چگونه می توانیم امنیت سیستم ویندوز ۱۰ را افزایش دهیم؟

چگونه می توانیم امنیت سیستم ویندوز ۱۰ را افزایش دهیم؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

چگونه می توانیم امنیت سیستم ویندوز ۱۰ را افزایش دهیم؟  این سوالی است که استفاده کنندگان از ویندوز TEN یا 10 می خواهند پاسخ آن را بدانند تا بتوانند این ویندوز را با امنیت بیشتری به کار بگیرند.  ویندوز 10 بر روی وسایل بسیاری مانند انواع لپ تاپ، تبلت، انواع مینی پی سی نظیر مینی کامپیوتر یونیوو مدل u3160 یا دستگاه های آل این وان نظیر All in one UA 110 استفاده می شود و کاربرد گسترده ای دارد به همین علت، امنیت سیستم ویندوز ۱۰  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای افزایش امنیت سیستم ویندوز ۱۰ می توان تغییراتی را به صورت دستی اعمال  نمود تا با استفاده از این قابلیت امنیت دستگاه را بالا برد.

تا به امروز مایکروسافت تلاش بسیار زیادی برای افزایش ایمنی ویندوزها انجام داده است با این حال هنوز نتوانسته امنیت مطلق را در انواع ویندوز برقرار کند و در نتیجه ملزم تلاش های بیشتر است. از جمله تنظیماتی که به واسطه آن می توان امنیت ویندوز ۱۰ را افزایش داد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1: از لایسنس ویندوز اورجینال استفاده کنید

بنابر دلایلی مانند دلایل اقتصادی و فرهنگ نادرست استفاده از فضای وب متاسفانه در کشور ما معمولا از نرم افزارهای کرک شده استفاده می شود. استفاده از نرم افزارهای کرک شده و سیستم عامل می تواند دلیلی باشد که امنیت انواع ویندوز را به خطر می اندازد.

متاسفانه در حال حاضر شرکت های کمی نرم افزارهای اصلی را در اختیار مردم قرار می دهند و البته اکثر آن ها ترفندهایی را به کار می برند که چندان به امنیت ویندوز کمک نمی کند. بنابراین تهیه نرم افزار اصلی در ایران کار آسانی نیست. در حال حاضر معمولا از نرم افزارهای کرک شده استفاده می شود و  در نتیجه امنیت ویندوز بسیار پایین می آید زیرا اجرای کرک سبب باز شدن دروازه همیشگی از کامپیوتر شما از طریق آن اشخاص می شود و حتی آنتی ویروس و سایر نرم افزارهای امنیتی نمی توانند از آن جلوگیری کنند.

توصیه می شود حتما از لایسنس اورجینال برای ویندوز  10 استفاده کنید. متاسفانه یکی از مشکلاتی که باعث می شود ویندوز 10 اورجینال به آسانی در اختیار ما قرار نگیرد این است که مایکروسافت در ایران نمایندگی رسمی و قانونی ندارد.

2: از به روز بودن ویندوز خود اطمینان حاصل کنید

برای افزایش امنیت سیستم ویندوز ۱۰ لازم است همیشه آن را به روز نگه دارید. برای این کار لازم است به Control Panel بروید و  چک کنید به روز رسانی خودکار دستگاه شما فعال است یا خیر؟ سپس لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. در قسمت جست و جو عبارت Windows Update را سرچ کنید.
  2. سپس گزینه Advanced Options را انتخاب نمایید.
  3. در نهایت با استفاده از گزینه Automatically download updates به روز رسانی خودکار را فعال کنید.

سپس به روز رسانی هایی که می بینید را کنترل کنید و هر کدام برای افزایش امنیت دستگاه لازم بود را به روز رسانی کنید.

3: خاموش کردن لوکیشن را فراموش نکنید

یکی دیگر از عملیاتی که سبب افزایش امنیت در ویندوز  10 می شود خاموش کردن مکان دستگاه است. هنگامی که شما از دستگاه هایی مانند تبلت،لپ تاپ و … استفاده می کنید ممکن است به ویندوز 10 و سایر اپلیکیشن های دیگران اجازه داده شود به لوکیشن شما دسترسی پیدا کنند.

اگر لوکیشن شما روشن باشد، ویندوز 10 موقعیت شما را در طی 24 ساعت گذشته برای دیگران نشان می دهد و آن ها می توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. اما در صورتی که لوکیشن دستگاه خود را خاموش کنید، برنامه هایی که از موقعیت شما استفاده می کنند دیگر فعال نخواهند بود اگرچه می توانید این کار را به صورتی دستی انجام داده و برای آن ها فعال کنید. برای افزایش امنیت سیستم ویندوز ۱۰  و غیر فعال کردن لوکیشن کافی است مسیر زیرا را در دستگاه خود طی کنید.

  1. برای خاموش کردن لوکیشن کافی است مسیر Settings > Privacy > Location بروید.
  2. در قسمت Location for this device is on از دکمه Change استفاده نموده و لوکیشن را خاموش کنید.
  3. همچنین در بخش بعدی آن می توانید برنامه هایی که لوکیشن نیاز دارند را از محدودیت خارج کنید تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند و به لوکیشن دست یابند.

