۵ دلیل برای اینکه به هدفون گیمینگ نیاز داریم

۵ دلیل برای اینکه به هدفون گیمینگ نیاز داریم
زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر گیمر هستید، یک جفت هدفون خوب یا یک هدست مخصوص بازی یکی از ضروریات شما به حساب می آید. یک هدفون گیمینگ با کیفیت بالا می‌تواند به شما اجازه دهد صداهایی را بشنوید که نمی‌دانستید اصلا وجود دارند و به شما کمک می‌کند که پیروز بازی مورد علاقه خود شوید.

در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که چرا به یک هدست گیمینگ نیاز دارید و نمونه‌هایی از هدست‌های مناسب برای گیمرها را بیان می‌کنیم تا هنگام خرید هدفون گیمینگ مناسب دچار سردرگمی نشوید پس، با ما همراه باشید.

 

هدفون گیمینگ چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد c نوع خاصی از هدفون هستند که مجهز به میکروفون هستند و معمولا در دو نوع بی‌سیم و سیمی عرضه می‌شوند.

البته کاربران این دستگاه باید توجه داشته باشند که تفاوت هدفون گیمینگ با هدفون معمولی تنها به موضوع میکروفن ختم نمی‌شود و ابعاد زیادی دارد که کاربر باید از آن آگاه باشد و از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. به شرح زیر است:

 

۱_کیفیت صدا

مهمترین تفاوت هدفون گیمینگ با هدفون معمولی در کیفیت صدای آن‌ها است. به عبارت دیگر، از آنجایی که صداهای یک بازی اجزای اصلی آن هستند، کاربر می‌تواند در هنگام استفاده از هدفون‌های گیمینگ عملکرد بهتری در بازی داشته باشد.

 

۲_طول عمر و دوام

یکی دیگر از تفاوت‌های این نوع هدفون با مدل‌های معمولی این دستگاه مربوط به دوام و طول عمر آن‌هاست که از این نظر هدفون‌های مخصوص بازی بهتر هستند و شاید به همین دلیل است که قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های معمولی بسیار گران‌تر است.

 

۵ دلیل برای اینکه به یک هدفون گیمینگ نیاز دارید

  1. برای لذت بردن کامل از تجربه صوتی بازی

اکثر بازی‌های رایانه شخصی در ده سال گذشته، صدا را با صدای فراگیر در ذهن طراحی کرده‌اند و اغلب صدای فراگیر ۵.۱ یا ۷.۱ کاناله، چیزی که در سینما به دست می‌آید.

برای به دست آوردن تجربه کامل از این، می‌توانید روی یک بلندگوی قدرتمند صدا سرمایه‌گذاری کنید، اما این بلندگوها می‌توانند بسیار گران باشند و اتاق شما را شبیه ایستگاه رادیویی دهه ۱۹۵۰ از فضا کنند.

راه حل آن خرید هدفون گیمینگی است که صدای شگفت‌انگیزی را بدون استفاده از بلندگوها در اتاق به شما می‌دهد.

این هدفون‌های گیمینگ معمولاً به صدای فراگیر مجازی شده و از طریق درایورهای استریو مجهز می‌شوند که به شما آگاهی موقعیتی فوق‌العاده در حین بازی و با قیمتی مقرون به صرفه به شما می‌دهند.

 

  1. شنیدن آن نشانه‌های صوتی مهم بسیار مهم است

چه ردپا (در تیراندازی‌های اول شخص) و چه قدرت‌های ویژه (در بازی‌های آرکید)، اینکه بتوانید زمانی که اتفاق مهمی در بازی در حال انجام آن هستید را بشنوید، مهم است.

یک هدفون گیمینگ می‌تواند تفاوت بزرگی در این زمینه ایجاد کند، صداهای خاصی را تقویت یا قطع می‌کند تا شما همیشه یک قدم جلوتر از هر چیزی که در اطرافتان می‌گذرد باشید.

 

  1. ارتباط از طریق دیگر صداهای روی صفحه نمایش

هنگام بازی آنلاین با افرادی از سراسر جهان، مهم است که به وضوح و به اندازه کافی بلند شنیده شود تا آن‌ها متوجه شوند که شما چه می‌گویید.

هدفون‌های گیمینگ بلندگوهای بزرگ‌تری نسبت به هدفون‌های معمولی دارند که به صدای شما وضوح بیشتری می‌دهد. همچنین، شنیدن صحبت‌های حریف به مهم است، به خصوص اگر آن‌ها سعی دارند شما را فریب دهند.

 

  1. برای ایجاد محیط بازی نهایی

بسیاری از افراد هدفون گیمینگ را دوست دارند زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه صوتی را تا حد بیشتری نسبت به یک هدفون معمولی شخصی‌سازی کنند.

