استفاده از زیروکلاینت و تکنولوژی PCoIP در شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی

استفاده از زیروکلاینت و تکنولوژی PCoIP در شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بل یک شرکت تولید‌کننده پیشرو در صنعت هواپیماهای عمودی بالابر تجاری و نظامی است. دفتر مرکزی این شرکت در تگزاس قرار دارد، و به مشتریان خود در بیش از ۱۲۰ کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد. از جمله تمایزات آن می‌توان به این موارد اشاره کرد که بل اولین شرکتی بود که دیوار صوتی را شکست، اولین شرکتی بود که گواهی تایید یک هلیکوپتر تجاری را داد و یک وسیله نقلیه را در اولین مأموریت ناسا در ماه فرستاد.

در این شرکت نزدیک به ۶۰ تحلیلگر با برنامه‌های کاربردی مانند ANSYS Workbench، MATLAB و MSC Nastran کار می‌کنند. با افزایش ظرفیت مدل‌ها به بیش از ۱ ترابایت، بل دیگر نمی‌توانست ایستگاه‌های کاری را با قدرت CPU و GPU کافی اجاره کند. این شرکت به‌جای آن تصمیم گرفت ایستگاه‌های کاری قدرتمند Rack-Mount را در مرکز داده مستقر کند که تحلیلگران از میز کار خود به آن دسترسی داشته باشند.

شبیه‌سازی شرایط بحرانی نیاز به وضوخ دقیق تصویر و performance فوق‌العاده بالا دارد. مدل‌های سه‌بعدی بل بسیار پیچیده هستند، مشابه حرکت چرخ‌دنده‌های مشبک چندگانه درون یک گیربکس. برای اندازه‌گیری فرسودگی، تحلیلگران به گرافیک‌های با کیفیت فوق‌العاده بالا نیاز دارند. آن‌ها نمی‌توانند تصاویر با تاخیر که به آرامی در طول زمان واضح‌تر می‌شوند را تحمل کنند. علاوه بر کارایی استثنایی تصویر، بل به راه حلی نیاز داشت که مطابق الزامات امنیتی سختگیرانه ایالات متحده باشد.

بِل راه حل خود را در تکنولوژی Teradici PCoIP و نرم افزار Cloud Access پیدا کرد. در ابتدا، همه مهندسان شبیه‌سازی بحران، از PCoIP Zero Clients توسط Dell Wyse برای دسترسی به ایستگاه‌های کاری Dell Precision حاوی کارت‌های ایستگاه کاری راه دور PCoIP و پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA در مرکز داده استفاده می‌کردند. کارت‌های فضای کاری راه دور PCoIP  از گرافیک‌های سه‌بعدی با رزولوشن بالا و فول‌فریم‌ریت و تجهیزات جانبی USB مانند SpaceMouse پشتیبانی می‌کنند. تجربه‌ی کار با تکنولوژی PCoIP از حضور در مقابل یک ایستگاه کاری محلی Local قابل تشخیص نیست. بارگیری تصویر به‌صورت آنی احساس می‌شود و وقتی مدل‌های سه‌بعدی را می‌چرخانید مبهم نمی‌شوند. در مقایسه با پروتکل‌ها و فناوری‌های دیگر، پروتکل PCoIP به ما امکان می‌دهد جزئیات دقیق‌تر را ببینیم و بهتر بزرگ‌نمایی کنیم.

تحلیلگرانی که می‌خواهند از طریق لپ‌تاپ به ایستگاه‌های کاری خود دسترسی داشته باشند، می‌توانند با نرم‌افزار Teradici Cloud Access این کار را انجام دهند. به‌سادگی می‌توان نرم افزار Cloud Access را روی لپ‌تاپ و ایستگاه کاری نصب کرد. سپس تحلیلگران می‌توانند از هر دستگاهی با تجربه‌ای مشابه با کار بر روی PCoIP زیروکلاینت – از جمله برش و چسباندن و استفاده از SpaceMouse – به ایستگاه کاری خود دسترسی پیدا کنند. اکنون حدود ۱۵ درصد از تحلیلگران استرس در شرکت بل روی لپ تاپ کار می کنند. اگر یک تحلیلگر جدید را در یک مرکز دیگر استخدام کنیم، دیگر مجبور نیستم یک مشتری جدید یا زیروکلاینت تهیه کنیم.

تکنولوژی PCoIP با الزامات سختگیرانه امنیت داده برای پیمانکاران وزارت دفاع ایالات متحده مطابقت دارد. به‌جز پیکسل‌ها، هیچ داده واقعی از ایستگاه‌های کاری رک Rack در مرکز داده به PCoIP Zero Clients یا لپ‌تاپ ها منتقل نمی‌شود. پیکسل‌ها با پروتکل رمزنگاری -AES256 رمزگذاری شده‌اند، الگوریتمی که توسط موسسه ملی استانداردها و فناوری دولت ایالات متحده (NIST) تایید شده است.

