تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با Thinkpad series T و X 

تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با Thinkpad series T و X 
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله به تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با Thinkpad series T و Thinkpad series X میپردازیم تا در هنگام خرید لپ تاپ لنوو اطلاعات کافی داشته باشید.

اگر قصد خرید لپ تاپ خوب با کیفیت دارید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا با مدل های لپ تاپ لنوو آشنا شوید و یک خرید با اطمینان انجام دهید. در شرایط فعلی اقتصادی ایران و بالا رفتن نرخ دلار، لپ تاپ های تینکپد لنوو با مدل های متنوع در سری پی، تی و ایکس با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر برندها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.

برای اینکه با لپ‌تاپ های لنوو سری p، x و سریT بیشتر آشنا شوید، ابتدا می‌بایست توضیحی کلی در رابطه با مدل لپ تاپ های این شرکت بدهیم. هم اکنون 5 خط تولید متفاوت از لپ تاچ های این شرکت موجود است که هر کدام شامل ویژگی های مخصوص به خود هستند.

تینکپد سری P لنوو
تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با X و T

لپ تاپ لنوو سری تینک پد سری تی (THINKPAD T)

ThinkPad های لنوو سری تی برای انجام کارهای اداری طراحی و ساخته شده است. اگر قصد خرید لپ تاپی دارید که در محیط کار بتوانید با آن به  راحتی کار کنید و دارای سخت افزاری قدرتمند  باشد و همینطور  تمام پورت های لازم و ضروری را دارا  باشد بنابراين سری T تینک پد مخصوص این کار است. لذا شما می توانید در این سری لپ تاپ لنوو آیتم های مورد نظر خود را بیابید

لپ تاپ لنوو تینکپد سری تی ThinkPad T

تینکپد سری تی، دستگاه های بسیار بادوامی هستند و کارایی بسیار بالایی دارند. این دستگاه ها بیشترین  دوام و مقاومت را در برابر سختی هایی که در محیط کار  وجود دارند، از خود نشان داده اند. پرچمدار این سری در سال 2020  تینکپد T580  است که استحکام بالایی در مقابل ضربات و حوادث ناخوشایند دارد.  این دستگاه دارای شارژدهی قوی است و  27 ساعت می‌تواند شارژ را نگه دارد.

لنوو، لپ‌تاپ‌های پیشرفته و جدید خود را با سری متفاوت به بازار عرضه کرده است. این سری از محصولات لنوو از به روز ترین سخت ‌افزارهای تولید شده به وسیله اینتل و انویدیا استفاده می‌کنند و بعضی از این دستگاه‌ها شامل درجه‌ی مقاومت نظامی می‌باشند که با داشتن این خصوصیت برای محصولات لنوو یک نکته‌ی مهم به شمار می‌آید.

تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با X و T
تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با X و T

لپ تاپ لنوو سری تینک پد ایکس ( ThinkPad X )

تینکپد لنوو سری ایکس، دارای وزن سبکی است و می‌توان آن راحت حمل کرد.   ThinkPad X1 Carbon که جزو این  دسته است، دارای طراحی نازک بوده و با سخت افزار بالا رده و قدرتمند خود و صفحه 4K  و بلندگوهای دالبی باعث می شود هر فردی این سری تینک پد ایکس را انتخاب کند.

لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad X قدرت و عملکرد کامل رایانه شخصی را ارائه می‌کنند، اما احتمالاً بیشتر به خاطر اندازه‌های کوچک و ‌قابل حمل خود که در هر کوله پشتی یا کیفی قرار می‌گیرند، شناخته شده‌اند. این لپ‌تاپ‌های لنوو با کیفیت بالا مورد توجه استفاده های تجاری و دیگر مواردی هستند که به عنوان سیستم ‌های حمل آسان و با طول عمر باتری بسیار طولانی، شناخته شده اند – اما از نظر عملکرد و قابلیت اطمینان نسبت به سری های دیگر در رده پایین تری قرار می گیرند.

تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با X و T
تفاوت لپ تاپ لنوو تینکپد سری P با X و T

لپ تاپ محبوب ThinkPad X1 لنوو حتی نسبت به سایر مدل‌های سری X نازک‌تر بوده و سریع‌تر شارژ می‌شود. لپ‌تاپ‌های ThinkPad X1 Carbon کمتر از ۲.۵ پوند وزن دارند و با داشتن قابلیت حمل عالی، با ساختار بادوام اما سبک وزن، گرافیک یکپارچه و پردازنده کم مصرف برای افزایش بهره وری در زمان قطع برق ساخته شده اند.

لپ‌تاپ‌های ThinkPad X1 Extreme کمی سنگین‌تر (حدود ۴ پوند) هستند و نسبتا نازک هستند، اما شما می‌توانید آنها را با نمایشگرهایی با وضوح بالاتر، پردازنده‌های سریع‌تر و گرافیک اختصاصی پیکربندی کنید. سری X حتی مدل‌های 2 در 1 دارد مثلا ThinkPad X1 Yoga به صورت لپ‌تاپ یا تبلت مورد استفاده قرار می گیرد.

این شرکت با تولید لپ ‌تاپ ‌های جدید تلاش می کند تا نیازهای بیشتر کاربران را برطرف کند. مثلا مدل P51  از این سری از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و مدل P51s اس دارای قابلیت حمل بالایی می باشد.

لپ تاپ تینک‌پد سری پی 51 (ThinkPad P51)

اولین نوع از جدیدترین لپ ‌تاپ‌های لنوو، سری تینک‌پد پی ۵۱ نامگذاری شده است. این محصول از پردازنده‌ اینتل زنون E3-v6 استفاده می کند و پردازنده‌ گرافیکی آن Quadro M2200M انویدیا می‌باشد.

این محصول همچنین از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم دی ‌دی ‌آر ۴ بهره می‌برد و حافظه‌ داخلی برای ذخیره ‌سازی آن ۲ ترا بایت است. همچنین، این امکان وجود دارد که  تینک ‌پد پی ۵۱  را در سه مدل خریداری کنید که دارای نمایشگرهایی در ابعاد و سایز های گوناگونی می‌باشد.

مشخصات و ویژگی های صفحه ‌نمایش این سه مدل را در توضیحات زیر مشاهده کنید.

  • مدل اول: نمایشگر IPS فول اچ‌ دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) – ۲۵۰ نیت
  • مدل دوم: نمایشگر IPS فول اچ‌ دی لمسی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) – ۲۲۰ نیت
  • مدل سوم: نمایشگر IPS با کیفیت 4K یو ‌اچ ‌دی (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) – ۳۰۰ نیت

مقایسه تینک پد سری پی و تی

سریT و سری p شباهت‌های بسیاری باهم دارند اما تفاوت هایی نیز در آنها دیده می شود. سریp دارای قدرت و عملکرد بالاتری است و همینطور قیمت بالاتری نسبت به سریTدارد.

P52  اولین دستگاه با توانایی نمایش واقعیت های مجازی است که  در این سری  دیده می‌شود.

تینکپد سری T لپ تاپ های پرچمدار سری ThinkPad با ترکیبی از بهره وری و ویژگی های امنیتی هستند که لپ تاپ های سری T را مورد علاقه کاربران تجاری و حرفه ای در سراسر جهان قرار می دهند. خواه یک لپ‌تاپ برای کارهای شخصی خود بخرید، یا 2 تا 3 مدل از آن‌ها برای کسب‌وکار کوچکتان، یا تعداد بسیار زیادی از اسن سیستم‌های قابل حمل برای استفاده سازمانی، ThinkPad T Series پیشرو با کارایی بالا است.