بسیاری از هدست‌های بازی با کیفیت بالا دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی هستند که به شما امکان می‌دهند تنظیمات صدا و اکولایزر را تغییر دهید و همچنین باس یا تریبل بیشتری را بسته به سبک موسیقی یا جلوه‌های صوتی در اختیارتان قرار می‌دهند.

این به این معنی است که اگر یک بازی مخفی کاری را با صدای کم زیاد انجام می‌دهید، ممکن است کمی افزایش بیس به شما کمک کند نسبت به افرادی که از طریق بلندگوهای تلویزیون به آن گوش می‌دهند برتری داشته باشید.

 

  1. می‌توانید از هدست و سایر تجهیزات صوتی به طور جداگانه استفاده کنید

اکثر مردم از یک مجموعه بلندگو هم برای رایانه شخصی و هم برای تلویزیون خود استفاده می‌کنند و این خوب است، اما وقتی برنامه‌های خاصی اجرا می‌شوند که صداهای بلند زیادی تولید می‌کنند (مانند فیلم‌های اکشن) می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.

با این حال، با استفاده از یک هدفون گیمینگ یا تجهیزات صوتی که دارای اتصالات هدفون و میکروفون جداگانه (یا حتی اتصالات USB جداگانه) هستند، کاملاً قابل اجتناب است.

 

۵ نکته‌ای که قبل از خرید هدست بازی باید در نظر بگیرید

بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به مواردی که باید هنگام خرید هدست گیمینگ عالی خود در نظر بگیرید، بپردازیم.

 

  1. استریو یا فراگیر

اکثر هدفون‌های صدای فراگیر معمولا برای گیمرها طراحی شده اند. با درایورهای متعددی که در هر یک از پدهای گوش نگهداری می‌شوند، کانال‌های متعدد تجربه‌ای واقعاً فراگیر را برای شما فراهم می‌کنند. صدای فراگیر برای بازی‌های FPS که دانستن موقعیت دشمن بسیار مهم است.

اگر صدای موقعیتی برای یک گیمر مهم نیست و آن‌ها فقط به دنبال لذت بردن از داستان هستند، پس یک هدست استریو چیزی است که آن‌ها باید دنبال کنند.

تفاوت بین هدست صدای فراگیر (هدفون گیمینگ) و استریو یک تفاوت جزئی است. با درایورهای متعدد، هدست صدای فراگیر ممکن است صدا را مخدوش کند. مردم معمولاً این را در نظر نمی‌گیرند. اگر این برای شما مهم است، می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

 

  1. میکروفون چطور؟

هدفون گیمینگ دارای یک میکروفون متصل به آن است و یک جهته یا همه جهته است. با میکروفون همه‌جهته، میکروفون صداهای بیشتری را از محیط اطراف شما می‌گیرد و تجربه‌ای از محیط را به ارمغان می‌آورد.

میکروفون تک جهتی برای تمرکز روی صدای شما ساخته شده است و به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را به طور واضح به تیم خود ارسال کنید.

در حین بازی، می‌خواهید یک میکروفون یک طرفه داشته باشید، در غیر این صورت صدای محیط در عملکرد شما در میدان جنگ اختلال ایجاد می‌کند.

 

  1. راحتی

اکنون، این چیزی است که فقط زمانی می‌توانید واقعاً آن را آزمایش کنید که مدتی هدفون گیمینگ را در اختیار داشته باشید.

برای قضاوت در مورد یک هدفون گیمینگ بر اساس راحتی، باید مواد استفاده شده در پدهای گوش و هدبند را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. این همراه با سطوح تنظیم خوب ترکیبی است که می‌تواند به شما کمک کند سطح راحتی را زودتر بسنجید.

 

  1. سیمی یا بی‌سیم

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که گیمرها هنگام انتخاب هدست بعدی خود با آن مواجه می‌شوند، سیمی یا بی‌سیم بودن آن است.

در حالی که هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند، مهم است که بدانید از جفت قوطی بعدی خود چه چیزی بیشترین بهره را می‌برید.

هدفون مناسب بازی سیمی برای رایانه‌های شخصی مناسب هستند. با USB یا جک ۳.۵ میلی متری معمولی، می‌توانید صدای شگفت‌انگیزی دریافت کنید. اگر درایورهای مناسب را نصب کرده باشید، ممکن است لحظاتی به یاد ماندنی داشته باشید.

هدست گیمینگ بی‌سیم توصیه نمی‌شود مگر اینکه بخواهید روی کنسول بازی از آن استفاده کنید. هدست‌های بی‌سیم اغلب نیاز به شارژ دارند، که اگر قصد دارید برای مدت طولانی بازی کنید، می‌تواند دست و پا گیر باشد.

