اینترنت اشیاء چطور به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟

اینترنت اشیاء چطور به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اینترنت اشیاء به سرعت در حال تغییر و تحول مشاغل بوده و در طی چند سال آینده انقلابی در دنیای تجارت به پا خواهد کرد، از پهنای باند و ذخیره داده ها گرفته تا کارایی و بهره وری. اینترنت اشیاء با رشد روز افزون خود کمک زیادی به بیزینس شما کرده و می تواند فضای کسب و کار را تا حد زیادی آسان تر نماید. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چطور اینترنت اشیاء می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

اینترنت اشیاء چیست؟

اینترنت اشیاء یک عبارت عمومی است که برای اشاره به دستگاه های دارای اینترنت مانند شبکه های هوشمند استفاده می شود که همه از طریق یک شبکه قابل دسترسی از راه دور به یکدیگر متصل می شوند. به عنوان مثال، تلویزیون هوشمند، ترموستات و یخچال منزل شما که ممکن است از طریق مانیتور کامپیوتر شخصی تان قابل کنترل باشند، همگی با اینترنت اشیا کنترل شده و توانایی اجرای دستورات شما را دارند. در واقع محدودیتی برای کاربردهای اینترنت اشیاء وجود نداشته و می توان از آن در تمامی زمینه های کسب و کار بهره برد.

تغییر دنیای تجارت از طریق اینترنت اشیاء

دنیای تجارت با معرفی اینترنت اشیاء با روش های زیر در حال تغییر است:

پیگیری و مدیریت موجودی یا داده ها

آیا کسب و کار یا تجارت شما به انبارداری و ذخیره کالا متکی است؟ آیا با مشکل پیگیری و مدیریت موجودی روبرو هستید؟ آیا پرسنل شما بیش از حد درگیر مسائل مربوط به موجودی کالا هستند؟ با این وضعیت، زمان تغییر فرا رسیده است. اینترنت اشیاء با در اختیار داشتن گزینه هایی در رابطه با کنترل خودکار می تواند به شما در ردیابی و مدیریت موجودی کالا کمک نماید. بله درست متوجه شدید! نرم افزارها و دستگاه هایی که مرتبط با اینترنت اشیاء هستند می توانند در واحدهای ذخیره سازی و انبار شما نصب شده و به مدیریت تغییرات موجودی کمک کنند و این در حالی است که پرسنل و نیروی کار شما می توانند زمان خود را برای کارهای دیگر صرف نمایند.

به اشتراک گذاری داده ها

تقریبا اکثر مشاغل با کمک جمع آوری و تبادل اطلاعات کار کرده و رشد می کنند و معرفی اینترنت اشیاء به دنیای کسب و کار، نحوه رسیدگی به داده ها را کاملا تغییر داده است. دستگاه های اینترنت اشیاء جدای از دسترسی بیشتر به داده های مصرف کننده، الگوهایی را که او در تعامل با دستگاه ها دارد ردیابی و ضبط می کند.

این مسئله باعث هوشمندتر شدن دستگاه ها شده و در نتیجه تجربه بهتری را به کاربر ارائه می دهد. آنها همچنین به طور همزمان به تجارت در تفسیر این داده ها جهت رشد و بهبود کمک می کند. مشاغل داده ها را به کار می برند تا چرخه خریدار، نیازهای مصرف کننده، زمینه بهبود و اختراعات نوآورانه و روش های بازاریابی و تبلیغات را مورد بررسی قرار دهند. این داده ها با کمک فناوری اینترنت اشیاء می توانند به گونه ای موثر جمع آوری و به اشتراک گذاشته شوند.

بهره وری و کارایی

با داشتن اطلاعات بهتر در مورد مصرف کنندگان و بازار، می توان بهره وری هر کسب و کاری را به میزان قابل توجهی افزایش داد. دستگاه های اینترنت اشیاء می توانند به یکدیگر متصل شوند تا کارایی را بهبود بخشند و این در نهایت می تواند تأثیرات مستقیمی را بر بهره وری کسب و کار بگذارد. همچنین در زمان کمتری می توان کارهای بیشتری را انجام داد. نرم افزارهای اینترنت اشیاء به کارگران این امکان را می دهد تا کارهای بزرگ را به روشی سریع و بدون خطا انجام دهند و در نتیجه این می تواند سودآوری را بسیار افزایش دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید حصول اطمینان از کیفیت نهایی تمامی تجهیزات است و اینکه به طور منظم نگهداری شوند.

