افشای تصویری از سوکت LGA 1800 اینتل

افشای تصویری از سوکت LGA 1800 اینتل
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی اینتل به تازگی تصویری از سوکت LGA 1800 خود را منتشر کرد. این در حالیست که پیشتر، تصاویر و مشخصات دو سوکت LGA 1700 مخصوص کامپیوتر های شخصی و LGA 1718 مخصوص تجهیزات قابل حمل، مینی پی سی و آل این وان برای پشتیبانی از پردازنده های نسل دوازدهم اینتل منتشر شده بود.

بر اساس نقشه راه اینتل، پردازنده های نسل دوازدهم اینتل از سری Core موسوم به Alder Lake به مادربرد های دارای سوکت LGA 1700 نیاز دارند و در ادامه این مسیر نیز پردازنده های مبتنی بر سوکت LGA 1800 به نام Raptor Lake معرفی خواهند شد. به نظر می رسد که اینتل پس از بی نظمی و تاخیر فراوان در عرضه برخی از محصولات اصلی در چند سال اخیر به ثبات لازم دست یافته، اما تنها پاشنه آشیل این کمپانی، یعنی فناوری ساخت ۱۴ نانومتری همچنان پا برجا بوده و خبری از لیتوگرافی جدید در دسترس نیست.

در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص لیتوگرافی پردازنده های Raptor Lake مبتنی بر سوکت LGA 1800 منتشر نشده، اما گمانه زنی در خصوص ارائه فناوری ساخت ۷ نانومتری وجود دارد. به این ترتیب اینتل پس از سال های طولانی در زمینه لیتوگرافی به تولید انبوه در فناوری جدید دست خواهد یافت. این کمپانی پیش از این به فناوری های جدیدتر و پیشرفته تر از ۱۴ نانومتر دست یافته بود، اما به دلیل هزینه بالای ساخت و تجهیز خط تولید، از تولید محصولات منصرف گردیده بود.

همانطور که می دانید عدد درج شده در انتهای نام سوکت، نشان دهنده تعداد پایه های داخلی سوکت پردازنده هستند و اینتل به یکباره قصد کوچ کردن از سوکت LGA 1200 به نمونه های جدیدتر از جمله LGA 1700 و LGA 1800 را دارد. رقابت میان اینتل و ای ام دی در سال های اخیر به سود کمپانی AMD پیش رفته و آنها به دلیل عرضه محصولات متنوع تر و همچنین ارائه فناوری ساخت به روز تر، به فروش بالاتری دست یافتند. همین موضوع سبب گردید که اینتل به فکر ارائه سوکت های جدیدی مانند LGA 1700 و سوکت LGA 1800 برای پشتیبانی از پردازنده های آینده سری Core بیفتد.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره ۸۸۱۷۷۸۹۵ و ۸۸۵۰۰۰۴۵ تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.