کدام سری از لپ تاپ های لنوو برای دانشجویان مناسب است؟

کدام سری از لپ تاپ های لنوو برای دانشجویان مناسب است؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

لپ تاپ های سری تینکپد لنوو به عنوان لپ‌تاپ‌هایی با سخت‌افزار مناسب برای دانشجویان شناخته می شود. اگرچه این سری لپ تاپ ها، برای مشاغل نیز کاملا کاربردی و مناسب اند، اما به نظر می رسد، به علت طراحی ظاهری زیبا و قابلیت حمل مناسب، دانشجویان بیشتر از آن استقبال کرده اند.

لپ‌تاپ‌های ThinkPad ، مدل های مختلفی دارند، برخی از آنها سیستم گرافیک بهتری ارائه می دهند، برخی دیگر با کیبوردهایی که برای تایپ کردن مناسب ترند، ساخته شده اند. بنابراین، انتخاب لپ تاپ مناسب برای دانشجویان از بین این مدل های مختلف کار چندان سختی نیست، فقط کافی است نیازهای خود را بدانید و مدلی را انتخاب کنید که مشخصات آن با نیازهای شما منطبق است،

چرا لپ تاپ تینکپد لنوو برای دانشجویان مناسب است؟

لپ تاپ های سری ThinkPads بسیار بادوام هستند. این لپ‌تاپ‌ها برای استفاده روزمره، در مکان‌ها و شرایط مختلف ساخته شده‌اند و به همین دلیل استفاده از آنها برای دانشجویان که نیاز دارند سیستم خود را در کلاس ها، آزمایشگاه ها و حتی خوابگاه حمل کنند، بسیار مناسب است.

علاوه براین، لنوو گارانتی فوق العاده ای برای کاربران سری ThinkPad در نظر گرفته به طوریکه حداقل گارانتی ارائه شده توسط لنوو برای این سری، بین 1 تا 3 سال است، و حتی برای برخی مدل ها تا 5 سال هم افزایش می یابد.

تفاوت بین لپ تاپ های ThinkPad و IdeaPad لنوو چیست؟

می توان گفت، لپ تاپ های سری ThinkPad به عنوان سیستم های مناسب برای دانشجویان و کارمندان طراحی شده و کمتر توسط کاربران خانگی استفاده می شود.

از طرف دیگر، سری IdeaPad برای مصرف کنندگان عمومی و خانگی در نظر گرفته شده که می تواند آن را به یک لپ تاپ خوب برای کارهای روزمره مانند بازی کردن، جستجو در اینترنت و فیلم دیدن تبدیل کند.

ThinkPad به دلیل ساختار انعطاف‌پذیرتر و سخت‌افزار قدرتمندشان، گران‌تر از IdeaPad است.

شما به راحتی می توانید تفاوت بین ThinkPad و IdeaPad را مستقیماً از ظاهر آنها نیز تشخیص دهید. لپ تاپ های تینکپد لنوو از نظر ظاهری چندان جذاب نیستند، در حالی که آیدیاپدها، ظاهری باریک و مدرن دارند.

اگر دیگر تفاوت های لپتاپ های تینکپد و آیدیاپد را میخواهید بدانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

تفاوت تینکپد Thinkpad و آیدیاپد Ideapad لنوو چیست؟

لپ تاپ سری تینکپد لنوو برای دانشجویان مناسب تر است یا MacBook؟

انتخاب بین تینکپد و مک بوک، بستگی به نیاز هر دانش آموز یا دانشجو دارد. برای مثال، شاید برای دانش‌آموزانی که فقط به ابزارهای نوشتن نیاز دارند و یا کارهای گرافیکی معمولی انجام میدهند و قیمت مدنظرشان نیست، مک بوک گزینه مناسبی است.

از سوی دیگر، دانشجویانی که به دنبال یک لپ‌تاپ با کارایی بالا و توانایی اجرای برنامه‌های سنگین‌تر هستند، ThinkPad را گزینه‌ای عالی می‌دانند. حتی ارزان‌ترین ThinkPad هم اکنون قدرت و کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

4 مدل از بهترین لپ تاپ های ThinkPad لنوو برای دانشجویان

لپ تاپ تینکپد  لنوو E15 برای دانشجویان

لپ تاپ ThinkPad E-series E15، با صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD (1920×1080) TN ضد تابش 220 نیت، و سخت افزاری با ویژگی های زیر، تقریبا برای هر کاربردی مناسب است.