از دیگر مزایای این تکنولوژی این است که تحلیلگران استرس بل، اکنون می‌توانند آزمایش‌های بیشتری را به‌طور همزمان انجام دهند. هنگامی‌که آن‌ها بر روی ایستگاه‌های کاری محلی کار می‌کردند، مجموعه داده‌های بسیار بزرگ باید از طریق شبکه اترنت گیگابیتی به سرورهای خوشه‌ای یا کلاستر ( Server Cluster )  با performance  بالا (HPC) در مرکز داده منتقل می‌شدند. برخی از آپلودها ساعت‌ها طول میکشید. اکنون که ایستگاه‌های کاری در مرکز داده هستند، می‌توانند با اترنت ۱۰ گیگابیتی به HPC متصل شوند. شبیه‌سازی‌هایی که قبلاً ساعت‌ها طول می‌کشید، اکنون در ۳۰ دقیقه کامل می‌شوند. علاوه بر این، شبیه‌سازی‌های بزرگی که در آخر هفته اجرا می‌شوند کمتر دچار وقفه می‌شوند، زیرا سرورهای مرکز داده دارای منابع تغذیه اضطراری اضافی با ژنراتورهای پشتیبان هستند.

تیم فناوری اطلاعات هیچ زمانی را برای پشتیبانی از راه حل های Teradici صرف نمی‌کند. تاسیسات مونترال این شرکت از آن زمان همان راه حل Teradici PCoIP مورد استفاده در تگزاس را پیاده‌سازی کرده است.

تکنولوژی PCoIP در زیرو کلاینت

پروتکل Teradici PCoIP

تکنولوژی PC-over-IP (PCoIP®) یک تجربه محاسباتی ایمن، با کیفیت بالا و بسیار Responsive را ارائه می‌دهد. این تکنولوژی از فشرده‌سازی پیشرفته پیکسل های نمایشگر استفاده می‌کند تا به کاربران امکان دسترسی از راه دور به ایستگاه‌های کاری Local یا ماشین مجازی در مراکز داده محلی یا ابرهای عمومی از طیف وسیعی از دستگاه‌های End Point را بدهد.

با تکنولوژی PCoIP ، کار یک کاربر با یک رایانه محلی تفاوت کمی با کار از یک ٍEndpoint راه دور دارد بخصوص جهت دریافت و نمایش پیکسل های PCoIP از سوی دسکتاپ و برنامه‌های کاربردی. همچنین از منظر فناوری اطلاعات، دسکتاپ‌های راه دور از ایمنی بیشتری برخوردار هستند زیرا هیچ داده‌ای از محیط شرکت خارج نمی‌شود.

امنیت تکنولوژی PCoIP

از آنجایی که تکنولوژی PCoIP فقط اطلاعات نمایشگر را به‌شکل پیکسل منتقل می‌کند، هیچ اطلاعات تجاری هرگز از فضای ابری، مرکز داده یا ایستگاه کاری شما خارج نمی‌شود. در صنایعی که ریسک داده بالاست، تکنولوژی PCoIP، لایه دیگری از محافظت را ارائه می‌دهد. افراد می‌توانند از هر جایی در این فضای کاری راه دور، با اطلاع از این‌که اطلاعات حساس هرگز از مرکز داده خارج نمی‌شود.

علاوه بر این، از آنجایی که داده‌های سازمانی و نرم‌افزاری در داخل سیستم‌های مرکزی ایمن هستند، هیچ‌کس نمی‌تواند با به خطر انداختن دستگاه‌های Endpoint راه دور، داده‌های شما را دستکاری کند یا به برنامه‌های شما نفوذ پیدا کند. علاوه بر این، ترافیک PCoIP با استفاده از رمزگذاری AES 256 ایمن می‌شود که بالاترین سطح امنیتی مورد نیاز دولت‌ها را برآورده می‌کند.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده کاملاً روشن است که تکنولوژی PCoIP یک پروتکل جدید با کارایی فوق‌العاده برای فضاهای کاری راه دور است و از مزایایی همچون امنیت بالا، عدم نیاز به پشتیبانی و انعطاف‌پذیری بالا برای دسترسی تحلیلگران به اطلاعات مدنظرشان از راه دور برخوردار است.

در آینده، شرکت بل در صورت نیاز به تغییر می‌تواند ایستگاه‌های کاری مجازی اضافی را در AWS GovCloud مستقر کند، چرا‌که نرم‌افزار Teradici Cloud Access در مراکز داده خصوصی، ابرهای عمومی و محیط‌های ترکیبی کار می‌کند. GovCloud توسط دولت فدرال ایالات متحده برای میزبانی اطلاعات حساس کنترل‌شده  تایید شده است.

اگر قصد خرید زیرو کلاینت و تجهیز سازمان خود را دارید با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.