استفاده از تکنولوژی PCoIP در دانشکده حقوق دانشگاه توماس جفرسون آمریکا

استفاده از تکنولوژی PCoIP در دانشکده حقوق دانشگاه توماس جفرسون آمریکا
زمان مطالعه: 4 دقیقه

“استفاده دانشکده حقوق دانشگاه توماس جفرسون آمریکا از پروتکل انتقال تصاویر PCoIP به سطح جدیدی رسیده است.”

این ها گفته های مدیر مسئول IT دانشکده حقوق دانشگاه توماس جفرسون، برایان است که بیان می کند از تکنولوژی PCoIP در کنار زیروکلاینت کاملا رضایت دارد:

“داشتن تکنولوژی پیشرفته به معنای آگاهی از جهان است و ما نمی توانستیم بدون Teradici یا تکنولوژی PCoIP به اینجا برسیم. بدون این راه حل فکر نمی کنم کاربران به اندازه اکنون از راه اندازی خود خوشحال یا هیجان زده باشند.”

دانشکده حقوق توماس جفرسون یا همان TJSL یک دانشکده حقوق مستقل در سن دیگوی کالیفرنیا است که در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد. در ژانویه ۲۰۱۱ ساختمان جدید این دانشکده افتتاح شد. این دانشکده مجهز به تکنولوژی PCoIP است، این پروتکل تغییرات بزرگی در صفحه ی نمایش، رمزنگاری و فن‌آوری سنجش از راه دور است.

پروتکل انتقال تصاویر PCoIP می‌تواند همه ی محاسبات مرکز داده‌ها را رمز گشایی کند و به تنهایی و به صورت مستقل آن ها را در سراسر یک شبکه IP استاندارد به کامپیوترهای دسکتاپ انتقال دهد. بنابراین تکنولوژی PCoIP این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا کامپیوترهای شخصی و ایستگاه‌ های کاری سازمان در مرکز داده‌ها مدیریت شوند و این در حالی اتفاق می افتد که وضوح بالا، گرافیک سه بعدی با نرخ فریم کامل و HD، به صورت مرکزی از طریق یک شبکه مرکزی یا از راه دور بر روی یک شبکه WAN ارائه می‌شود.

فرآیند آموزشی و یادگیری در این دانشکده از فناوری های یادگیری از راه دور پشتیبانی می‌کند. این ساختمان هم چنین یک ردیف پنل خورشیدی بزرگ بر روی سقف دارد و شامل یک دادگاه، کتابخانه ی قانون، دفاتر مختلف و متعدد، دو کارگاه و یک کلینیک حقوقی است.

معرفی کمپانی ترادیچی ارائه دهنده پروتکل انتقال تصاویر PCoIP

کمپانی ترادیچی تکنولوژی ها و راه حل هایی را ارائه می دهد تا کاربر تجربه‌ی امنی را از طریق شبکه‌های IP داشته باشد و به مردم کمک کند یک تغییر اساسی در نحوه ی استفاده داشته باشند. کمپانی ترادیچی در واقع برای پروتکل انتقال تصاویر PCoIP تاسیس شد هم چنین این کمپانی رویکرد متمرکزی در طراحی الگوریتم ‌های پردازش تصویر پیشرفته دارد و البته امکان جداسازی فیزیکی رایانه و کاربر را فراهم می‌کند و نهایتا نحوه محاسبه شرکت‌ها را نیز تغییر خواهد داد.

نحوه استفاده دانشکده حقوق دانشگاه توماس جفرسون آمریکا از تکنولوژی PCoIP

تا ژانویه ۲۰۱۱، دانشکده حقوق توماس جفرسون (TJSL) ماموریت خود را برای ارائه آموزش منحصر به فرد و شخصی به دانشجویان مشتاق حقوق در دو ساختمان توسکا دنبال می کرد. منابع فناوری اطلاعات از زمان شروع دانشکده در سال ۱۹۸۲ به طور طبیعی رشد کرده بود و شامل ۳۵ سرور بود که برنامه های کاربردی جداگانه را اجرا می کردند و از ۲۰۰ کامپیوتر رو میزی پشتیبانی می کردند.

فرصت طلایی برای شروع یک تغییر بزرگ و اساسی زمانی به وجود آمد که TJSLیا همان دانشکده حقوق توماس جفرسون پروژه ای را برای طراحی و ساخت یک مرکز سفارشی آغاز کرد. هدف آن بود که هم از نظر فناوری بسیار پیشرفته باشد و هم مطابق با بالاترین استانداردهای زیست محیطی ساخته شود. دو هدفی که دانشکده حقوق توماس جفرسون در نهایت دریافت که با یکدیگر سازگار هستند. البته قدم برداشتن به سمت مجازی سازی دسکتاپ در سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

پیش از این، راه حل های مجازی سازی RDP تنها به عنوان اثبات مفهوم مورد استفاده قرار می گرفت و نمی توانست تجربه ی کامل چند رسانه ای دسکتاپ مورد نیاز آموزش مشترک TJSL و ابتکارات آموزش از راه دور را ارائه دهد. در حالی که RDP برای برنامه های اداری استاندارد قابل استفاده بود اما نمی توانست به اندازه کافی از کارهای چند رسانه ای که به طور معمول در جلسات آموزشی استفاده می شود پشتیبانی کند.

در واقع هدف قدم برداشتن در جهت تکنولوژی PCoIP و هم چنین مجازی شدن دسکتاپ باعث افزایش یادگیری شد هم چنین این جا، جایی است که رسانه های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند و کاربران متوجه رایانه های زیر میز نیز نخواهند شد.

با اثبات مفهوم و طرز عمل با دستگاه مجازی و زیروکلاینت، چالش بعدی گسترش دادن دسکتاپ های مجازی و ۲۰۰ عددی زیروکلاینت ها به طور همزمان در دانشکده و برای دانشجویان و کارکنان اجرایی بود. گام اول این بود که اطلاعات را از رایانه های شخصی دسکتاپ به شبکه جمع آوری کنیم. شبکه نیز نیاز به کار دارد و کنترل کننده های دامنه به روز رسانی شده اند تا اطمینان حاصل شود که VMware راه اندازی می شود. همه ی فایل ها به یک دستگاه ذخیره سازی منتقل شد. در مجموع هفت سرور با چهار سرور جدید  VMware و VDI با ۳۵ سرور اصلی جایگزین می شود. این کار در شب کریسمس تکمیل شد. روز بعد از کریسمس VLAN و حوزه DHCP پیکره بندی شده و دسکتاب های مجازی ایجاد شدند. شب قبل از اینکه دانشجویان و کارکنان به محل کار برگردند، تمام VMS در ساعت ۰۰ : ۱۱ شب خاموش شدند و در ساعت ۳۰ : ۷ صبح، اعضای هیات‌علمی و کارکنان به راحتی و طبق معمول وارد سیستم شدند.

جمع بندی

برایان بیان می کند که : ” من از اینکه از کامپیوتر به کامپیوتر برای به روز رسانی ‌ها استفاده کنم متنفر بودم، این کار می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد. اما با کمک تکنولوژی PCoIP من می‌توانم همه این کارها را از روی میز خودم انجام دهم،  پروفایل ‌ها به دستگاه‌های زیروکلاینت می‌گویند که کجا اتصال برقرار شود و هنگامی که کاربر به طور دستی اتصال را برقرار می کند سیستم عامل برای همیشه بارگزاری خواهد شد.

ما با کنسول مدیریت می‌توانیم مشکلات را از راه دور ثبت کنیم و این باعث شده است که پرسنل آی تی ما بسیار کارآمدتر شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.