از مینی کامپیوتر جدید اینتل NUC 12 چه انتظاراتی می‌توان داشت؟

از مینی کامپیوتر جدید اینتل NUC 12 چه انتظاراتی می‌توان داشت؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مینی کامپیوتر جدید اینتل NUC 12  یکی از محصولات جذابی است که شرکت اینتل در سال  2022 و با نام مستعار Serpent Canyon از آن رونمایی کرد. شرکت اینتل این مینی کامپیوتر را برای گیمرها و سازندگان محتوا طراحی کرد.

با عرضه شدن این کیس که مجهز به پردازنده‌های نسل 12 اینتل است، نظر متخصصین در مورد مینی کامپیوترها تغییرات زیادی کرد.

این مینی کامپیوتر قدرتمند که از پردازنده‌ گرافیکی مجزای ساخت اینتل استفاده می‌کند، توانسته تا حدودی دل گیمرها و افراد فعال در زمینه تکنولوژی را به دست بیاورد و یک سیستم پیشرفته و پرسرعت اما جمع‌وجور را در اختیار آنها قرار دهد.

در این نوشته قصد داریم به‌صورت کامل جزئیات مینی کامپیوتر جدید اینتل NUC 12 c1 را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد کاربردها و انتظاراتی که می‌توان از این کیس داشت، صحبت کنیم.

اگر شما هم در مورد جزئیات این مینی کامپیوتر مشهور کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی جدیدترین مینی کامپیوتر اینتل

مشخصات مینی کامپیوتر جدید اینتل NUC 12

همان‌طور که در ابتدا هم به این مورد اشاره کردیم، شرکت اینتل برای این مینی کامپیوتر، پردازنده 14 هسته‌ای نسل دوازدهم  Core i7-12700H خود استفاده کرده است. این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده تا هر فرد بنا بر نیاز و استفاده  خود، اجزا و ظرفیت مختلفی را برای آن در نظر بگیرد. البته کیس‌های اسمبل شده آن نیز در بازار وجود دارد اما می‌توان کیت‌های مجزا را به‌صورت دلخواه خریداری و نصب کرد.

به طور مثال، کیت جدید این مینی کامپیوتر، دارای 64 گیگابایت رم DDR4 دوکاناله است که در کنار حافظه‌ی 1 ترابایتی برای ذخیره اطلاعات، جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب مینی کامپیوتر جدید اینتل، پردازنده گرافیکی آن است. مدل Intel NUC 12 Enthusiast از پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی مجزا استفاده می‌کند که باعث افزایش سرعت و عملکرد دستگاه خواهد شد.

بر روی NUC 12 پردازنده گرافیکی Intel Arc A770M نصب شده که 16 گیگابایت ظرفیت دارد و از گرافیک‌های  Intel Arc  است. این پردازنده با پشتیبانی کامل از DirectX 12 می‌تواند عملکرد بازی را افزایش دهد و به بالارفتن کیفیت (رنگ، ردیابی و وضوح) کمک کند.

در ضمن بر روی مینی کامپیوتر جدید اینتل، یک ویندوز 11 اورجینال نصب است که بلافاصله پس از اتصال، قابل‌استفاده خواهد بود.

جدیدترین مینی کامپیوتر گیمینگ اینتل

مشخصات ظاهری دستگاه

در نگاه اول ممکن است این مینی کامپیوتر را با یک مودم یا هارد اکسترنال اشتباه بگیرید، زیرا طراحی آن بسیار جمع‌وجور و خاص است. کوچک بودن دستگاه، باعث نشده تا قابلیت‌های آن کاهش پیدا کند و عملکرد ضعیفی داشته باشد.

پایه‌های نگهدارنده، طرح و خطوط روی بدنه، ظاهر این کوچکِ دوست‌داشتنی را جذاب‌تر کرده‌اند. خواست شرکت اینتل این بوده که طراحی دستگاه با روحیات گیمرها همخوانی داشته باشد و شکلی شبیه به کنسول‌های بازی پیدا کند.

کلید، ورودی و پورت‌ها، به‌صورت دقیقی بر روی بدنه چیده شده‌اند. تقریباً هر نوع اتصالی را که ممکن است برای بازی آنلاین و کار به آن نیاز داشته باشید، در این مینی کامپیوتر وجود دارد، اما اصلاً تأثیر منفی روی ظاهر آن نگذاشته است.

