راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری (کامپیوتر یکپارچه)

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری (کامپیوتر یکپارچه)
زمان مطالعه: 9 دقیقه

در مقاله کاربردی راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری به بیان پارامتر های مهم در خرید کامپیوتر یکپارچه مناسب برای مصارف خانگی و سازمانی می پردازیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید نیاز های مهم خود را در خصوص خریداری All In One تفکیک کرده و با ساخت یک چک لیست و بررسی مشخصات فنی و قیمت انواع آل این وان یونیوو، یکی از سه مدل موجود از این برند ایرانی را انتخاب کنید.

کامپیوترهای یکپارچه برند ایرانی یونیوو که در سال 1396 اولین مدل از آنها وارد بازار شدند، اکنون در سه مدل UA110، UA225 و UA240 تولید و به بازار عرضه می شوند. آل این وان با بهره گیری از سخت افزار کامل شامل مادربرد، پردازنده، حافظه رم، درایو ذخیره سازی، منبع تغذیه، صفحه نمایش، ماوس و کیبرد به عنوان یک کامپیوتر کامل شناخته می شود و به دلیل یکپارچه بودن قطعات، فضایی در سطح یک صفحه نمایش از میز کار شما را اشغال می کند. به این ترتیب این نوع از کامپیوترها به طور معمول برای مصارف سازمانی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بیان پارامتر های مهم برای خرید آل این وان می پردازیم.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری

سخت افزار قابل پشتیبانی

بسیاری از آل این وان های موجود در بازار فاقد قطعاتی مانند پردازنده، حافظه رم و درایو ذخیره سازی هستند و کاربران باید بر اساس نیاز و بودجه خود نسبت به خریداری و نصب آنها اقدام کنند. از این رو باید به مشخصات کامپیوتر یکپارچه مد نظر خود توجه کرده و سخت افزار مورد نیاز خود را بر اساس کاربرد و بودجه با سخت افزار قابل پشتیبانی توسط دستگاه تطبیق دهید. به دلیل فضای داخلی، مادربرد آنها ترکیبی از مادربرد های دسکتاپ و لپ تاپ به شمار می آید و امکان تعویض مادربرد با مدل های دیگر در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری

با بررسی مشخصات ذکر شده در وب سایت کمپانی سازنده به این نکته دست می یابید که چه نوع پردازنده و حافظه رمی توسط مادربرد دستگاه پشتیبانی می شود و از نظر پشتیبانی از انواع تجهیزات ذخیره سازی نیز باید مدل های سازگار را بررسی کنید. مادربرد های به کار رفته در انواع آل این وان به طور کلی از سخت افزار محدودی پشتیبانی می کنند و این مورد برای قطعاتی مانند پردازنده مرکزی، حافظه رم و تجهیزات ذخیره سازی صدق می کند. دلیل وجود محدودیت برای پشتیبانی از پردازنده در کامپیوتر های یکپارچه (به جز مواردی که به سوکت و نسل پردازنده ارتباط دارد) فقط به توان خروجی منبع تغذیه و آداپتور برق ارتباط دارد. به عنوان مثال در شرایطی که توان خروجی منبع تغذیه یا آداپتور برق All In One پاسخگوی پردازنده های سری Core i5 است، نمی توانید از پردازنده های سری Core i7 استفاده کنید و باید به این نکته در انتخاب CPU توجه کنید.

مشخصات / مدل UA110 UA225 UA240
پردازنده مرکزی Intel J 4105 Core i3/Core i5/Core i7

نسل هشتم اینتل

Core i3/Core i5/Core i7

نسل هشتم اینتل

حافظه رم 4 تا 32 گیگابایت DDR4

فرکانس 2400 مگاهرتز

4 تا 32 گیگابایت DDR4

فرکانس 2400 مگاهرتز

4 تا 32 گیگابایت DDR4

فرکانس 2400 مگاهرتز

ذخیره سازی هارد دیسک و SSD هارد دیسک و SSD هارد دیسک و SSD
اسلات M.2 دو عدد دو عدد دو عدد
آداپتور برق 120 وات 120 وات 120 وات

