بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سیستم عامل محبوب کمپانی مایکروسافت که در سال 2015 به صورت رسمی منتشر شد، دارای نسخه های مختلفی از جمله ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم است که به عنوان محبوب ترین نسخه های آن به شمار می روند. بسیاری از کاربران هنگام نصب سیستم عامل ویندوز قادر به تشخیص نسخه مناسب با توجه به نیاز های خود نیستند و از این رو در مطلب پیش رو قصد بررسی تفاوت های میان دو نسخه محبوب Windows 10 Pro و Windows 10 Home را داریم. پیش از این نیز به معرفی ویندوز لایو HKBoot 2017 پرداخته بودیم که به عنوان یک ابزار کاربردی برای دسترسی سریع به ویندوز 10 و سایر قابلیت های تعمیر سیستم عامل و هارد دیسک مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

تفاوت اصلی ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

تفاوت اصلی میان دو نسخه محبوب و پر طرفدار سیستم عامل کمپانی مایکروسافت در بحث امنیت و مدیریت کاربران است. ویندوز 10 پرو در حفاظت از داده های کاربران و همچنین ارائه امکانات امنیتی به مراتب کامل تر از نسخه Home عمل می کند. هر چند در سال های اخیر، مشکلات فراوانی در خصوص امنیت کاربران و حتی احترام به حریم خصوصی آنها مشاهده شده، اما به هر حال کاربران باید به قابلیت های امنیتی سیستم عامل خود اعتماد کنند. به طور کلی تفاوت میان دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم در چهار ویژگی است که هر کدام از آنها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

1- محافظت از داده ها با Bitlocker: محافظت از داده های ذخیره شده روی درایو ذخیره سازی کامپیوتر شخصی، یکی از مهم ترین خصوصیات مورد نظر کاربران و مدیران کسب و کار به شمار می رود که توسط قابلیتی به نام Bitlocker در دسترس قرار می گیرد. بیت لاکر به عنوان یک ابزار مفید برای رمز گذاری روی فایل های موجود روی هارد دیسک و فلش مموری شناخته می شود و استفاده از آن نیز بسیار ساده است. با فعال کردن قابلیت بیت لاکر و قرار دادن رمز عبور روی یک درایو یا فولدر، پس از آن فقط با وارد کردن رمز عبور تعیین شده می توانید به آن درایو یا فولدر دسترسی پیدا کنید.

بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

2- به روز رسانی از طریق فضای ابری: به روز رسانی سیستم عامل روی چند یا چندین کامپیوتر شخصی به صورت مجزا امری زمان بر بوده که با استفاده از قابلیت Update Via Cloud و تنظیم کردن یک دامنه یکسان روی تمامی کامپیوترهای شخصی قادر به آپدیت کردن سریع همه کامپیوتر های مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 پرو خواهید بود.

بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

3- قابلیت Remote Desktop: قابلیت اتصال نسخه Pro به یک دامنه و برخورداری از ویژگی Remote Desktop از جمله مواردی هستند که فقط توسط این نسخه ارائه می شوند. با استفاده از قابلیت Remote Desktop می توانید به کامپیوتر شخصی خود که در محل کار مستقر شده، از درون منزل یا هنگام مسافرت توسط یک کامپیوتر شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز دسترسی پیدا کنید. این ویژگی برای مدیران کسب و کار بسیار مفید بوده و به این ترتیب می توان گفت که این دسته از کاربران به طور حتم باید نسخه پرو را روی کامپیوتر شخصی و لپ تاپ خود در منزل و محل کار نصب کنند.

بررسی تفاوت های دو نسخه ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 هوم

4- قابلیت Assigned Access: مدیریت دسترسی کاربران به برنامه ها و ویژگی های موجود در سیستم عامل ویندوز 10 پرو به عنوان آخرین تفاوت این نسخه و ویندوز 10 هوم شناخته می شود. با استفاده از قابلیت Assigned Access می توانید تعیین کنید که هر کدام از کاربران به چه برنامه یا برنامه هایی دسترسی پیدا کنند. حتی قابلیت محدود سازی کاربران از دسترسی به اینترنت نیز توسط این ویژگی ارائه می شود که برای بسیاری از سازمان ها و مدیران کسب و کار از اهمیت فراوانی برخوردار است.

خرید محصولات سازمانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  و خرید مینی کامپیوتر از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.