کار از راه دور

با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء لازم نیست که برای انجام کارها در محل حضور داشته باشید. در واقع اگر کسب و کار شما به گونه ای نیست که حتما با نیروی فیزیکی سر و کار داشته باشید پس می توانید حداکثر استفاده از فناوری اینترنت اشیاء را ببرید زیرا اینترنت اشیا این امکان را برای کارکنان شما فراهم می کند تا با استفاده از تجهیرات مختلف مانند مینی کامپیوتر یا کامپیوتر آل این وان از راه دور با دیگران ارتباط برقرار کرده و کار کنید.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که کارگران از راه دور می توانند با روحیه ای بهتر و با بهره وری بیشتری کار کنند و این به نوبه خود میزان بهره وری و سودآوری کسب و کار شما را افزایش می دهد.

کارگران ماهر

واقعیت این است که دستگاه ها و نرم افزارهای اینترنت اشیاء مستلزم دانش اولیه بوده و توانایی تعامل با این فناوری مشاغل را ملزم می سازد تا روی کارگرانِ ماهری تمرکز کنند که بتوانند به طور موثری از تکنولوژی اینترنت اشیاء استفاده کنند.

استخدام افرادی که نتوانند به خوبی از پسِ کار با این دستگاه ها برآیند نه تنها باعث اتلاف وقت و هزینه می شود بلکه تأثیر منفی شدیدی بر بهره وری تجارت نیز خواهند داشت. اگر مشاغل شروع به جذب افرادی کنند که به خوبی از عهده کار با دستگاه های اینترنت اشیاء بر می آیند می توانند بیشتر به سمت فن آوری مدرن متمایل شده و همچنین ارزش آنها را برای امور آینده افزایش دهند.

ارزان تر شدن انرژی و کاهش هزینه ها

به لطف هماهنگی یک شبکه هوشمند مانند اینترنت اشیاء، انرژی ارزان تر خواهد شد. علاوه بر این، ماشین آلات شما روش جدیدی را برای کارایی پیدا کرده و کارهای تعمیر و نگهداری نیز آسان تر خواهد شد. نکته اصلی در استفاده از اینترنت اشیاء این است که برای تولید موجودی خود هزینه کمتری صرف خواهید کرد و احتمالا هزینه های شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. به دنبال این مسئله، هزینه ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهند کرد.

از مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که بسیاری از صنایع ممکن است با ورود جریان اصلی اینترنت اشیاء به طور اساسی دستخوش تغییراتی شوند. حتی ممکن است برخی از آنها منسوخ شده و یا کاملا از میان بروند.

برای مثال، صنعت تحویل و تدارکات می توانند کاملا خودکار شود. تقاضاها بالا رفته و برخی از صنایع کارآمدتر شوند و این مسئله قطعا به سودآوری بالاتر و ورود بیشتر کارآفرینان جدید منجر خواهد شد. پس به چگونگی پیشرفت کسب و کار خود بسیار توجه نموده و خود را برای برخی از تغییرات عمده آماده سازید. بنابراین بهتر است در عصر دیجیتال امروزی، با توجه به چگونگی پیشرفت این فناوری، خود را آماده تغییرات سازید تا بتوانید با آنها به تدریج سازگار شوید.

جمع بندی

در نهایت باید گفت اینترنت اشیاء برای رشد یک کسب و کار به یک روش خاص، مجموعه مهارت های متنوع و تخصص مربوط به صنعت را نیاز دارد. در حقیقت نمی توان الگویی واحد برای آن در نظر گرفت، زیرا هر راه حل اینترنت اشیاء باید به طور جداگانه مورد استفاده قرار گیرد تا به طور موثر کار کند و بهترین کارایی را داشته باشد.


خرید مینی کامپیوتر و آل این وان ایرانی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  ، خرید مینی کامپیوتر و خرید آل این وان از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 8850045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.