4: فعال کردن ویندوز دیفندر ( windows defender ) را امتحان کنید

برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. از دکمه Start استفاده کرده و وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  2. پنجره ای باز می شود که لازم است گزینه Update and Security را انتخاب کنید.
  3. در نهایت گزینه Windows Security را انتخاب کنید.
  4. سپس پنجره ای باز می شود که در آن لازم است بر روی گزینه Virus & threat protection کلیک کنید.
  5. اکنون گزینه Virus & threat protection settings انتخاب شود.
  6. در آخر تیک گزینه Real time protection را بر روی On قرار دهید.

5: همگام سازی ها را غیر فعال کنید

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ویندوز 10 به وجود بیاید همگام سازی است برای مثال اگر شما از دستگاه دیگری استفاده کرده و وارد یک اکانت شوید اطلاعات شما همانند سازی می شود. در نتیجه اگر همگام سازی را غیرفعال نکنید نمی توانید تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید. برای غیر فعال کردن همگام سازی لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا وارد مسیر Settings > Accounts > Sync your settings شوید.
  2. سپس می توانید تمامی تنظیمات را خاموش کنید و یا بخش هایی که لازم است را به شکل مجزا خاموش نمایید.

6: از اکانت محلی استفاده کنید

در صورتی که همگام سازی بین دیوایس های متفاوت را غیرفعال کرده باشید برای لاگین کردن به کامپیوتر لازم نیست حتما وارد مایکروسافت شوید بلکه می توانید از اکانت های محلی نیز استفاده کنید.استفاده از اکانت محلی موجب می شود اطلاعات شما توسط مایکروسافت جمع آوری نشود.

برای داشتن اکانت محلی نیازمند یک نام کاربری و یک پسورد هستید. ناگفته نماند برای استفاده از سرویس هایی نظیر OneDrive ،OneNote و Office 365  حتما لازم است یک اکانت مایکروسافت داشته باشید. برای ساخت اکانت محلی لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد مسیر  Settings > Accounts > Your info  شوید.
  2. روی گزینه Sign in with a local account instead کلیک کنید.
  3. بر اساس دستورالعملی که داده اطلاعات را وارد کنید و برای خود نام کاربری و پسورد تعیین کنید.

7: اعلان های لاک اسکرین را خاموش کنید

ممکن است اطلاعاتی که در لاک اسکرین شما وجود داشته باشد که نخواهید کسی آن ها را ببیند. برای قفل کردن لاک اسکرین و همچنین طراحی آن لازم است ابتدا مطمئن شوید اعلان های دریافتی شما در لاک اسکرین نمایش داده نمی شود. برای این کار لازم است وارد قسمت Settings > System > Notifications & actions و گزینه Show notifications on the lock screen را خاموش کنید. اما متاسفانه تا زمانی که آن را آنلاک نکنید نمی توانید اعلان ها را ببینید.

8: استفاده از صفحه قفل ( Lock Screen ) را به خاطر داشته باشید

یکی از کارهایی که لازم است برای افزایش امنیت دستگاه خود انجام دهید استفاده از قفل صفحه است. هنگامی که می خواهید برای چند دقیقه از دستگاه خود استفاده نکنید لازم است تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که قفل صفحه فعال شده و کسی نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

برای استفاده از قفل صفحه و افزایش امنیت سیستم ویندوز ۱۰ لازم است از منوی Start استفاده کرده و عبارت Lock screen را تایپ نماید. سپس وارد تنظیمات آن شوید. وارد بخش Screen timeout settings شده و مقداری که مناسب است را انتخاب کنید. در نهایت برنامه هایی که به قفل شدن نیاز دارند را انتخاب کنید و بقیه موارد را بدون رمز نیز می توانید استفاده کنید.

9: از آنتی ویروس معتبر استفاده کنید

یکی دیگر از اقداماتی که می تواند در افزایش امنیت ویندوز 10 موثر واقع شود استفاده از یک آنتی ویروس درجه یک بر روی دستگاه شما است. علاوه بر مطمئن و معتبر بودن آنتی ویروس لازم است حتما فایروال آن را نیز فعال کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد Control Panel شوید.
  2. سپس System and Security را انتخاب کنید.
  3. در نهایت در قسمت Windows Defender Firewall فایروال را خاموش یا روشن کنید.

10: هارد دیسک تان را رمز گذاری کنید

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت سیستم ویندوز ۱۰ ، رمزنگاری هارد دیسک است. از طریق رمزنگاری می توان امنیت دستگاه را در برابر سرقت حفظ کرد. بنابراین قرار دادن رمز برای هارد دیسک می تواند در جهت افزایش امنیت ویندوز 10 بسیار موثر باشد.

علاوه بر آن چه گفته شد لازم است برای افزایش ایمنی دستگاه تا می توانید از سایت های ویروسی دوری کنید. استفاده از برنامه کروم برای انجام کارهای تحقیقاتی شما سبب می شود ایمنی دستگاه شما بالا برود زیرا این مرورگر قبل از ورود به سایت های ویروسی و یا دانلود فایل های ویروس دار حتما به شما هشدار می دهد.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.