در خصوص پشتیبانی از کارت گرافیک در کامپیوتر های بدون کیس نیز باید این نکته را گوش زد کنیم که به دلیل ساختار و ابعاد آنها، امکان نصب هرگونه کارت گرافیکی وجود ندارد و علاوه بر محدودیت در فضای نصب، در بخش منبع تغذیه نیز محدودیت هایی وجود دارد. پس به طور کلی نصب انواع کارت گرافیک در یک All In One را از ذهن خود پاک کنید. مادربرد های مخصوص آل این وان به طور معمول دارای دو اسلات حافظه رم هستند و بسیاری از آنها تا حداکثر 32 گیگابایت رم با فرکانس پایه را پشتیبانی می کنند. با تمام تفاسیر بیان شده، شرکت بهین تکنولوژی در هر سه مدل از کامپیوتر های یکپارچه خود که در راهنمای خرید آل این وان به بیان مشخصات و امکانات آنها می پردازیم، از یک آداپتور 120 واتی بهره برده که امکان نصب انواع پردازنده های Core i3/Core i5/Core i7 نسل هشتم اینتل (به جز در مدل UA110) را می دهد.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری

صفحه نمایش

پیش از این در خصوص صفحه نمایش به صورت مجزا توضیحاتی ارائه کرده بودیم و اکنون نیازی به بازگو کردن موارد تکراری وجود ندارد. به طور کلی یک آل این وان از دید بسیاری از کاربران فقظ شامل مانیتور می شود و به این دلیل که قطعات نصب شده داخل بدنه در مقابل دیدگان آنها قرار ندارند، اهمیت چندانی برای آنها قائل نمی شوند. دو مدل کامپیوتر یکپارچه یونیوو شامل UA110 و UA225 دارای صفحه نمایش های 21.5 اینچی با وضوح تصویر Full HD هستند که در این بین، آل این وان UA225 از مانیتور لمسی برای انتقال دستورات بهره می برد.

کامپیوتر یکپارچه یونیوو مدل UA240 نیز با بهره گیری از صفحه نمایش 23.8 اینچی غیر لمسی تولید شده و به بازار عرضه می شود و در شرایطی که بسیاری از برندهای موجود در بازار برای ارزان سازی محصولات خود، از صفحه نمایش با وضوح HD یا پنل های غیر لمسی با ابعاد و مشخصات تکراری استفاده می کنند، شرکت بهین نسبت به تولید مدل های متنوع اقدام کرده است. زاویه دید در هر سه مدل کامپیوتر یکپارچه یونیوو برابر با 178 درجه به صورت عمودی و افقی است که یک مقدار رایج به شمار می رود.

مشخصات / مدل UA110 UA225 UA240
ابعاد 21.5 اینچ 21.5 اینچ 23.8 اینچ
وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل  1080×1920 پیکسل  1080×1920 پیکسل
پنل لمسی ندارد دارد ندارد
زاویه دید (افقی / عمودی) 178 درجه 178 درجه 178 درجه
قابلیت نصب روی دیوار دارد دارد ندارد

عدم وجود حاشیه در مانیتور به کار رفته در کامپیوتر های یکپارچه یونیوو به ارائه ظاهری جذاب و بی نظیر منجر شده و به این ترتیب فضای مفید قابل توجهی در مقابل دیدگان شما قرار می گیرد. ابعاد بزرگ آل این وان به دلیل بهره گیری از صفحه نمایش های دارای حاشیه ضخیم در اطراف پنل سبب اشغال فضای زیادی از میز کار شما می شود که در سال 2020 میلادی به هیچ وجه متداول نیست. اما برندهای بسیاری اقدام به تولید محصول با الگوی طراحی منسوخ شده می کنند و همین موضوع موجبات نارضایتی کاربران را با وجود قیمت بالای آنها فراهم می سازد.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری

امکانات ارتباطی

امکانات ارتباطی یکی از موارد بسیار مهم در خصوص کامپیوتر های یکپارچه به شمار می رود که در راهنمای خرید آل این وان به بیان انواع آنها خواهیم پرداخت. شبکه بی سیم، شبکه سیمی و بلوتوث از جمله امکانات ارتباطی متنوع انواع All In One بوده که از این حیث محصولات یونیوو قادر به ارائه طیف وسیعی از امکانات هستند. هر سه مدل کامپیوتر یکپارچه برند یونیوو دارای مشخصات ارتباطی یکسان بوده که شامل بلوتوث نسخه 4، شبکه سیمی گیگابیتی و شبکه بی سیم تک بانده سری N می شود.

بلوتوث نسخه 4 به منظور اتصال دستگاه های بی سیم مانند هدست و انتقال فایل از تجهیزات هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و در خصوص ماوس و کیبرد نیز هر کدام از آنها به صورت مجزا دارای دانگل اختصاصی هستند. به این ترتیب نیازی به ماژول بلوتوث نسخه 4 در آل این وان ندارید. شبکه سیمی گیگابیتی که گزینه ای ایده آل برای برقراری ارتباط میان کامپیوتر های یکپارچه و اتصال اینترنت سیمی به شمار می رود، با پهنای باند 1000 مگابیت بر ثانیه در تمامی مدل های یونیوو به کار رفته است.

مشخصات / مدل UA110 UA225 UA240
بلوتوث نسخه 4.0 نسخه 4.0 نسخه 4.0
شبکه سیمی 10/100/1000 10/100/1000 10/100/1000
شبکه بی سیم 802.11 b/g/n 802.11 b/g/n 802.11 b/g/n

ماژول شبکه بی سیم سری N که از استاندارد 802.11 سری B و G نیز پشتیبانی می کند، بخش پایانی امکانات ارتباطی محصولات یونیوو در خانواده All In One به شمار می رود. به کارگیری ماژول های استاندارد و سطح بالا سبب ارائه پایداری بسیار بالا به همراه کارایی قابل توجه می شود و کاربران می توانند روی امکانات ارتباطی محصولات یونیوو حساب ویژه ای باز کنند. از سوی دیگر نیازی به خریداری تجهیزات ارتباطی به صورت مجزا وجود ندارد و کاربران می توانند از امکانات مجتمع در انواع آل این وان ایرانی Univo بهره مند شوند.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری

وب کم و اسپیکر

بخش دیگری که در راهنمای خرید آل این وان به آن خواهیم پرداخت، به وب کم و اسپیکر اختصاص دارد. وب کم که به صورت اختصاصی برای برقراری تماس های تصویری مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری جلسات به صورت آنلاین، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و برند یونیوو نیز از این حیث مجموعه کاملی را ارائه می دهد. با توجه به افزایش شدید قیمت انواع وب کم در بازار داخلی و اهمیت وجود آن در کامپیوتر های یکپارچه و کامپیوتر های شخصی، برند یونیوو با ارائه وب کم های با کیفیت و وضوح تصویر قابل توجه، نهایت توجه خود را به نیازهای کاربران معطوف کرده است.

در مدل یونیوو UA110 شاهد به کارگیری وب کم با وضوح تصویر 2 مگاپیکسل هستیم که درون قاب صفحه نمایش قرار گرفته و کیفیت تصویر قابل توجهی ارائه می دهد. این وب کم 2 مگاپیکسلی به صورت پاپ آپ (باز شونده) در مدل یونیوو UA225 مورد استفاده قرار گرفته که در صورت نیاز به آن از قاب درون بدنه خارج شده و پس از خاموش کردن آن، مجدد به داخل بدنه باز می گردد. در آل این وان یونیوو مدل UA240 نیز یک وب کم 2 مگاپیکسلی به صورت نصب اختیاری در نظر گرفته شده که در صورت عدم نیاز به آن می توانید این قطعه را از بدنه جدا کنید.