اگر این چیزی است که شما با آن آزار نمی‌دهید، سیم‌های اختلال می‌توانند نقش مهمی در تصمیم شما ایفا کنند.

به طور کلی، هدست‌های بی‌سیم ارزان‌قیمت با فرکانسی کار می‌کنند که به راحتی قطع می‌شود و منجر به کیفیت پایین‌تر صدا یا قطع شدن صدا می‌شود.

هدست‌های بی‌سیم میان رده یا رده بالا اغلب بر روی فرکانس دو باند کار می‌کنند که می‌تواند مشکلات قبلی را کاهش دهد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

 

  1. قیمت

در نهایت، قیمت است که می‌تواند چیزهای زیادی در مورد هدست مخصوص بازی مورد نظر به شما بگوید.

در حالی که بسیاری از بهترین‌ها را با قیمتی بیش از ۲۰۰ دلار نوید می‌دهند، می‌توانید یک هدست بسیار مناسب با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار برای رایانه شخصی یا کنسول تهیه کنید.

 

معرفی بهترین هدفون‌های گیمینگ

در قسمت قبل سعی کردیم دلیلی خرید و نیاز هدفون‌های گیمینگ را به طور کامل به شما معرفی کنیم تا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید.

در این قسمت قصد داریم ۱۰ تا از بهترین مدل‌هایی که از این محصول به بازار عرضه شده‌اند را به شما معرفی کنیم تا اگر زمانی تمایل به خرید داشتید، فرصت انتخاب بهترین گزینه را داشته باشید.

 

۱) هدفون بازی Sandboxer

هدفون گیمینگ سندبلاست یکی از بهترین مدل‌های هدفون است که طراحی منحصر به فردی دارد. برای مثال می‌توان به طراحی میکروفون اشاره کرد که قابل جدا شدن است و گیمر می‌تواند هر زمان که بخواهد به راحتی آن را جدا کند.

مزیت دیگر این است که دارای قابلیت‌هایی است که به آن اجازه می‌دهد با انواع پلتفرم‌های تلفن هوشمند و رایانه ادغام شود.

 

۲) هدفون بازی 1more

هدفون های کمپانی 1more یکی از بهترین هدفون‌های موجود در بازار است. ویژگی منحصر به فرد این محصول حذف نویز است.

به عبارتی این مدل هدفون از نظر کیفیت صدا در رده بسیار بالایی قرار دارد. با این حال، قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر بسیار مناسب‌تر است.

 

۳) هدفون گیمینگ A4tech HS-50

هدفون گیمینگ A4tech HS-50 یکی دیگر از هدفون‌های گیمینگ موجود در بازار است. جالب است بدانید که این هدفون نسبت به قیمتی که دارد کیفیت خوبی دارد و به همین دلیل گزینه خوبی برای گیمرهای معمولی است.

۴) هدفون گیمینگ TSCO ۵۱۵۴

یکی دیگر از مدل‌های هدفون گیمینگ، هدفون TSCO ۵۱۵۴ است که توسط برند تسکو به بازار عرضه شده است.

 

۵) هدفون Rapoo VH150

Rapoo VH150 یکی دیگر از هدفون‌های گیمینگ است که در دو نوع بی‌سیم و سیمی تولید می‌شود و می‌توان گفت که هر دو دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و نکته قابل توجه در مورد آن‌ها این است که اگرچه از امکانات خوبی برخوردارند.

با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شوند و علاوه بر بازی می‌توان از آن‌ها برای پاسخگویی به مکالمات و ورزش نیز استفاده کرد. بنابراین می‌توانند گزینه مناسبی برای یک گیمر باشد.

 

۶) هدفون HyperX Cloud Revolver S

اگر از هدفون مخصوص بازی یا باتری آن راضی نیستید و میزان استفاده از آن برایتان مهم است، هایپریکس محصول جدیدی را برای شما ساخته است.

این هدفون از نظر طراحی شبیه به بسیاری از هدفون‌های معمولی است، اما چیزی که آن‌ها را متفاوت می‌کند، طراحی داخلی هدفون است.

این هدست گیمینگ می‌تواند تمام صداهای پخش شده در بازی را به طور کامل بشنود و با توجه به فناوری‌های خاص، امکان تشخیص محل صدا در این هدفون وجود دارد تا بتوانید با تمرکز بسیار بالایی به بازی ادامه دهید.

الیاف طبیعی به کار رفته در این هدفون نیز از احساس سنگینی روی سر جلوگیری می‌کند و می‌توانید برای مدت طولانی بدون هیچ بیماری و سردردی از آن استفاده کنید.

