تولید کارت گرافیک ماینینگ انویدیا CMP 170HX برای اتریوم

تولید کارت گرافیک ماینینگ انویدیا CMP 170HX برای اتریوم
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارت گرافیک ماینینگ انویدیا CMP170HX مراحل پایانی تست و بررسی خود را می گذراند و به زودی شاهد عرضه این محصول در بازارهای جهانی خواهیم بود. کارت های گرافیک ماینینگ نمونه هایی اختصاصی برای استخراج رمز ارزها به شمار می روند و کاربردی در اجرای بازی و مواردی از این قبیل ندارند. انویدیا با این کار قصد دارد تا بازار کارت گرافیک را به سمت محصولات اختصاصی سوق دهد تا کاربران از کارت های گیمینگ برای استخراج رمز ارز استفاده نکنند.

استفاده کاربران از کارت گرافیک ماینینگ انویدیا CMP 170HX سبب ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای کارت های گیمینگ خواهد و البته برای این کار به زمانی در حدود 1 تا 2 سال نیاز است. کاربران مشتاق به استخراج رمز ارزهای وابسته به پردازش گرافیکی، به دلیل عدم وجود محصول اختصاصی در بازار به سمت خریداری کارت های گیمینگ می رفتند که در سال های اخیر سبب بروز مشکلاتی برای انویدیا و تولید کنندگان تراشه های مورد نیاز شده بود.

در سال های اخیر میزان تقاضا همواره بیشتر از میزان عرضه بوده و شیوع ویروس کرونا که منجر به ایجاد مشکلاتی در تولید و توزیع محصولات گردیده بود، شرکت انویدیا و رقیبش یعنی AMD را دچار کمبود تراشه مورد نیاز برای تولید محصول کرده بود. البته تمام این موارد در نهایت به افزایش قیمت کارت گرافیک در سطح جهانی منجر شد و دو کمپانی از تولید بسیاری از محصولات ارزان قیمت و میان رده نسل گذشته خود که بسیار پر فروش هم بودند، صرف نظر کردند.

دلیل این امر نیز اشتیاق کاربران به خریداری کارت های میان رده رو به بالا و پرچمدار برای استفاده در استخراج رمز ارزها بود و به دلیل نرخ بهره وری بسیار پایین محصولات ارزان قیمت و میان رده، استخراج کننده ها تمایلی نسبت به آنها از خود نشان نمی دادند. تولید کارت گرافیک ماینینگ انویدیا CMP 170HX بر پایه چیپ GA100 به مراحل پایانی خود رسیده و به زودی شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی خواهیم بود.

 

 

چیپ گرافیکی به کار رفته در کارت گرافیک ماینینگ انویدیا از نوع GA100-105F بوده که به تعداد 4480 هسته پردازشی CUDA و 8 گیگابایت حافظه HBM2E مجهز شده است. حجم حافظه گرافیکی مورد نیاز برای استخراج رمز ارز Ethereum DAG برابر با 5 گیگابایت است که با در اختیار داشتن 8 گیگابایت حافظه بسیار سریع از نوع HBM2E می توانید به سادگی عملیات استخراج را آغاز کنید.

توان مصرفی کارت در حدود 250 وات اعلام شده که امکان تغذیه آن توسط یک کانکتور 8 پین PCI از منبع تغذیه نیز وجود دارد، البته در تصاویر منتشر شده می توان رد پای کانکتور 12 پین جدید انویدیا را مشاهده کرد که این کمپانی سعی در فراگیر کردن آن دارد. به دلیل عدم آمادگی تولید کنندگان پاور در سال 2021 و به هنگام عرضه کارت های سری RTX 30، کمپانی انویدیا از عرضه محصولات خود با کانکتور 12 پین PCI صرف نظر کرده و دست شرکای تجاری خود را برای استفاده از کانکتور های 6 و 8 پین باز گذاشت. در صورتی که میزان استخراج رمز ارز را به 165 مگاهش در ثانیه کاهش دهید، توان مصرفی کارت گرافیک ماینینگ انویدیا CMP 170HX نیز به حدود 200 وات می رسد که برای آن دسته از کاربرانی که منبع تغذیه ضعیف تری دارند، بسیار کاربردی است.

به نظر می رسد که انویدیا برنامه ای برای عرضه این محصول به همراه خنک کننده اختصاصی ندارد و شاید فقط یک هیت سینک آلومینیومی را برای آن عرضه کند. در نتیجه باید از خنک کننده تولید شده توسط شرکت های دیگر استفاده کرده یا اینکه کارت گرافیک را در رک سرور نصب کرده و از تجهیزات خنک کننده آن بهره مند شوید. از تمام امکانات کارت گرافیک ماینینگ انویدیا که بگذریم، نوبت به برچسب قیمت 5000 دلاری آن رسیده که گزینه مناسبی نسبت به بازدهی به شمار می رود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.