ویژگی مانیتور مناسب دورکاری

ویژگی مانیتور مناسب دورکاری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مانیتور مناسب دورکاری با توجه به تغییر بازار کار پس از شیوع ویروس کرونا، به یک مسئله قابل توجه میان مدت و بلند مدت تبدیل شده است. در دوران همه گیری جهانی COVID-19 تقریباً هر شرکتی مجبور شده به سرعت و به طرز غیرمنتظره ای انجام کارها را به نیروهای انسانی از طریق دورکاری بسپارد.

با این روند، فریلنسرها و کارمندان دوکار باید بتوانند امکاناتی از جمله مانیتور مناسب برای دورکاری را جهت کار در خانه تأمین کنند. افزایش دورکاری با قرنطینه شدن، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، حتی وقتی امید به استفاده از واکسن و بازگشت به حالت عادی نیز در آینده ای نزدیک پیش بینی می شود اما به نظر می رسد  از سال ۲۰۲۱ به بعد، بیشتر مدیران ترجیح بدهند با کارکنانی که انعطاف پذیرتر هستند و می توانند زمان بیشتری از دفتر کار اصلی دور باشند، کار کنند.

بنابراین، انتخاب مانیتور مناسب برای دورکاری یک راه حل موقتی نیست بلکه می تواند به عنوان یکی از تجهیزات ضروری که در آینده کاری فریلنسرها موثر است، در نظر گرفته شود.

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات و توصیه هایی که به شما در انتخاب مانیتورهای مناسب برای دور کاری کمک می کند را مطرح کنیم که شامل موارد زیر است:

  • اندازه مناسب صفحه نمایش
  • پورت های صحیح
  • انتخاب پانل
  • ویژگی های ارگونومیک

انتخاب مانیتورهای مناسب برای دورکاری از این جهت اهمیت دارد که بتوانید حداقل با همان سطح کارآیی و استانداردهای دفتر شرکت کار کنید. بسیاری از افراد در خانه روی صفحه نمایش های کوچک لپ تاپ کار می کنند که اندازه و ارگونومیک مناسبی که شما به طور طبیعی از یک ایستگاه کاری رایانه ای مدرن و سالم در یک شرکت انتظار داری را براورده نمی کنند. به همین علت است که برای خرید مانیتورهای مناسب برای دورکاری باید به نکات زیر توجه کنید:

اندازه مناسب صفحه

شاید به نظرتان برسد که لپ تاپ ها به علت سایز کوچک و وزن سبک برای دورکاری مناسب ترند. بسیاری از لپ تاپ ها دارای مانیتورهایی با اندازه ۱۲ تا ۱۵ اینچی هستند و لپ تاپ های ۱۷ اینچی نیز در حال حاضر کاربرد پیدا کرده اند.

با این حال، برای انتخاب مانیتور مناسب برای دورکاری مهم است که محتوای صفحه به وضوح و با خوانایی بالا نشان داده شود. به همین علت اگر قصد دورکاری در خانه را دارید توصیه ما به شما خرید مانیتورهایی همچون مانیتور یونیوو مدل UM22800 با اندازه ۲۱ اینچی است. چون  صفحه نمایش لپ تاپ ها، هنگام کار با برنامه های مختلف به طور همزمان (چند وظیفه ای) کیفیت بالایی نداشته و ایده آل نیستند.

مانیتورهای مجزا با اندازه نمایشگرهای بزرگ این مزیت را دارند که به راحتی می توانند چندین پنجره کاری را در کنار یکدیگر نمایش دهند. کار با این نوع مانیتورهای رومیزی باعث افزایش کارآیی و راحتی بیشتر فریلنسرها می شود.

وضوح صفحه نمایش

وضوح صفحه نمایش از ویژگی هایی است که باید در انتخاب مانیتور مناسب برای دورکاری در نظر بگیرید. وضوح بهتر، خوانایی را به شدت بهبود می بخشد، این امر به ویژه هنگام کار در تمام روز با یک مانیتور مهم است.

وضوح تصویر در مانیتورها با ppi (پیکسل در اینچ) اندازه گیری می شود. این مقدار فاصله بین پیکسل های مجزا روی صفحه نمایش را توصیف می کند که تراکم پیکسلی نیز نامیده می شود.

به عنوان یک قانون سرانگشتی به خاطر داشته باشید: هرچه تراکم پیکسل بیشتر باشد، جزئیات قابل نمایش در مانیتور ریزتر و تصویر واضح تر خواهد بود. بنابراین، هنگام خرید مانیتور مناسب برای دورکاری فقط به اندازه بزرگ آن توجه نکنید بلکه تراکم پیکسلی را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان یک توصیه کلی، تراکم پیکسلی ایده ال برای هر سایز صفحه نمایش عبارتند از:

  • صفحه ۲۳/۲۴ اینچی باید حداقل دارای ابعاد ۱۶: ۹ و وضوح از ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل که به عنوان Full-HD نیز شناخته می شود. البته صفحه های ۲۳/۲۴ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ و تراکم پیکسل ۱۹۲۰ × ۱۲۰۰ (WUXGA) وضوح بسیار بهتری دارند. به طوریکه به راحتی می توانید دو صفحه A4 را که تقریباً در اندازه اصلی خود هستند، در کنار هم مشاهده و ویرایش کنید.
  • صفحه ۲۷ اینچی: حداقل وضوح ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل(WQHD)  که به آن UHD 4K نیز گفته می شود. این ترکیب دلپذیر از اندازه صفحه نمایش ووضوح در مقایسه با Full-HD فضای کار بیشتری دارد، به خصوص اگر از چند پنجره به طور همزمان استفاده می کنید.
  • صفحه ۳۲ اینچی: وضوح ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل (UHD 4K) و نسبت ابعاد ۱۶: ۹ بیشترین فضا و اندازه نمایش بهینه را برای محتویات و تقسیم سطح صفحه نمایش شما فراهم می کند.

