راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم

راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم
زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید هدفون بدون داشتن اطلاعات فنی مناسب و شناخت کامل از برند ها و محصولات آنها به طور حتم نتیجه خوشایندی در بر نخواهد داشت و پس از مدتی به انتخاب اشتباه خود پی خواهید برد. از دید بسیاری از کاربران، خرید هدفون سیمی و بی سیم نیاز به بررسی پارامتر های مختلف ندارد و فقط ظاهر و قیمت در اولویت قرار دارند، اما با در نظر گرفتن همان دو پارامتر ظاهر و قیمت، موارد دیگری هم وجود دارند که باید به آنها توجه کرد. در مطلب راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم با پارامتر های مختلف در انتخاب این محصول آشنا می شوید.

راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم

نوع ارتباط

هدفون ها به طور کلی دارای دو نوع سیمی و بی سیم از نظر اتصال به تجهیزات قابل حمل از جمله گوشی هوشمند و تبلت هستند. انواع سیمی که برای استفاده از آنها به پورت 3.5 میلی متری یا در نمونه های جدید به پورت USB TYPE-C نیاز دارید و در انواع بی سیم نیز به فناوری بلوتوث در نسخه های مختلف نیاز دارید. در نمونه های سیمی می توانید به طول، جنس و روکش کابل و همچنین آلیاژ سر سوکت و تعداد پین های آن توجه کنید که هر کدام از آنها برای یک کاربرد خاص مورد توجه قرار می گیرند. طول کابل در برخی موارد سبب سهولت در استفاده شده و در برخی موارد نیز ممکن است شما را آزار دهد، از این رو توصیه می شود که در صورت خرید هدفون برای استفاده با گوشی هوشمند، طول کابل 1 متر تا 1.2 متر را مد نظر قرار دهید و در صورتی که قصد استفاده از آن برای کامپیوتر و لپ تاپ را دارید، طول کابل بلندتر را مد نظر قرار دهید. در اتصال بی سیم نیز باید به سازگاری نسخه بلوتوث هدفون با نسخه بلوتوث گوشی هوشمند و تبلت خود توجه کنید تا بالاترین سطح از سازگاری و پایداری را دریافت کنید.

راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم

فرکانس پاسخگویی

محدوده فرکانس پاسخگویی در انواع هدفون و کلیه تجهیزات صوتی دارای اهمیت ویژه ای است، به این دلیل که محدوده اشاره شده، توانایی تجهیزات صوتی در ارائه صدای کامل را ثابت می کند. امواج صوتی بر اساس نوع خود دارای فرکانس مشخصی هستند و تنوع بالا در این محدوده به معنی ارائه صدای کامل و بهینه شامل امواج صوتی خواننده، صدای زیر و بم و جلوه های صوتی است. به طور معمول محدوده پاسخگویی 20 هرتز تا 20 کیلو هرتز (20HZ-20KHZ) به عنوان یک محدوده قابل قبول و استاندارد شناخته می شود و به این ترتیب می توان مجموعه صدای کاملی را دریافت کرد. برای خرید هدفون سیمی و بی سیم به طور حتم باید به پارامتر Frequency Response توجه کنید و در صورتی که در محدوده 20 هرتز تا 20 کیلو هرتز قرار دارد، در خرید آن محصول شک نکنید. برخی از هدفون های حرفه ای نیز محدوده وسیع تری را ارائه می دهند که به طور حتم قیمت آنها نیز بسیار بالاتر از سایر محصولات خواهد بود.

راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم

امپدانس

این پارامتر که بر اساس اهم رتبه بندی می شود، به معنی قدرت هدفون در اجرای امواج صوتی است. امپدانس یا قدرت هدفون های یونیوو که توسط شرکت بهین تکنولوژی به بازار عرضه می شوند، برابر با 32 اهم بوده که نشان از قدرت بسیار خوب آنها دارد. هر هدفون دارای دو درایو پخش کننده صدا به صورت چپ و راست است که هر کدام از آنها دارای قدرت مشخصی برای ارائه امواج صوتی به نام امپدانس هستند که مقدار آنها بر اساس اهم بیان می شود. در صورتی که یک هدفون دارای امپدانس 32 بوده، به معنی قدرت بسیار خوب آن در پخش امواج صوتی است و اگر این مقدار بالاتر از 32 باشد، آن محصول دارای برچسب قیمت بسیار بالایی بوده و بیشتر برای کارهای تجاری و استودیویی مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم

وضوح صدا

وضوح صدا که به بلندی و کیفیت صدا ارتباط مستقیمی دارد بر اساس معیار دسی بل dB تعریف می شود و هدفون هایی که وضوح صدای بیش از 85 دسی بل را ارائه می دهند، برای کاربرد های مختلف از جمله گوش دادن به موسیقی و انجام امور روزمره از جمله مکالمه صوتی بسیار مناسب هستند. هر چه این مقدار به 100 دسی بل و بیشتر از آن نزدیک شود، نشان دهنده وضوح صدای بسیار خوب هدفون است. در خرید هدفون سیمی و بی سیم به طور حتم باید به پارامتر وضوح صدا توجه کرده و محصولی دارای وضوح بیش از 85 دسی بل را انتخاب کنید. هدفون های برند یونیوو از این حیث دارای وضوح صدای بسیار مناسبی بوده و مقادیری نزدیک به 100 دسی بل و بالاتر از این مقدار را ارائه می دهند. به عنوان مثال هدفون  یونیوو UN-290 دارای وضوح صدای 89 دسی بل بوده و این مقدار برای هدفون یونیوو UN-550 برابر با 106 دسی بل اعلام شده است.

راهنمای خرید هدفون سیمی و بی سیم

فرم بدنه

منظور از فرم بدنه، نوع طراحی درایورهای هدفون است که به دو نوع Ear-in (تو گوشی) و Over-Ear (رو گوشی) تقسیم می شوند. نمونه های تو گوشی همانند هدفون هایی هستند که توسط شرکت های سازنده گوشی هوشمند در جعبه محصولات ارائه می شوند و درایور آنها درون گوش قرار می گیرند. انواع رو گوشی نیز دارای درایور های بزرگتر بوده و روی گوش قرار می گیرند که برای استفاده روزمره چندان مناسب نیستند و بیشتر کاربرد ها در استودیو ها و گمینگ به مدت محدود است. هنگام خرید هدفون باید بر اساس میزان و نوع استفاده از آن، فرم بدنه را مشخص کرده و سپس مدل های مورد نظر را از نظر پارامتر های بیان شده، مورد بررسی قرار دهید. هدفون های تو گوشی دارای وزن بسیار کمتر و سهولت در استفاده روزمره بوده و هدفون های رو گوشی نیز دارای برخی پارامتر های جانبی دیگر از جمله قابلیت پخش صدای 7.1 کاناله به صورت مجازی یا حقیقی هستند که برای کاربرد های خاص مانند گیمینگ به کار می روند. به طور کلی فرم بدنه دلیلی بر برتری یک هدفون در مقایسه با محصول دیگر نبوده و در برخی موارد شاهد قیمت بالاتر انواع Ear-in نسبت به نمونه های Over-ear هستیم.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.