آشنایی با چیپست ترادیچی (Teradici chipset) و تکنولوژی PCoIP

آشنایی با چیپست ترادیچی (Teradici chipset) و تکنولوژی PCoIP
زمان مطالعه: 5 دقیقه

چیپست ترادیچی مجهز به فناوری پروتکل نمایش از راه دور PCoIP Teradici در VMware Horizon است که یک پلتفرم پیشرو برای مجازی سازی دسکتاپ و برنامه های کاربردی به شمار می‌رود. این چیپست برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان تعبیه شده است و بسیاری از شرکت‌های همکار تجاری VMware، مانند Dell، HP، و LG Electronics  فناوری تکنولوژی PCoIP را با هم ادغام می کنند تا دستگاه‌های  مقرون به صرفه و فوق امن PCoIP Zero Client را برای استفاده در قالب دستگاه های مستقل مانند مانیتور، لپ تاپ و… به صورت یکپارچه به بازار عرضه کنند.

آشنایی با چیپست ترادیچی  Teradici Desktop Access

Teradici Desktop Access یا چیپست ترادیچی شامل تمام عناصری است که مدیران برای مدیریت کارآمد و حفظ استقرار PCoIP Zero Client خود نیاز دارند و کنسول مدیریت تکنولوژی PCoIP اکنون دارای گواهی VMware vSphere هستند. خوب است که بدانید Teradici و VMware از نظر همکاری با یکدیگر برای برآورده کردن برخی از اولین نیازهای مشتری در مجازی سازی VDI قدمت بسیاری دارند.

ما می دانیم که صرف نظر از اندازه سازمان، مدیران IT به دنبال ساده سازی استقرار VDI و مدیریت نقاط پایانی PCoIP برای سازمان خود هستند. اینجاست که چیپست ترادیچی می تواند نقش مهمی ایفا کند. با کنسول مدیریت PCoIP، همراه با برنامه های اشتراک دسکتاپ اکسس، مدیران فناوری اطلاعات می توانند به سرعت دستگاه های جدیدی را تهیه کرده، در مورد موجودی گزارش دهند، معیارها را بررسی کنند، تنظیمات را پیکربندی کرده و به روز رسانی سیستم عامل را برای نقاط پایانی در مناطق جغرافیایی و زمانی مختلف برنامه ریزی کنند. امروزه گزینه  Desktop Access در VMware Solution Exchange در دسترس قرار گرفته است.

آشنایی با VMware Solution Exchange

VMware Solution Exchange یک بازار آنلاین است که در آن مشتریان بالقوه می توانند محصولات آپلود شده توسط توسعه دهندگان و شرکای VMware را مرور، دانلود و رتبه بندی کنند. توصیة ما این است که گزینه Solution Exchange را همواره مورد بررسی قرار دهید زیرا این یک بازار اکوسیستم VMware است که همیشه در حال گسترش بوده و به کاربران این امکان را می دهد که در آن درباره بیش از 2500 راه‌حل تحقیق، ارزیابی و مطالعه کنند.

چیپست ترادیچی - تکنولوژی انتقال تصاویر PCoIP

معرفی کدهای چیپست ترادیچی

vmw-bdg-prtnr-ready-vsphere که کد ها و نشان های VMware هستند؛ نشان می دهند که برنامه دسترسی به سیستم دارای چیپست ترادیچی توسط Teradici و VMware تأیید شده تا با VMware vSphere سازگار باشد. این امر برای مشتریان باعث اطمینان خاطر می‌شود که Teradici آزمایش کرده و تأیید کرده است که Desktop Access و کنسول مدیریت PCoIP با VMware vSphere ESXi در نسخه‌بندی و پیکربندی مشخص‌، هماهنگ بوده و به‌ صورت یکپارچه عمل می‌کنند و البته اینکه Teradici آماده ارائه پشتیبانی به مشتریان برای رسیدن به راه‌حل ها و گزینه های مشترک است.

چیپست ترادیچی الزامات و قوانین مورد نیاز برای دستیابی به برنامه یکپارچه و کاربردی مشترک با VMware را با موفقیت به پایان رسانده است که شامل پیکربندی و آزمایش عملکرد نرم‌افزار در محیط ابری پلتفرم یادگیری VMware، یک بستر آزمایش اعتبارسنجی آماده برای استفاده با vCenter و ESXi می شود.

نکته مهم و قابل اعتنا برای مشتریان نیز همین است که هر دو سازمان در مورد راه حل، گزینه و همکاری مشترک، توسعه مداوم آن ها و اطمینان از قابلیت همکاری و عملکرد راه حل Teradici در پلت فرم VMware  کاملاً جدی و مصمم هستند.

 

معرفی تکنولوژی  PCoIP

PC over IP (PCoIP) یک پروتکل نمایش از راه دور است که Teradici برای ارائه دسکتاپ ها و برنامه های کاربردی راه دور خود توسعه و ارائه داده است. تکنولوژی PCoIP با رندر کردن دسکتاپ های مشتری در یک شبکه یا سرور ابری کار می کند. سپس پیکسل های دسکتاپ فشرده، رمزگذاری شده و سپس به دستگاه مشتری منتقل می شوند.