مشخصات / مدل UA110 UA225 UA240
وب کم 2 مگاپیکسل داخلی 2 مگاپیکسل پاپ آپ 2 مگاپیکسل اکسترنال
اسپیکر 2 عدد با قدرت مجموع 4 وات 2 عدد با قدرت مجموع 4 وات 2 عدد با قدرت مجموع 6 وات

کامپیوتر های یکپارچه برای عدم نیاز به تجهیزات جانبی به صورت پیش فرض به برخی امکانات مانند اسپیکر مجهز شده اند و محصولات یونیوو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دو عدد بلندگو با توان مجموع 4 وات (هر کدام 2 وات) روی دو مدل UA110 و UA225 نصب شده که کیفیت و حجم صدای قابل قبولی را ارائه می دهند. در مدل UA240 اما دو عدد بلندگو با توان مجموع 6 وات (هر کدام 3 وات) در نظر گرفته شده که عملکرد صوتی بهتری نسبت به دو مدل دیگر ارائه می دهد، با این وجود بلندگو های به کار رفته در کامپیوتر های یکپارچه Univo می توانند نیازهای کاربران را به خوبی برطرف سازند. به این ترتیب نیازی به خریداری بلندگو به صورت مجزا وجود ندارد و صرفه جویی در هزینه نهایی خریداری کامپیوتر شخصی رخ می دهد.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری

پورت ها

اتصال تجهیزات جانبی توسط پورت های متنوع در انواع کامپیوتر یکپارچه صورت می پذیرد و در راهنمای خرید آل این وان به بیان انواع پورت های مورد استفاده می پردازیم. در بخش اول باید به پورت های USB در نسخه های مختلف اشاره کنیم که از این حیث، محصولات یونیوو تنوع قابل توجهی شامل USB 3.1، USB 3.0 و USB 2.0 را در دسترس کاربران قرار می دهند. در مدل Univo UA110 شاهد به کارگیری دو پورت USB 3.0 و چهار پورت USB 2.0 هستیم و در دو مدل UA225 و UA240 ترکیبی از پورت های USB 3.1 و USB 2.0 به کار رفته است.

مشخصات / مدل UA110 UA225 UA240
پورت های USB دو عدد USB 3.0 / چهار عدد USB 2.0 چهار عدد USB 3.1 / دو عدد USB 2.0 دو عدد USB 3.1 / دو عدد USB 2.0
پورت شبکه یک عدد RJ45 گیگابیتی یک عدد RJ45 گیگابیتی یک عدد RJ45 گیگابیتی
جک های صوتی یک عدد Line Out / یک عدد میکروفون یک عدد Line Out / یک عدد میکروفون یک عدد Line Out / یک عدد میکروفون
کارت خوان حافظه ندارد دارد ندارد
خروجی تصویر HDMI HDMI HDMI
پورت COM ندارد دارد دارد

وجود پورت شبکه LAN یا همان RJ45 برای ارائه شبکه سیمی امری طبیعی است و در کنار آن می توان به وجود درگاه کارت خوان حافظه در مدل UA225 نیز اشاره کرد. با وجود برخورداری کامپیوتر های یکپارچه یونیوو از اسپیکر های داخلی، اما ممکن است برخی از کاربران به سیستم صوتی حرفه ای نیاز داشته و شرکت بهین تکنولوژی نیز از این رو جک های صوتی برای اتصال اسپیکر، هدفون و میکروفون را در نظر گرفته است. در بخش انتقال تصویر نیز یک پورت HDMI مشاهده می شود که به عنوان خروجی مورد استفاده قرار می گیرد. پورت COM که برای اتصال تجهیزات اداری خاص کاربرد دارد در دو مدل کامپیوتر یکپارچه یونیوو شامل UA225 و UA240 به کار رفته و از این حیث سازمان ها و ادارات می توانند با استفاده از آن نسبت به اتصال تجهیزات خاص خود اقدام کنند.


خرید آل این وان ایرانی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  و خرید آل این وان از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.