اندازه مینی کامپیوتر نسبت به کامپیوتر کامل ( کیس کامل )

جزئیات و ویژگی‌های فنی مینی کامپیوتر NUC 12

  • ابعاد دستگاه: 230 × 180 × 60 میلی متر
  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H
  • پردازنده گرافیکی  Intel Arc A770M با 16 گیگابایت GDDR6 VRAM
  • رم 64 گیگابایت SODIMM دوکاناله DDR4-3200 مگاهرتز
  • دارای سیستم وایرلس  Intel Killer Wi-Fi 6E و  Bluetooth 5.3
  • منبع تغذیه 330 وات
  • دارای 3  اسلات M.2 PCIe
  • دارای 2 پورت Thunderbolt 4 / USB4 Type-C
  • دارای 6 پورت USB 3.2 Gen2 Type-A
  • دارای 2 پورت Display 2.0
  • دارای پورت HDMI 2.1
  • دارای یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در جلو کیس
  • دارای یک جک خروجی استریو 3.5 میلی‌متری / جک ترکیبی TOSLINK

این مینی کامپیوتر چه قابلیت‌هایی دارد؟

عملکرد این دستگاه در اجرای بازی‌های HD با 60 فریم بر ثانیه بسیار خوب است، اما اگر رزولوشن یا کیفیت، بالاتر از این مقدار باشد، ممکن است کمی صدا از پردازنده را احساس کنید.

یکی از مشکلات گیمرها و افرادی که نیازمند اجرای نرم‌افزارهای سنگین هستند، داغ شدن دستگاه است. در ابتدا انتظار می‌رود که این کیس کوچک به‌سرعت گرم شود، اما پس از مدتی متوجه می‌شوید که فن‌های داخلی، به‌خوبی از پس خنک‌کردن دستگاه بر می‌آیند و هوای گرم را از پشت کیس خارج می‌کنند.

تمامی این توضیحات نشان می‌دهد که مینی کامپیوتر جدید اینتل، قابلیت استفاده برای گیم در زمان طولانی، انجام کارهای گرافیکی، کار با نرم‌افزارهای سنگین، کارهای محاسباتی و هم چنین فعالیت طولانی‌مدت را دارد و به‌خوبی از پس آنها  بر می‌آید.

بنابراین، قابلیت‌های آن کاملاً برای کار در خانه، مسافرت‌های کمپی، ساخت سرور و … مناسب است.

مینی کامپیوتر جدید اینتل

انتظار می‌رود که در آینده، با تولید کیت‌های جدیدتر برای این مینی کیس، به قابلیت‌های آن نیز افزوده شود، اما صحت کامل این گفته‌ها مشخص نیست و باید دید که شرکت اینتل چه تصمیمی برای افزایش قدرت و قابلیت مینی کامپیوتر  خود دارد.

مینی کامپیوتر جدید اینتل برای چه کسانی مناسب است؟

احتمالاً به دلیل نظرات مختلفی که تا کنون وجود داشته، گمان می‌کنید که این مینی کامپیوتر نیز مانند سایر کیس‌های کوچک، تنها برای کارهای ساده یا اداری سبک مناسب است و شاید گزینه خوبی به‌عنوان یک کیس خانگی باشد.

بهتر است بدانید که با ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای این کیس، شما با چیزی فراتر از یک مینی کامپیوتر معمولی مواجه هستید و طبیعتاً هزینه  بیشتری را نیز برای آن پرداخت می‌کنید.

به طور واضح، اگر شما یک گیمر هستید و علاقه دارید که یک سیستم قابل‌حمل و قوی داشته باشید تا بدون دغدغه و نگرانی با آن مشغول بازی شوید. یا اگر فردی هستید که به‌صورت حرفه‌ای در فضای اینترنت فعالیت می‌کنید (کارهایی مانند تولید محتوا، طراحی گرافیک، ادیت ویدئو و …)، باید بگوییم که این مینی کامپیوتر یک انتخاب شایسته و مناسب برای شما خواهد بود .

سیستمی که هم کوچکی و قابل‌حمل بودن لپ‌تاپ را دارد و هم از قدرت سوپر کیس‌ها بهره‌مند شده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم  شما را به‌صورت کامل با مینی کامپیوتر جدید اینتل NUC 12 آشنا کنیم و به بررسی مشخصات این کیس جذاب بپردازیم. شرکت اینتل با تولید این کامپیوتر ثابت کرد که تکنولوژی، قدرت تغییر هر نظری را دارد.

درست است که با قراردادن این مینی کامپیوتر در کنار لپ‌تاپ‌ها و کیس‌های خانگی هم رده، چیز خیلی عجیبی در آن مشاهده نخواهید کرد. اما باید بدانید که مینی کامپیوترها یک دسته محصول جدا هستند که اکثر مشخصات لپ‌تاپ و کیس خانگی در آنها جمع شده و قابلیت‌های مستقلی دارند.

بنابراین، برای بررسی این مینی کامپیوتر، بهتر است که آن را با سایر دستگاه‌های مشابه، مقایسه کنید.

در پایان اگر نظری در مورد این مینی کامپیوتر دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

بهترین هدیه برای گیمرها و موبایل گیمرها چیست ؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.