رونمایی اینتل از پردازنده گرافیکی مرکز داده سری Flex

رونمایی اینتل از پردازنده گرافیکی مرکز داده سری Flex
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پردازنده گرافیکی مرکز داده اینتل سری Flex با ارائه ۵ برابر عملکرد انتقال کد رسانه‌ای و حداکثر ۶۸ جریان همزمان بازی ابری، برای برآورده کردن الزامات برای بارهای کاری ابری هوشمند بصری طراحی شده است.با ما همراه باشید در این مقاله به بررسی پردازنده‌ گرافیکی مرکز داده اینتل سری flex می‌پردازیم.

به گفته شرکت اینتل، پردازنده‌ گرافیکی مرکز داده اینتل سری GPU Flex Data Center می‌تواند طیف گسترده‌ای از بارهای کاری را بدون کاهش عملکرد یا کیفیت انجام دهد.

سری Flex که قبلاً با Arctic Sound-M  شناخته می‌شد، برای بارهای کاری ابری از جمله تحویل رسانه، بازی ابری، هوش مصنوعی و متاورس طراحی شده است.

پردازنده‌های گرافیکی سری Flex دارای یک رمزگذار AV1 مبتنی بر سخت‌افزار هستند – که گفته می‌شود برای اولین بار در یک صنعت پردازشگر گرافیکی مرکز داده شناخته می‌شود – با پنج برابر عملکرد انتقال کد رسانه‌ای و دو برابر عملکرد توان عملیات رمزگشایی، علیرغم استفاده از نیمی از توان محصولات رقیب.

و پشتیبانی گسترده‌ای از ابزارهای رسانه‌ای محبوب، API ها، چارچوب‌ها و آخرین کدک‌ها ارائه می‎دهند.

سایر مشخصات سری Flex شامل حداکثر ۳۶ استریم ۱۰۸۰p60  یا هشت استریم رمزگذاری ۴K60  در هر کارت، تاخیر یک ثانیه‌ای برای رمزگذاری بلادرنگ ۸K60 در کارت دوگانه Flex Series 140 و حداکثر تا ۴۶ جریان از ۷۲۰p30 Series 140  در Flex است. برای عناوین منتخب بازی

پشته نرم افزار از oneAPI  بهره می‌برد و جایگزینی برای مدل‌های برنامه نویسی اختصاصی مانند Cuda انویدیا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. OpenVINO نیز پشتیبانی می‌شود.

“ما در بحبوحه انفجار پیکسل هستیم که توسط مصرف‌کنندگان بیشتر، برنامه‌های کاربردی بیشتر و وضوح بالاتر هدایت می‌شود. زیرساخت مرکز داده امروزی برای محاسبه، رمزگذاری، رمزگشایی، جابجایی، ذخیره و نمایش اطلاعات بصری تحت فشار شدید قرار دارد. پردازنده‌ گرافیکی مرکز داده اینتل سری Flex یک پردازنده گرافیکی بسیار عالی است که تمام انتظارات کاربران را برآورده می کند. جف مک وی، معاون و مدیر کل گروه محاسباتی فوق‌العاده اینتل‌، می‌گوید: طراحی پیشرفته که به‌طور منحصربه‌فرد تقاضای محاسبات امروزی را حل می‌کند و در عین حال انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را برای تجربیات فراگیر فردا فراهم می‌کند.

سیستم‌های دارای پردازنده‌های گرافیکی سری Flex از ارائه‌دهندگان جهانی از جمله  Dell Technologies، HPE، H3C، Inspur، Lenovo  و Supermicro در دسترس خواهند بود. راه‌حل‌های پردازنده‌های گرافیکی سری Flex در ماه‌های آینده افزایش می‌یابند، که با تحویل رسانه و حجم کاری بازی‌های ابری اندروید شروع می‌شود و پس از آن حجم‌های کاری ۱۰ برای بازی‌های ابری ویندوز، هوش مصنوعی و VDI آغاز می‌شود.

هدف محصولات اولیه تحویل رسانه و حجم کاری بازی های ابری اندروید خواهد بود.

موارد استفاده پردازنده‌ گرافیکی مرکز داده اینتل سری GPU Flex Data Center

  • بازی‌های ابری

رشد انفجاری بازی‌های ابری cloud gaming نیاز به راه‌حل‌های انعطاف‌پذیرتر را برای به حداکثر رساندن جریان بازی‌های همزمان برای کاربران ایجاد کرد. پردازنده گرافیکی سری Flex برای کیفیت گیم پلی بالا ساخته شده است، تجربه بازی بی‌نظیری را در دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد و روی تقریبا ۹۰ عنوان از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی Google Play تأیید شده است. برای مثال، یک واحد پردازشگر گرافیکی سری ۱۷۰ فلکس می‌تواند تا ۶۸ استریم با کیفیت ۷۲۰p30  داشته باشد، در حالی که یک واحد پردازش گرافیکی سری ۱۴۰ فلکس می‌تواند تا ۴۶ استریم با کیفیت ۷۲۰p30  اندازه‌گیری شده بر روی عناوین منتخب بازی به دست آورد. و زمانی که با شش کارت گرافیکی سری Flex 140 مقیاس‌بندی شود، می‌تواند تا ۲۱۶ استریم با کیفیت ۷۲۰p30  را بدست آورد.

  • هوش مصنوعی

تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی‌(ML)، در پردازنده گرافیگی مرکز داده اینتل سری GPU Flex Data Center با توجه به سرعت بالا ۳۶ استریم همزمان مناسب برای پاسخ به حجم کاری بالاست. و این امر سرعت عملکرد یادگیری ماشین را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. که در هوش مصنوعی فاکتور بسیار مهمی است.

  • متاورس

هوش مصنوعی با ظرفیت بالا می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را با سرعت بسیار بالا تجزیه‌وتحلیل کند تا از آن‌ها در ایجاد بینش و نتیجتا هدایت اقدام ‌های بعدی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی به کاربران این قابلیت را می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌ها از آن استفاده کنند. متاورس برای ایجاد و شبیه سازی جهان‌های مجازی مقیاس‌پذیر و دقیق از واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR)  و ترکیب با هوش مصنوعی و بلاک‌چین (Blockchain) استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم قابلیت‌های پردازنده گرافیگی مرکز داده اینتل سری Flex برای هوش مصنوعی بسیار مناسب است.

جمع‌بندی

قابلیت‌های پردازنده‌ گرافیکی مرکز داده اینتل سری Flex این امکان را می‌دهد. طیف گسترده‌ای از بارهای کاری را بدون کاهش عملکرد یا کیفیت انجام دهد. در نتیجه برای بارهای کاری ابری از جمله بازی ابری، هوش مصنوعی و متاورس طراحی شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.