ویژگی‌های پاوربانک‌ مناسب سفر

ویژگی‌های پاوربانک‌ مناسب سفر
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بررسی ویژگی های پاوربانک قبل از خرید آن به خصوص برای افرادی که مدام در سفر هستند و به یک پاوربانک با کیفیت با ویژگی های مناسب برای سفر نیاز دارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله نکات مهمی که باید برای خرید یک پاور بانک مناسب سفر در نظر بگیرید را با شما به اشتراک می گذاریم.

ظرفیت پاوربانک مناسب برای سفر

ظرفیت ذخیره سازی پاور بانک مهمترین ویژگی است که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، دستگاه های بیشتری را می توانید قبل از تمام شدن باتری آن شارژ کنید. ظرفیت پاوربانک، بر حسب میلی آمپر ساعت یا به اختصار “mAh”، اندازه گیری می شود.

یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می تواند آیفون X را دو تا سه بار یا آیفون ۸ را سه تا چهار بار به طور کامل شارژ کند. اندازه پاوربانک مناسب برای سفر به نوع گوشی شما و تعداد گجت های مورد نیاز برای شارژ آن بستگی دارد.

برخی از کشورها در حال حاضر اندازه باتری هایی را که مجاز به حمل در هواپیما هستند، محدود می کنند. به عنوان مثال، در تایلند پاوربانک ها حتما باید در ساک های دستی شما نگهداری شوند (در چمدان های داخل بار مجاز نیست) و حمل پاور های بالای ۳۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت به هیچ عنوان در هواپیما مجاز نیستند.

به همین دلیل اگر قصد سفر با هواپیما دارید بهتر است شارژر قابل حمل با ظرفیتی بالاتر از ۳۲۰۰۰ میلی آمپر نخرید و حتما قبل از رفتن به فرودگاه، محدودیت های مربوط به حمل پاوربانک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شارژر همراهتان مصادره نخواهد شد.

قبل از خرید پاوربانک به چه مواردی دقت کنیم؟

ویژگی های اندازه و وزن پاوربانک مناسب برای سفر

به طور کلی هرچه قدرت باتری بیشتر باشد، می توانید انتظار داشته باشید که بزرگتر و سنگین تر باشد. فناوری باتری به طور مداوم در حال پیشرفت است، بنابراین متوجه خواهید شد که مدلهای جدیدتر نسبت قدرت به وزن بهتری را ارائه می دهند.

اگر مایل هستید کمی بیشتر برای پاور بانک خود هزینه کنید، می توانید مدل های پرقدرت تر و سبکتر را خریداری کنید. ممکن است وزن پاوربانک چندان اهمیتی نداشته باشد، اما اگر قصد سفر یا پیاده روی با آن را داشته باشید، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

تعداد دستگاه های قابل شارژ به صورت همزمان با پاوربانک

اکثر پاوربانک های مناسب برای سفر، ۱ تا ۳ پورت USB برای شارژ لوازم الکترونیکی شما ارائه می دهند. اگر قصد دارید فقط از پاوربانک خود برای شارژ تلفن خود استفاده کنید، به بیش از ۱ پورت USB نیاز ندارید. اما اگر چندین دستگاه (مانند Kindle، iPad، باتری دوربین) دارید، احتمالاً حداقل ۲ پورت شارژ نیاز خواهید داشت.

همچنین برخی از شارژرهای قابل حمل موجود در بازار مانند UN20 Pro علاوه بر پورت USB استاندارد، دارای پورت USB-C نیز هستند. پورت های USB-C می توانند قدرت بیشتری را ارائه دهند و حتی می توانند برای شارژ مک بوک های جدیدتر (پس از ۲۰۱۶) نیز استفاده شوند.

خروجی پاوربانک

اکثر تلفن های همراه جدید دارای نوعی شارژ سریع هستند که به آنها اجازه می دهد در کمتر از یک ساعت شارژ شوند. با این حال، برای استفاده از این تکنولوژی، به پاوری نیاز دارید که دارای آمپر زیاد (مخفف “آمپر” یا فقط “A”) باشد.

شارژرهای قابل حمل قدیمی فقط دارای خروجی ۱A  بودند. اما اکثر شارژرهای جدید ۲-۳A را نیز پشتیبانی میکنند. توصیه می کنیم اگر قصد خرید پاوربانک مناسب برای سفر را دارید، دقت کنید که خروجی آن حداقل ۲.۴A باشد.

مدت زمان شارژ شدن خود پاوربانک

نقطه ضعف یک پاوربانک با ظرفیت بالا این است که معمولاً مدت زمان زیادی طول می کشد تا دوباره شارژ شوند. برای شارژ کامل یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی حدود ۶ ساعت و برای شارژ مجدد پاوربانک ۲۶۸۰۰ میلی آمپری ۹ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز است.