۷) هدفون Fantech Fusion HG22

شرکت فنتک که از سال 2009 به صورت حرفه‌ای وارد صنعت گیم شده و به گفته ی خودشان محصولاتی منحصر به فرد تولید میکنند. هدفون گیمینگ Fusion HG22 یکی از محصولات این کمپانی است که با طراحی ارگونومیک ، نورپردازی RGB فوق العاده زیبا و بسیاری قابلیت های دیگر در کنار قیمت مناسب توجه گیمیرهای حرفه ای را به خود جلب میکند.

هدست مخصوص بازی

8) هدفون Logitech G Pro X Wireless

می‌توان گفت که Logitech G Pro X Wireless یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های جهان است و اگر آن را بهترین هدفون گیمینگ سال ۲۰۲۱ بنامیم، دور از انتظار نیست.

این هدفون کاربردهای زیادی دارد و در نتیجه به دلیل اتصال بی‌سیم و همچنین طراحی فوق العاده‌ای که دارد می‌تواند مدت زمان زیادی شارژ شود.

از طرفی طراحی کاملا ارگونومیک آن امکان استفاده طولانی مدت و بدون مشکل را فراهم کرده است. علاوه بر این، میکروفون قدرتمندی نیز در این محصول تعبیه شده است که ارتباط را آسان می‌کند و به لطف طراحی برد، این میکروفون صداهای اطراف را به طور کامل حذف کرده و از بروز مشکل در صدای شما جلوگیری می‌کند.

 

9) هدفون ۵ SteelSeries Arctis ۹ Wireless

محصول جدید SteelSeries دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است و به راحتی با انواع کنسول‌های بازی به خصوص کنسول‌های نسل نهم قابل استفاده است.

شما می‌توانید این محصول را از طریق اتصال بی‌سیم و با استفاده از فناوری بلوتوث یا اتصال بی‌سیم ۲.۴ گیگاهرتز به کامپیوتر یا کنسول خود متصل کنید و به دلیل نداشتن کابل، دیگر نگران دست و پا گیر شدن آن نباشید.

 

10) هدفون Beyerdynamic Custom Game

Beyerdynamic Custom Game شاید محصول شناخته شده‌ای نباشد اما طراحی خاص و کیفیت صدای آن باعث شده است که یکی از بهترین هدفون‌های گیمینگ در سال ۲۰۲۱ باشد.

این محصول با صدایی کاملا واقعی می‌تواند برای گیمرها و افرادی که توانایی مالی ندارند بسیار مفید باشد.

محصولات حرفه ای، این هدفون می‌تواند جایگزینی برای آن‌ها باشد.

 

11) هدفون گیمینگ استریو Corsair HS50

شاید عنوان King of Sound واقعا برای این هدفون مناسب باشد. این هدفون از فناوری بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، اما هیچ مشکلی در پخش صدا ایجاد نمی‌کند. هدفون مخصوص بازی Corsair برای جلوگیری از تعریق در گوش طراحی شده است و همچنین با طراحی و استفاده از ماده‌ای خاص از بروز حساسیت یا گوش درد در دراز مدت به طور کامل جلوگیری می‌کند.

قسمت بالایی این هدفون نیز با یک ابر کاملا حرفه‌ای و استاندارد پوشانده شده است که فشار وارده به سر را کاهش می‌دهد و می‌تواند در طولانی مدت از سلامت شما محافظت کند.

11) هدفون گیمینگ Fantech HQ52s Tone

یکی دیگر محصولات کمپانی فنتک هدفون گیمینگ مدل HQ52s Tone است که با طراحی زیبا و ارگونومیک که دارد تبدیل به یکی از هدفون های گیمینگ محبوب گیمیرها شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به طراحی زیبا ، نورپردازی RGB ، راحتی هنگام استفاده و از همه مهم تر قابل استفاده با موبایل ، کامپیوتر گیمینگ ، ایکس باکس و پلی استیشن است.

هدفون مخصوص بازی

سخن پایانی

هدفون‌های گیمینگ قطعات سخت افزاری شگفت‌انگیزی هستند که واقعاً به کل تجربه بازی آنلاین می‌افزایند.

فرقی نمی‌کند به نقش‌آفرینی، تیراندازی اول شخص یا بازی‌های آرکید علاقه‌مند باشید، یک هدفون گیمینگ برای شما وجود دارد.

همچنین، اگر شما دنبال یک هدست مناسب و مقرون به صرفه هستید می‌توانید  هدفون یونیوو UN800 و یا از هدست های فنتک مدل مورد نظر خود را انتخاب و  خریداری کنید.

اگر این دلایل از بهترین نکات بازی شما را متقاعد کرده است، برای یافتن چند نمونه از هدفون‌های گیمینگ فوق العاده به وب سایت ما یعنی بهین تکنولوژی نگاهی بیندازید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.