  • Intel 10th Gen Core i5-10210U
  • 6MB L3 Cache
  • 16GB DDR4 Memory,
  • 512GB PCIe NVMe M.2 SSD
  • HDMI Cable

این لپ تاپ لنوو، مجهز به صفحه نمایش 15.6 اینچی است که با وضوح فول اچ دی (1920 در 1080) کار می کند و پنل IPS که کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد و کار با برنامه های ویرایش، طراحی یا محتوای چند رسانه ای را برای دانشجویان تسهیل می کند.

این لپ تاپ همچنین دارای صفحه کلید خوش ساخت و حسگر اثر انگشت است که شامل یک میکروفون، دو بلندگو و یک وب کم HD با پوشش فیزیکی برای حفظ حریم خصوصی شما است.

E15 به نسل دهم پردازنده Intel Core i5-10210U (4 هسته ای) مجهز شده که با برنامه های مورد نیاز دانشجویان، ویرایش ویدیو، ویرایش عکس و طراحی به خوبی کار می کند.

این پردازنده با یک رم 8 گیگابایتی DDR4 (یا 16 گیگابایتی بسته به بودجه شما) با سرعت 2666 مگاهرتز همراه است که برای کارهای ذکر شده و همچنین باز نگه داشتن چندین تب به طور همزمان کافی خواهد بود.

باید بدانید که این لپ‌تاپ لنوو کارت گرافیک اختصاصی ندارد، بنابراین از GPU یکپارچه Intel UHD استفاده می‌کند که برای اکثر کارهایی که دانشجویان به آن نیاز دارند، کافی است.

با این حال، دانشجویانی که قصد دارند بازی‌های ویدیویی انجام دهند یا با برنامه‌هایی کار کنند که از بارهای گرافیکی بالا استفاده می‌کنند، ممکن است به فکر تهیه لپ‌تاپی با GPU اختصاصی باشند، زیرا گزینه یکپارچه عملکرد مطلوبی را برای آنها ارائه نمی‌دهد.

مزایا معایب
  • مواد استفاده شده با کیفیت
  • صفحه نمایش فول اچ دی و پنل IPS
  • سرعت بالا در اجرای برنامه های آفیس و ویرایش
  • 8/16 گیگابایت رم
  • حسگر اثر انگشت
  • پوشش فیزیکی برای وب کم
  • از نظر ظاهری مانند سایر لپ تاپ های مدرن، جذاب نیست.

 

لپ تاپ تینکپد  لنوو E14 برای دانشجویان / Lenovo ThinkPad E14

این لپ تاپ ۱۴ اینچی، دارای مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری زیر است:

  • پردازنده: Intel Quad Core i5-1135G7 (2.4GHz – 4.2GHz, 8MB Cache)
  • 16 گیگابایت رم،
  • 500 گیگابایت SSD;
  • کارت گرافیک: Intel Iris Xe Graphics که به عنوان گرافیک UHD عمل می کند
  • صفحه نمایش: 14 اینچی FHD ضد تابش (1920×1080) IPS؛
  • سیستم عامل: ویندوز 10 پرو 64 بیتی

 

Lenovo ThinkPad E14 یک سیستم کامپیوتری درجه یک است. بدنه تمام فلزی با وزن تقریبی 1.69 کیلوگرم، صفحه کلید با نور پس زمینه که تمامی کلیدها را پوشش می دهد، حسگر اثرانگشت برای ورود کاربران و صفحه لمسی با اشاره گر که امکان کنترل همه برنامه ها را بدون نیاز به ماوس فراهم می کند.

با این حال، این تنها بخشی از امکاناتی است که این لپ تاپ ارائه می دهد. صفحه نمایش آن حاشیه های نازکی دارد و ضد انعکاس نور است، بنابراین شما به اندازه سایر لپ تاپ ها، انعکاس های آزاردهنده ای را مشاهده نمی کنید.

این لپ تاپ لنوو مناسب برای دانشجویان است، وضوح تصویر Full HD در پنل IPS با روشنایی 250 نیت دارد که البته یکی از مشکلات آن برای کاربران است، زیرا 250 نیت روشنایی برای لپ‌تاپ‌هایی که همیشه از آن استفاده می‌کنید، چندان مناسب نیست.

البته اگر قصد ندارید از این مدل برای کارهای گرافیکی استفاده کنید، پس این نقطه ضعف، خیلی مهم نیست. اما اگر دانشجوی گرافیک یا طراحی هستید که به نمایشگری با وضوح بیشتر نیاز دارید، مدل‌های دیگر تینکپد لنوو مناسب برای دانشجویان را بررسی کنید.

تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با Thinkpad series T و X 

ThinkPad E14 با داشتن پوشش حریم خصوصی فیزیکی ThinkShutter برای افزایش امنیت شما به همراه TPM 2.0 مستقل از جدیدترین دوربین ها استفاده می کند.

این لپ تاپ برای گوش دادن به موسیقی،  دارای صدایی عالی است که توسط Dolby Audio در دو بلندگوی 2W Harman Kardon و یک میکروفون تایید شده توسط Skype ارائه می شود. این امکانات، بسیار فراتر از آن چیزی است که اکثر لپ تاپ های موجود در بازار دارند.

ویژگی منحصر به فردی که بسیاری از کاربران را شگفت زده می کند (علاوه بر تمام آنچه که قبلاً گفته شد!) در مورد پورت های آن است. این لپ تاپ لنوو دارای یک پورت اترنت است که معمولاً در لپ تاپ های 14 اینچی دیده نمی شود.

علاوه بر این، چهار پورت USB، دارد که سه تای آنها نوع A و یکی نوع C، می باشد یک پورت HDMI را هم روی این سیستم خواهید دید.

این تعداد پورت USB در کمتر لپ تاپ مناسب برای دانشجویان دیده می شود، بنابراین شک نکنید که سری ThinkPads واقعا چیز دیگری است.

در مورد قدرت پردازش، باید گفت که می توانید نسخه‌های مختلف این لپ‌تاپ را با Ryzen 5 یا 7 و همچنین نسخه‌های دیگری را با Core i5 اینتل بیابید. پردازنده این سیستم در هر صورت با حداقل 8 گیگابایت رم همراه است و البته اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید، نسخه 16 گیگابایتی آن نیز موجود است.

 

به عنوان فضای ذخیره سازی نیز، می توانید روی حافظه SSD تا 512 گیگابایت حساب کنید.

مزایا

معایب

  • مواد با کیفیت بالا و صفحه نمایش باریک
  • صفحه کلید با نور پس زمینه و حسگر اثر انگشت
  • دوربین ThinkShutter Privacy Cap
  • قابلیت اتصال از طریق اترنت، بلوتوث و وای فای
  • باتری شارژ خودکار و قابل استفاده به مدت حدود 12 ساعت
  • کارت خوان microSD ندارد

لپ تاپ لنوو ThinkPad X13 Yoga مناسب برای دانشجویان

  • سازنده پردازنده: Intel
  • نوع پردازنده: Core i7
  • نسل پردازنده: نسل دهم

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی با 10 نقطه چند لمسی است که خیلی سریع به لمس انگشتان شما واکنش نشان می دهد و با وضوح Full HD در یک پنل IPS 300 نیت عرضه شده است. این لپ تاپ لنوو برای دانشجویان طراحی و گرافیک که به اجرای برنامه های گرافیکی و ویرایشی نیاز به دقت و وضوح بالای تصویر دارند، کاملا مناسب است.

این مدل لپ تاپ lenovo، بسیار کامل است، زیرا دارای صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه با ارگونومی مناسب برای نوشتن، دوربین مادون قرمز HD سازگار با تشخیص چهره Windows Hello، میکروفون دوگانه و دو بلندگو با فناوری Dolby Audio است.

از لحاظ پورت‌ نیز با دو درگاه USB نسل اول Type-A، دو درگاه Type-C (یکی از آنها Thunderbolt 3)، یک کارت‌خوان microSD و یک HDMI کاملا رضایت کاربر را جلب می کند.

از لحاظ اتصال نیز با Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 ارائه شده است.

با توجه به پردازنده Core i7 اینتل که با رم 16 گیگابایتی تراز شده، قدرت پردازش این مدل، کمی فراتر از مدل‌هایی است که قبلاً ارائه شده است.

مزایا معایب
  • طراحی فوق العاده سبک و مواد بسیار بادوام
  • صفحه نمایش لمسی 360 درجه با کیفیت
  • صفحه نمایش پنل IPS 300 نیت
  • صفحه کلید با نور پس زمینه، دوربین مادون قرمز و حسگر اثر انگشت
  • قابلیت اتصال با Wi-Fi 6 و LTE 4G
  • پورت های متعدد و کارت خوان microSD
  • حافظه داخلی کم (فقط 256 SSD)

 

ما در بهین تکنولوژی با سابقه 29 سال خود به شما اطمینان میدهیم تا لپتاپ مناسب خود را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر تهیه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.