افزایش اشتیاق کاربران به خرید کامپیوتر شخصی

افزایش اشتیاق کاربران به خرید کامپیوتر شخصی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود بروز مشکلات متعدد در تامین کالا و مسائل لجستیکی، اما اشتیاق کاربران نسبت به خرید کامپیوتر شخصی همچنان رو به افزایش بوده و آمار مربوط به 5 کمپانی بزرگ تولید کننده در سطح جهان نیز این موضوع را تایید می کند. آمار حمل و نقل سه ماهه دوم سال 2021 در حوزه کامپیوترهای شخصی از جمله دسکتاپ، لپ تاپ و ورک استیشن نشان می دهد که در این مدت کوتاه 83.6 میلیون دستگاه به صورت رسمی از انبار شرکت های تولید کننده به سمت بازار های جهانی منتقل شده اند.

با مقایسه این عدد در سه ماهه دوم سال 2020 مشخص می شود که آمار حمل و نقل (و همچنین آمار فروش) به میزان 13.2 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش های متعدد از سوی شرکت های سازنده، در روند تامین قطعات انواع نوت بوک اختلالات متعددی به وجود آمده و تعداد تولیدات به شدت کاهش یافته است. از این رو در پی کاهش عرضه لپ تاپ های نسل جدید به بازار، کاربران در سطوح کاربری متنوع به خرید کامپیوتر شخصی اشتیاق بیشتری نشان دادند.

افزایش اشتیاق کاربران به خرید کامپیوتر شخصی

مدیر پژوهشی Jitesh Ubrani برای ردیاب های دستگاه همراه و مصرف کننده IDC گفت: “روند داغ بازار رایانه همچنان به سمت سرمایه گذاری های سنگین از طرف عرضه کنندگان از جمله ورود فروشندگان جدید و همچنین هزینه های اضافی از افراد غیرمجاز پیش می رود. در حالی که 5 شرکت برتر همچنان به توسعه و تولید محصولات خود ادامه می دهند، فروشندگان كوچكتر با ارائه ویژگی ها یا طراحی های منحصر به فرد، به رشد آن كمك كرده اند.”

افزایش اشتیاق کاربران به خرید کامپیوتر شخصی

اگرچه رشد سالانه به نسبت بالا است، اما رشد آن آغاز شده، زیرا نرخ رشد 13 درصدی در سه ماهه دوم سال 2021 بسیار کمتر از رشد 55.9 درصدی در سه ماهه اول سال جاری میلادی و 25.8 درصدی رشد در سه ماهه پایانی سال 2020 است. Neha Mahajan، تحلیلگر ارشد تحقیق در گروه دستگاه ها و نمایش های IDC ، گفت: “بازار از نظر تقاضا با سیگنال های مختلفی روبرو است.با آغاز فعالیت کسب و کارها پس از شیوع اپیدمی ویروس کووید 19، پتانسیل تقاضا در بخش تجاری امیدوارکننده به نظر می رسد. با این وجود، شاخص های اولیه کاهش تقاضای مصرف کننده نیز وجود دارد، زیرا مردم اولویت های هزینه خود را پس از تقریباً یک سال خرید کامپیوتر شخصی تغییر می دهند.

 

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.