چرا بهبود تاخیر شبکه تاثیر مهمی در کسب و کارهای کوچک دارد ؟

چرا بهبود تاخیر شبکه تاثیر مهمی در کسب و کارهای کوچک دارد ؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وب سایت کسب و کارتان خیلی کند باشد؟ یا وقتی یک سند را در ایمیل آپلود می‌­کنید آنقدر طول کشیده باشد که احتمال داده باشید اینترنت مشکلی دارد؟ شاید برای دریافت اطلاعات تیکت مشتری در سیستم CRM شرکت خود عجله داشتید، اما به دلیل تاخیر شبکه Network Latency به آن دسترسی نداشتید. حتی ممکن است در همان حال با مشتری در حال مکالمه اینترنتی بوده‌اید و صدا با تاخیر منتقل شده است.

همانطور که می‌بینید تاخیر شبکه Network Latency تاثیر زیادی بر کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ دارد و بهبود آن می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. اما به راستی تاخیر شبکه Network Latency چیست؟ چرا مهم است و چطور بهبود آن بر کسب و کار شما اثر می‌­گذارد؟

تاخیر شبکه Network Latency چیست؟

تأخیر شبکه، که گاهی اوقات تأخیر نامیده می‌شود، اصطلاحی است که برای توصیف تأخیر در ارتباطات از طریق شبکه استفاده می‌شود. معنای تأخیر در شبکه به شکل ساده مدت زمانی است که طول می‌کشد تا یک بسته داده گرفته شود، منتقل شود، از طریق چندین دستگاه پردازش شود، سپس در مقصد دریافت و رمزگشایی شود.

زمانی که تأخیر در انتقال در شبکه‌ای کم باشد، به آن «شبکه با تأخیر کم» یا low-latency network گفته می‌شود و برعکس به شبکه‌هایی که تاخیر زیادی دارند « شبکه با تأخیر بالا»  یا high-latency network گفته می‌شود.

تاخیر شبکه Network Latency وقتی زیاد شود، گلوگاه‌هایی در ارتباطات ایجاد می‌کند. این حالت مانند ترافیک در یک بزرگراه چهار بانده است که همه ماشین­ها سعی می­کند در یک لاین با هم ادغام شوند. تأخیر زیاد پهنای باند ارتباط را کاهش می‌دهد و بسته به منبع تأخیرها می‌تواند موقت یا دائمی باشد.

تاخیر شبکه Network Latency در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود که در تست‌های سرعت، به آن نرخ پینگ می‌گویند. هرچه نرخ پینگ کمتر باشد شبکه عملکرد بهتری دارد. نرخ پینگ کمتر از 100 میلی‌ثانیه قابل قبول است، اما برای عملکرد بهینه، تأخیر در محدوده 30 تا 40 میلی‌ثانیه مطلوب است. بدیهی است که تاخیر صفر چیزی است که همه ما می‌خواهیم. با این حال، ممکن است کمتر قابل دستیابی باشد.

تأخیر چگونه می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد؟

اگر بخواهیم خیلی مختصر بگوییم تاخیر شبکه Network Latency بر سرعت اینترنت تأثیر می‌گذارد و این همان چیزی که است کسب و کار کوچک شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تأخیر بالا می‌تواند تأثیر منفی بر همه چیز از بارگذاری یک صفحه وب، آپلود یا دانلود یک سند مهم، تا کارایی کلی سیستم‌های داخلی داشته باشد. علاوه بر این، اگر یک کسب و کار از سیستم تلفن تحت شبکه VoIP استفاده کند، کیفیت تماس ورودی و خروجی تا حد زیادی به خطر می‌افتد. اگر این مشکل به سرعت حل نشوند می‌توانند از طرق زیر منجر به از دست دادن قابل توجه بهره‌وری، شهرت و درآمد شرکت شما شوند.

کند کردن کارها

تاخیر شبکه Network Latency می­تواند هر کاری را که به صورت آنلاین انجام می­شود، مانند بارگذاری یک صفحه وب یا بارگذاری و دانلود اسناد یا اطلاعات مهم را آهسته کند.

از دست دادن بهره‌وری

کارهای ساده‌ای که اصلاً زمان نمی‌برند، به دلیل زمان زیادی که برای بارگذاری در اینترنت صرف می‌شود، بسیار طولانی‌تر می‌شوند. زمان صرف شده در این شرایط می­تواند زمان مفیدی باشد که در جای دیگری استفاده می‌شود.

به خطر افتادن شهرت

یک شرکت ممکن است فقط به این دلیل که زمان زیادی طول می‌کشد تا سایت آن بارگزاری شود زمان انتظار مشتری بالایی داشته باشد. بنابراین مشتریان رقبا را انتخاب می‌کنند که بتوانند سریعتر کار خود را انجام دهند. و این به معنای به خطر افتادن شهرت آن کسب و کار است.

از دست دادن درآمد:

واضح است که از دست دادن بهره‌وری و از دست دادن مشتریان منجر به از دست دادن درآمد می‌شود.

علل تاخیر شبکه

چهار دلیل اصلی می‌توانند بر زمان تأخیر شبکه تأثیر بگذارند. این موارد به شرح زیر هستند:

رسانه‌های انتقال : رسانه‌های انتقال مانند WAN یا کابل‌های فیبر نوری محدودیت‌هایی دارند و به دلیل ماهیت خود می‌توانند بر تأخیر تأثیر بگذارند.