برخی از مارک ها، فناوری را توسعه داده اند که به شما امکان می دهد با استفاده از دو ورودی USB-Micro یا ورودی USB-C، پاوربانک های خود را بسیار سریعتر شارژ کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم نهایی درباره خرید پاوربانک مناسب سفر، زمان شارژ شدن آن را در نظر بگیرید.

 

معرفی بهترین پاوربانک ها با ویژگی های مناسب برای سفر

اگر قصد سفر سبک دارید، احتمالاً نمی خواهید یک شارژر قابل حمل سنگین با وزن زیاد داشته باشید. وقتی صحبت از پاوربانک سبک و جمع و جور مناسب برای سفر می شود، پاور بانک های یونیوو  بهترین گزینه در بازار است. در ادامه با دو مدل از بهترین پاوربانک های مناسب برای سفر آشنا می شویم:

شارژر همراه یونیوو مدل UN20 Pro

شارژر همراه یونیوو مدل UN20 Pro دارای ابعاد و وزن تقریبا مناسبی برای سفر است و با توجه به ظرفیت ۲۰۰۰۰آمپری خود نیاز شما را به طور کامل حتی در مسیرهای طولانی چندین ساعته برطرف می کند. با توجه به اینکه این پاوربانک دارای دو درگاه خروجی است می توانید برای شارژ کردن دو دستگاه همزمان از آن بهره ببرید. در پاوربانک یونیوو از باتری با کیفیت لیتیوم پلیمری استفاده شده که ولتاژ خروجی آن ۵ ولت و جریان خروجی آن هم ۲.۱ آمپر است و به موبایل یا سایر دستگاه های شما آسیب نمیرساند.

این پاوربانک با انواع دستگاه های دارای باتری لیتیوم یونی مثل پلیرها، دوربین های دیجیتال، گوشی موبایل و تبلت سازگار است و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

با توجه به اینکه پاوربانک یونیوو به شکل مستطیلی طراحی شده به راحتی در کیف دستی شما جای می گیرد و روی آن یک نمایشگر ال ای دی نیز تعبیه شده که میزان شارژ پاوربانک را نشان می دهد.

مدت زمان شارژ شدن خود دستگاه پاوربانک نیز چندان طولانی نیست و از آنجاییکه در برابر ضربه مقاوم است،  از انواع شارژر همراه ایده آل برای سفر به شمار می آید.

از دیگر امکانات و قابلیت‌های این پاوربانک می توان به دارا بودن دو ورودی از نوع MicroUSB و Type-C اشاره کرد. همچنین همراه این پاور، یک عدد کابل MicroUSB ارائه می شود که برای شارژ باتری لیتیوم پلیمری با طول عمر بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

پاوربانک مناسب سفر

پاوربانک یونیوو مدل UN20

پاوربانک یونیوو مدل UN20 از دیگر شارژرهای همراه مناسب برای سفر است که با بدنه پلاستیک پلی کربنات و مقاوم در برابر ضربه می تواند در هر شرایطی حتی برای سفرهای طولانی و طبیعت گردی همراه شما باشد.

ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت باطری لیتیوم پلیمری در جه  +A این پاور برای شارژ مداوم دستگاه های مختلف مثل موبایل، دوربین دیجیتال، پلیرهای موسیقی و غیره کاملا مناسب است.

این دستگاه پاور دارای دو عدد درگاه ورودی Micro USB و USB-C و دو عدد درگاه خروجی USB با قابلیت شارژ دو دستگاه به طور همزمان است. شدت جریان خروجی این پاور ۲.۱ آمپر است که از قابلیت شارژ ایمن (Multi Protect) پشتیبانی می کند.

از دیگر امکانات این پاوربانک مناسب برای سفر می توان به نشانگر LED تعیین کننده میزان شارژ باقی مانده اشاره کرد که مشخص می کند چه زمانی نیاز به شارژ کردن مجدد خود پاور دارید.

بایدها و نبایدهای خرید پاوربانک خوب چیست؟

جمع بندی

پاوربانک ها در موقعیت‌هایی که دسترسی به برق شهری ندارید، به ویژه در سفر های طولانی مدت یا طبیعت گردی واقعا کاربردی هستند. از آنها می توانید برای شارژ کردن دستگاه های مختلف استفاده کنید. اما همه پاوربانک ها برای سفر مناسب نیستند. به همین علت، توصیه می کنیم پیش از خرید پاوربانک حتما مشخصات آن را بررسی کرده و خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.