انتشار اطلاعات جدید از پردازنده های AMD Zen 4

انتشار اطلاعات جدید از پردازنده های AMD Zen 4
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طبق اطلاعات درج شده جدید توسط کاربران وابسته به کمپانی ای ام دی، مشخصاتی از پردازنده های AMD Zen 4 به عنوان نسل بعدی پردازشگر های این کمپانی منتشر شده است. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، پردازنده های نسل آینده کمپانی AMD به زودی با توپ پر روانه بازار می شوند و مشخصات خیره کننده ای دارند.

پردازنده های AMD Zen 4 در بالاترین نسخه دارای ۱۶ هسته و ۳۲ رشته پردازشی بوده و توان حرارتی آن نیز برابر با ۱۷۰ وات خواهد بود. لیتوگرافی ۵ نانومتری نیز نشان می دهد که کمپانی AMD همچنان در مقایسه با محصولات کمپانی اینتل از لیتوگرافی به روز تری بهره می روند و در حالیکه اینتل قصد دارد در نسل بعدی به فناوری ساخت ۱۰ نانومتری کوچ کند، سرخ پوشان AMD به فناوری ساخت ۵ نانومتری پناه خواهند برد.

انتشار اطلاعات جدید از پردازنده های AMD Zen 4

پردازنده های AMD Zen 4 که نام رمز Raphael برای آنها برگزیده شده، به اسلات PCI 5.0 مجهز خواهند شد و می توانید از ماژول های حافظه DDR5 نیز استفاده کنید. برای نصب پردازنده های نسل آینده AMD نیز، مادربرد هایی با سوکت AM5 LGA1718 معرفی می شوند که به طور حتم پیشرفت های قابل توجهی نسبت به نسل های اخیر خواهند داشت. در میان اطلاعات جدید، هیچ خبری در خصوص حافظه کش پردازنده های نسل آینده ای ام دی به چشم نمی خورد.

از مهم ترین تغییراتی که می توان به آن اشاره کرد، پشتیبانی از حافظه های رم DDR5 است که به طور حتم در ماه های آینده اطلاعات بیشتری در خصوص آنها منتشر خواهد شد. به نظر می رسد که فرآیند تولید انبوه چیپ ست های حافظه رم DDR5 به زودی در تعداد بسیار زیاد آغاز و تست های نهایی نیز روی محصولات مختلف ای ام دی و اینتل شروع خواهد شد.

انتشار اطلاعات جدید از پردازنده های AMD Zen 4

همانطور که اشاره کردیم، پردازنده های AMD Zen 4 به تعداد ۱۶ هسته پردازشی مجهز می شوند و در نقطه مقابل نیز باید به تعداد ۲۴ هسته پردازشی محصولات خانواده Alder Lake-S کمپانی اینتل اشاره کرد که تکلیف رونمایی و معرفی آنها در انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی مشخص خواهد شد. به نظر می رسد که محصولات هر دو خانواده در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازار شده و کاربران شاهد فناوری های جدید خواهند بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.