البته این اصول همیشه استثنا هم دارد. برای مثال، برای برنامه های خاص مانند نرم افزار طراحی گرافیک یا CAD / CAM ، ما به طور کلی وضوح ۴k  یا UHD را توصیه می کنیم.

پورت های صحیح

در حالت ایده آل با انتخاب یک مانیتور مناسب برای دورکاری باید بتوانید به راحتی به سایر دستگاه ها متصل شوید. اگر مانیتور مناسبی داشته باشید می توانید با استفاده از USB-C ، HDMI، پورت های شبکه و غیره کلیه سیگنال های تصویری، صوتی و هر نوع داده ای دیگری را از طریق کابل انتقال دهید.

اصلی ترین پورت هایی که مانیتورهای مناسب برای دورکاری مانند مانیتور یونیوو مدل UM22800 به آن مجهزند عبارت است از:

پورت انتقال سیگنال های صوتی و تصویری

پورت های VGA / DSub تقریبا قدیمی و منسوخ شده اند. آنها حتی اجازه انتقال سیگنال های Full-HD را نیز نمی دهند. بنابراین، برای انتقال تصاویر با رزولوشن بالاتر از Full-HD توصیه می شود مانیتورهایی خریداری کنید که دارای درگاه های زیر باشد:

  • HDMI
  • DisplayPort
  • Mini DisplayPort
  • USB-C
  • USB
  • Mini USB

اکثر مانیتورهای جدید معمولاً به سه نوع پورت DisplayPort، HDMIو USB-C مجهز هستند. البته، درگاه های قدیمی تر مثلDVI  نیز ممکن است روی آنها تعبیه شده باشد.

پورت مناسب مانیتور

درگاه DisplayPort (DP) یا Mini DisplayPort (Mini DP)چه کاربردی دارد؟

مانیتورهای دارای درگاهDisplayPort (DP)  یا مینی DisplayPort(Mini DP)  به این علت که امکان انتقال تصاویر با وضوح بالاتر را پشتیبانی می کنند،کاملا ایده ال اند. علاوه بر این، سیگنال های صدا را نیز در صورت لزوم مستقیماً منتقل می کنند.

به این ترتیب سایر دستگاه های مجهز به این پورت را نیز می توان با کابل مخصوص به راحتی به مانیتورهای مدرن متصل کرد.

پورت مناسب مانیتور

پورت HDMI رابط چند رسانه ای با کیفیت بسیار بالا

اگر قصد خرید مانیتوری برای دورکاری دارید که فقط دارای یک  درگاه  HDMI است، به نسخه پورت HDMI  دقت کنید چون نسخه های قدیمی به راحتی از رزولوشن ۴K UHD  پشتیبانی نمی کنند یا ممکن است سرعت Refresh محدودتری حتی کمتر از ۳۰ هرتز داشته باشند.

پورت مناسب مانیتور

 کابل  USB-C

بسیاری از کامپیوترها و موبایل های امروزی به خروجی USB-C مجهز هستند. بنابراین‌ اگر مانیتور شما به این درگاه مجهز باشد می توانید  حتی برای انتقال سیگنال های ویدئویی با رزولوشن های بالاتر از آن استفاده کنید.

درگاه USB

یک مانیتور مناسب برای دورکاری می تواند به عنوان ایستگاه اتصال USB برای لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس، وب کم، دیسک های سخت و تجهیزات مشابه بدون نیاز به اتصال با هیچ کابل اضافی مورد استفاده قرارگیرد.

با دارا بودن پورت USB می توانید به راحتی دستگاه های جانبی را مستقیماً به مانیتور خود متصل کنید. برای اینکه بتوانید تا حد امکان در شرایط مناسبی از خانه کار کنید، بهتر است مانیتوری انتخاب کنید که درگاه USB  داشته باشد تا دستگاه های USB موردنیاز خود را در خانه (مانند ماوس و صفحه کلید، هدست یا دیسک سخت و کارت خوان حافظه) مستقیماً به مانیتور متصل کنید و دیگر نیازی به اتصال جداگانه و دشوار آنها به نوت بوک نداشته باشید.

پانل مانیتور

نمایشگرهای مختلف از پنل های مختلف یا به عبارت دیگر از فناوری های نمایشگر مختلف استفاده می کنند. پنل هایی IPS برای کار روزانه در خانه بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهند. پانل IPS ترکیبی متعادل از تولید مثل رنگ برجسته و واضح همراه با زاویه دید ثابت را به شما می دهد. این بدان معنی است که کنتراست و تولید رنگ از زوایای دید مختلف یکسان است.

عوامل ارگونومیک

از ویژگی های مانیتورهای مناسب برای دورکاری علاوه بر نمایشگر واضح و با کنتراست بالا، ارگونومی مناسب است به طوریکه از وارد آمدن فشار بیش از حد به گردن، دست ها و خستگی چشم می کاهد. بنابراین، حین انتخاب مانیتور مناسب برای دورکاری باید به استانداردهای ارگونومی آن نیز دقت کنید.

 


خرید مانیتور ایرانی یونیوو

برای کسب  اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  مانند مینی پی سی، آل این وان، مانیتور و زیرو کلاینت از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت محصولات با شماره ۸۸۱۷۷۸۹۵ تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.