Teradici و VMware از نظر همکاری با یکدیگر برای برآورده کردن نیازهای مشتریان در VDI سابقه زیادی دارند. فناوری پروتکل نمایش از راه دور PCoIP Teradici در VMware Horizon، یک پلتفرم پیشرو برای دسکتاپ مجازی و برنامه های کاربردی، با میلیون ها کاربر در سراسر جهان است.

چیپست ترادیچی

کاربرد چیپست ترادیچی

Teradici رهبر فناوری برای ایجاد فضاهای کاری مجازی است و طیف سبک های کاری محلی، راه دور، تلفن همراه و مشارکتی را تقویت می کند که اساساً نحوه تهیه، مدیریت و استفاده محاسبات را در محیط های مجازی و ابری ساده می کند. فناوری Teradici PCoIP به صورت سرتاسری در محیط‌های مجازی و ابری، شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری، ایستگاه‌های کاری مستقل و دستگاه‌های تلفن همراه مستقر است. فناوری تکنولوژی PCoIP ساده، سبز و مقرون به صرفه، تجربه محاسباتی ایمن و با کیفیت بالا را ارائه می دهد. مشتریان چیپست ترادیچی از یک سیستم گسترده PCoIP از محصولات و خدمات نوآورانه بهره می برند.

 

کاربرد VMware

VMware در زیرساخت‌های ابری و فناوری فضای کاری دیجیتال در سطح جهانی بوده و با ایجاد آزادی و انعطاف‌پذیری بی‌سابقه در نحوه ساخت و تکامل محیط‌های فناوری اطلاعات، باعث تحول بسیار در دنیای دیجیتال شده است. با راه‌حل‌های VMware، سازمان‌ها با مدرن‌سازی مراکز داده و ادغام ابرهای عمومی، ایجاد نوآوری با برنامه‌های مدرن، ایجاد تجربیات استثنایی با توانمندسازی فضای کاری دیجیتال و حفظ اعتماد مشتری با ایجاد امنیت، تجربه تجاری شما را بهبود می‌بخشند. VMware عضوی از خانواده شرکت های Dell Technologies است.

 

تاریخچه ایجاد و توسعه چیپست ترادیچی

Teradici پروتکل PCoIP را ایجاد و آن را در سال 2007 معرفی کرد. در ابتدا، PCoIP یک محصول مجازی‌سازی دسکتاپ مبتنی بر سخت‌افزار بود که حول یک سرور Blade که تصاویر دسکتاپ را ارائه می‌کرد و یک دستگاه کلاینت که تا حدودی شبیه توپ هاکی بود، طراحی شد. دستگاه سرویس گیرنده مجهز به یک تراشه اختصاصی بود که امکان استفاده از ارتباطات PCoIP را بین مشتری و سرور فراهم می کرد.

PCoIP در ابتدا به سخت افزار اختصاصی وابسته بود، اما Teradici در نهایت یک نسخه نرم افزاری از پروتکل PCoIP ایجاد و Teradici مجوز نرم افزار را در سال 2008 به VMware اعطا کرد. VMware از PCoIP برای ارائه دسکتاپ های مجازی با آنچه در آن زمان VMware View نامیده می شد، استفاده کرد.

ویژگی ها و اجزای اصلی تکنولوژی PCoIP

تکنولوژی PCoIP در طول سال ها تکامل یافته است، به خصوص با توجه به الزامات پورت آن. به عنوان مثال، VMware از PCoIP از طریق TCP و UDP پشتیبانی کرده و در VMware Horizon View 4.0 و 4.1، PCoIP از پورت شماره 500002 استفاده می کند. البته در VMware Horizon View 4.5، VMware شماره پورت را به 4172 تغییر داده است. به طور مشابه، کنسول مدیریت PCoIP در ابتدا از پورت TCP 50000 استفاده می کرد، اما VMware آن را به پورت شماره 5172 تغییر داد.

مزایا و معایب تکنولوژی PCoIP

مزیت اصلی تکنولوژی PCoIP این است که به رایانه‌های شخصی به‌عنوان نقطه پایانی کلاینت اکتفا نکرده و به جای آن به Thin Client تکیه می‌کند. تین کلاینت ها کمتر از رایانه های شخصی هزینه دارند و تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. علاوه بر این، تین کلاینت ها نسبت به رایانه های شخصی ایمن تر نیز هستند زیرا به یک سیستم عامل محلی وابسته نیستند.

برعکس، تکنولوژی PCoIP برای ارائه دسکتاپ به یک شبکه یا یک سرور ابری وابسته است. در نتیجه، اگر مشکلی در رندر سمت سرور ظاهر شود، می تواند هر کاربر دسکتاپ مجازی را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از رایج ترین مشکلات PCoIP تأخیر است. اگر پهنای باند کافی در دسترس نباشد یا اگر سرور با درخواست‌های زیاد کاربران مواجهه شود، برنامه‌های گرافیکی فشرده ممکن است به درستی نمایش داده نشوند.

 

استفاده از تکنولوژی PCoIP در دانشکده حقوق دانشگاه توماس جفرسون آمریکا

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده راجع به تکنولوژی PCoIP و چیپست ترادیچی می توانید راحت تر به گزینه مطلوب خود رسیده و پیش از خرید تمام گزینه ها را بررسی کنید. برای توضیحات بیشتر به سایت بهین نت مراجعه کرده و با بررسی محصولات آن ها به گزینه مناسب خود دست یابید.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.