 

لپ تاپ های سری T با برخی از سریع ترین پردازنده های اینتل و AMD موجود در بازار به اندازه کافی قدرتمند هستند تا جایگزین هر رایانه شخصی رومیزی شوند. با این حال آنها هنوز هم بسیار قابل حمل هستند — برخی از مدل های سری T وزنی کمتر از 3 پوند دارند و حداکثر 20 ساعت زمان کار بدون برق را ارائه می دهد و مانند سایر مدل‌های پیشرفته ThinkPad، لپ‌تاپ‌های سری T ماژول پلتفرم قابل اعتماد گسسته (dTPM) را برای ذخیره‌سازی امن کلیدهای رمزگذاری و گواهی‌های دیجیتال، و همچنین به منظور ایجاد قابلیت‌های مدیریت فناوری اطلاعات از راه دور (هم از اینتل و هم از AMD) ارائه می‌کنند.

 

لپ تاپ لنوو تینک پد سری E

سری E این دستگاه ها بسیار مقرون به صرفه تر هستند. هدف این خط تولید پاسخگویی به نیاز هایی است که در کسب و کارهای کوچک وجود دارند. این دستگاه ها دارای  قیمت خوبی هستند و بنابراین هم  قیمت مناسبی دارند و هم از عملکرد خوبی برخوردارند.

 

قوی ترین لپ تاپ های لنوو

لپ تاپ‌ های سری ThinkPad P شامل ترکیب هایی می شود که توانایی بالا و قابلیت حمل آسانی داشته و دارای عملکرد بالایی هستند. این دستگاه‌ها دارای گواهینامه ISV برای تمام برنامه‌های اصلی می‌باشند. این سیستم ها شامل گرافیک و پردازش سریع و جدیدترین فناوری پیشرفته هستند که برای  پاسخ گویی به احتیاجات محاسباتی شما کاملا ایده آل اند.

لپ تاپ های لنوو سری p بسیار قدرتمند هستند اما ظاهر این لپ تاپ ها دارای جذابیت خاصی نیست البته در مقابل سایر  برندها  منحصر به فرد  هستند و کارایی  بسیار بالایی دارند و همچنین طول عمر و کیفیت ساخت قابل توجهی دارند و در بعضی از مدل های آن خصوصیت هایی وجود دارد که باعث شده از بقیه رقبا، پیشی بگیرید و نسبت به آنها برتر باشند.

ThinkPad P به جای سری های ThinkPad W جایگزین شدند لپ تاپ های که  با این سری ها تولید شده‌ اند دارای مشخصاتی مانند پردازنده Intel Xeon، صفحه نمایش 4K   هستند و حافظه داخلی آنها mSATA و رم DDR4 و دارای ظرفیت 64 گیگا بایت هستند که از بهترین آنها می توان به لپتاپ 17 اینچی لنوو مدل ThinkPad P17 Gen 2 اشاره کرد.

لپ تاپ تینک پد سری تی ThinkPad T دارای کیفیت ساخت بالایی است و خصوصیاتی مثل رولکس های آلیاژ منیزیم و صفحه نمایش IPS دارد که دارای تراکم بالایی هستند. لپ تاپ های این سری از جمله لپتاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad T14 Gen2 در سایزهای 14.1 و 15.6 اینچی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

ThinkPad X سری، مدل های Ultraportable لنوو می‌باشد. لپ تاپ های این سری شامل ضخامت و وزن بسیار کم  است که طول عمر بالا و باتری با  عملکرد متوسط از ویژگی های آن است  که در سایزهای 11.6، 12.5 و 14 اینچی تولید و عرضه می شوند.

جمع بندی

لپ‌تاپ های لنوو دارای سری های متفاوتی هستند که هرکدام دارای قابلیت های ویژه ای هستند و از عملکرد بالایی برخوردارند که قابل حمل هستند و طول عمر بالایی دارند. شما متناسب با نیازتان میتوانید یکی از مدل های این سری ها را انتخاب کنید. ما در بهین تکنولوژی با سابقه 29 ساله در این زمینه میتوانیم با مشاوره رایگان شما را در انتخاب مدل مورد نظر راهنمایی کنیم .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.