استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ به عنوان یک راه حل بسیار عالی برای افزایش سرعت اجرای سیستم عامل، نرم افزار ها و همچنین بهبود سرعت کار با کامپیوتر شخصی به شمار می رود. برای نصب همزمان این دو قطعه، محدودیت هایی نیز وجود دارد، به خصوص اگر لپ تاپ شما از نسل های گذشته بوده و به صورت پیش فرض امکان نصب هر دوی آنها وجود نداشته باشد. در این مطلب کاربردی به بیان روش های موجود برای استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ می پردازیم و در کنار آن محدودیت ها و راه حل های موجود را ارائه خواهیم داد.

استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

انواع SSD

ابتدا قصد داریم تا انواع درایو سالید یا همان SSD را شرح دهیم که اولین قدم برای انتخاب محصول و راه حل مناسب به شمار می رود. به طور کلی درایو سالید دارای دو نوع SATA و M.2 از نظر روش اتصال به کامپیوتر شخصی و نوت بوک است. انواع دارای کانکتور SATA که از نمونه های متداول هستند، به سادگی در تمامی دستگاه های دارای کانکتور ساتا قابل نصب بوده و فقط باید درایو سالید مورد نظر خود را بر اساس حجم مورد نیاز و بودجه انتخاب کنید.

استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

انواع سازگار با اسلات M.2 نیز بر اساس فرم فکتور 2242/2260/2280 دسته بندی شده و باید بر اساس نوع اسلات موجود روی لپ تاپ در خصوص انتخاب درایو سازگار تصمیم گیری کنید. هر چند درایو های M.2 دارای زیر مجموعه هایی برای نوع رابط هستند، اما در این مطلب اشاره ای به این موضوع نخواهیم کرد و در مقاله ای مجزا به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

روش اول استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

در روش اول با فرض اینکه لپ تاپ ما فاقد اسلات M.2 بوده، به بررسی شرایط موجود می پردازیم. در صورتی که لپ تاپ ما همانند بسیاری از گزینه های عرضه شده در چند سال اخیر، فقط به پورت های ساتا برای اتصال هارد دیسک و درایو نوری مجهز بوده، تنها راهکار موجود، خریداری HDD CADDY است. این قطعه بسیار پر کاربرد، فضای نصب درایو نوری را به فضای نصب SSD از نوع ساتا تبدیل می کند. پس از خریداری HDD CADDY بهتر است که هارد دیسک را از لپ تاپ جدا کرده و آن را به HDD CADDY منتقل کنید. سپس درایو سالید را به منظور دریافت حداکثر سرعت، به جای هارد دیسک روی کانکتور SATA لپ تاپ نصب کنید. به طور معمول سرعت انواع HDD CADDY به مراتب پایین تر از کانکتور اصلی ساتا بوده و پیشنهاد می شود که SSD را به صورت مستقیم و بدون واسطه روی لپ تاپ نصب کنید. سپس عملیات نصب سیستم عامل، درایور ها و نرم افزار ها را باید انجام دهید.

استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

روش دوم استفاده همزمان از SSD و هارد در لپ تاپ

در روش دوم با فرض اینکه لپ تاپ ما به صورت همزمان دارای اسلات M.2 و کانکتور SATA است، فقط نسبت به خریداری درایو سالید از نوع M.2 بر اساس فرم فکتور سازگار اقدام می کنیم. به طور معمول نوت بوک هایی که دارای اسلات هستند، شرایط باز کردن آسان درب پشت دستگاه یا محفظه اختصاصی دسترسی به اسلات M.2 را فراهم ساخته اند. از این رو نیازی به باز کردن تمام قطعات لپ تاپ نبوده و حتی کاربران عادی نیز قادر به این کار هستند. هر چند پیشنهاد می شود که در صورت نداشتن تجربه یا دانش کافی در این زمینه، به متخصصان و تعمیر کاربران خبره مراجعه کنید. برخی از درایو های سالید M.2 به همراه پیچ مخصوص نصب عرضه می شوند، اما در صورت عدم وجود آن نیز جای نگرانی نیست. به طور حتم پیچ مخصوص روی اسلات M.2 لپ تاپ شما نصب شده و روند نصب درایو نیز به آسانی انجام می شود.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.