انتشار (Propagation): زمانی است که طول می‌کشد تا یک بسته از منبعی به منبع دیگر (با سرعت نور) حرکت کند.

روترها: روترها برای تجزیه و تحلیل اطلاعات یک بسته و در برخی موارد، اطلاعات اضافی به زمان نیاز دارند. هر جهشی که یک بسته از یک روتر به روتر دیگر انجام می‌دهد، تاخیر شبکه Network Latency را افزایش می دهد.

ذخیره سازی: تأخیرهای ذخیره سازی ممکن است زمانی رخ دهد که یک بسته ذخیره می‌شود یا مجددا به آن دسترسی پیدا می‌شود. این تاخیر ناشی از دستگاه‌های میانی مانند سوئیچ‌ها و پل‌ها است.

چطور تاخیر شبکه Network Latency را کم کنیم؟

برخی از راه حل­ها برای بهبود تاخیر شبکه وجود دارد مانند نزدیک شدن به روتر، بستن برنامه و نرم افزارهای اضافی و ری‌­استارت کردن روتر. با این حال اگر یک کسب و کار کوچک دارید و می‌خواهید مشکل را حل کنید بهتر است از زیروکلاینت استفاده کنید.

استفاده از زیروکلاینت یونیوو برای بهبود تاخیر شبکه.

Zero Client، که به عنوان کلاینت فوق نازک (ultrathin client) نیز شناخته می‌شود، یک مدل محاسباتی مبتنی بر سرور است که در آن دستگاه محاسباتی کاربر نهایی هیچ حافظه محلی ندارد. در حالی که یک تین کلاینت (thin client) معمولاً سیستم عامل خاص خود را دارد و تنظیمات پیکربندی را در حافظه دستگاه ذخیره می‌کند.

زیروکلاینت معمولا جعبه کوچکی است که برای اتصال صفحه کلید، ماوس و مانیتور به یک سرور راه دور عمل می‌کند. این سرور، که میزبان سیستم عامل (OS) و برنامه‌های نرم افزاری مشتری است، می‌تواند به صورت بی‌سیم یا با کابل قابل دسترسی باشد. به معنای دیگر این دستگاه کوچک شبیه یک رایانه عمل می‌کند. با این تفاوت که دارای سخت افزار نیست. زیروکلاینت دستکتاپ کاربر را به یک سرور که سیستم عامل و برنامه‌ها روی آن قرار دارند متصل می‌کند. از این طریق فرد بدون داشتن سخت افزار قابل مشاهده در محل کار می‌تواند به یک سرور متصل شده و فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تاخیر شبکه Network Latency به دلیل مشکلات سمت کابر می‌باشد، استفاده از زیروکلاینت با اتصال کاربر به یک سرور قوی با حافظه و سرعت زیاد می‌تواند این مشکل را حل کند.

زیروکلاینت‌ها اساساً واحدهای تغییر مسیر ورودی/خروجی (I/O) هستند. تمام ورودی‌های کاربر (کلیک‌های ماوس، ضربه‌های کلید و غیره) به یک سرور راه دور ارسال می‌شوند که داده‌ها را برای نمایش به مانیتور کاربر بازمی‌گرداند. تقریباً تمام پردازش‌ها در سمت سرور انجام می‌شود و پردازش تقریباً صفر در سمت مشتری انجام می شود و به همین دلیل است که به آن کلاینت صفر یا زیرو کلاینت می گویند.

چرا زیروکلاینت برای کسب و کار شما مناسب است؟

در سال‌های اخیر بسیاری از کسب و کارهای نوپا برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت و کاهش تاخیر شبکه Network Latency از اختصاص یک کامپیوتر کامل (Fat client) به کارمندان خود خوداری می‌کنند. بلکه آنها را با با استفاده از یک سیستم کامپیوتری حداقلی (Zero Client) به Virtual Desktop که در حقیقت دسکتاپ مجازی کاربر بر روی یک سرور دیگر است متصل می‌کنند. این کار کمک می‌کند که بدون پرداخت هزینه زیاد برای خرید سخت افزار با حافظه و CPU زیاد برای هر کاربر، همه کاربرها به یک سرور مجازی با امکانات خوب و سرعت بالا وصل شوند. با این کار، مشکلات سمت کاربر دیگر سبب تاخیر شبکه Network Latency نمی‌شود و همه کاربرها می‌توانند از امکانات یک سرور با پهنای باند و سرعت زیاد بهره ببرند.

برای خرید و استفاده از زیروکلاینت یونیوو برای بهبود تاخیر شبکه با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی :

تاخیر شبکه می‌تواند مشکلات زیادی را برای کسب و کار شما ایجاد کند و بهبود آن تاثیر زیادی بر کسب و کارهای کوچک دارد. در این مقاله به مشکلات تاخیر شبکه پرداختیم و تاثیرات بهبود آن در کسب و کارهای کوچک و بزرگ را بررسی کردیم تا مدیران آی تی ، سازمان ها و … برای بهبود عملکرد کلی سازمان خود بهره ببرند. شرکت بهین تکنولوژی امکان خرید زیروکلاینت یونیوو به همراه به روزرسانی های رسمی ترادیچی را فراهم کرده تا با بهترین قیمت زیروکلاینت مورد نظر خود را تهیه کنید.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.