بهترین مادربرد ارزان گیمینگ در سال 2021 ( 4 مدل مخصوص بازی )

بهترین مادربرد ارزان گیمینگ در سال 2021 ( 4 مدل مخصوص بازی )
زمان مطالعه: 7 دقیقه

اگر یک گیمر حرفه ای هستید حتما می‌دانید که وقتی می‌خواهید با سایر گیمرها در یک سطح باشید به بهترین سیستم های ارتقا یافته با کیفیت ترین مادربردها نیاز دارید. اما در عین حال، متوجه هستید که بهترین سیستم‌ها، چقدر گران هستند. اگر نیاز به یک مادربرد ارزان گیمینگ با سایر تجهیزات دارید اما نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، این مقاله را از دست ندهید.

اینکه بخواهید یک مادربرد ارزان قیمت بخرید به این معنی نیست که می‌خواهید مادربردی که واقعاً خوب نیست داشته باشید. اگر بهترین مادربردهای ارزان قیمت را بشناسید، می‌توانید از عملکرد فوق العاده آنها با قیمت اقتصادی استفاده کنید.

شاید فکر کنید یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی یک مادربرد ارزان قیمت که خیلی خوب کار می‌کند، تهیه مادربردی است که چند سال کار کرده اما بهتر است این فکر را کنار بگذارید چون ما مادربردهای جدید، نو و ارزان قیمتی را به شما معرفی می‌کنیم که علاوه بر قیمت مناسب و برای گیمینگ عملکرد بی نظیری دارند.

بهترین مادربرد گیمینگ در سال 2021

بهترین مادربرد ارزان قیمت برای گیمینگ

مادربرد، قهرمان ناشناخته رایانه شما است. مادربردی که برای رایانه گیمینگ خود انتخاب می‌کنید به طرق مختلف به شما کمک می‌کند. مطمئنا مادربرد ارزان قیمت به اندازه مادربردهای رده بالا، عملکرد بسیار حیرت انگیزی برای گیمینگ ندارند اما اگر بودجه شما محدود است، مادربردهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

 

مادربرد گیمینگ

ASRock Promontory x370

آماده لذت بردن از دنیای چشمگیر گیمینگ با ASRock promontory x370 باشید. برای هر بازیکنی، بسیار مهم است که مطمئن شود همه چیز از جمله سخت افزار، نرم افزار و درایورها استاندارد است. همانطور که می‌دانیم مادربرد تنها کلید اتصال هر جزء حیاتی در کامپیوتر است و مادربرد X370 قطعاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. این برد در بسته بندی اصلی داخل کیسه آنتی استاتیک همراه با هر چیزی که با شرایط جدید همراه شده است و با قیمت ارزان عرضه می‌شود.

X370 یکی از بهترین و عالی ترین مادربردهای مخصوص گیمرها با حداکثر حافظه 128 گیگابایت است. از AMD Ryzen نسل 1 و 2/ Ryzen با Radeon Vega Graphics/ Athlon با Radeon Vega Graphics و سری A/ Athlon X4 برای Socket AM4 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، یک کانال حافظه دو کاناله با نوع چیپست AMD X370 دارد.

این مادربرد با 12 فاز قدرت طراحی شده است. ویژگی‌های اصلی این مادربرد، اجزای بادوام و انتقال قدرت کامل به CPU است. از این رو، قابلیت‌های اورکلاک و عملکرد بالا را با کمترین دما برای گیمرهای حرفه ای نیز ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب X370 این است که شنوایی شما را با بهترین کیفیت صدای استودیویی تقویت می‌کند. این مادربرد ویژگی‌های جالب زیادی دارد و به نظر می‌رسد با وجود چیپست قدیمی تر، به روزرسانی‌های نسبتاً منظمی از Bios دریافت می‌کند و راه اندازی آن ساده و آسان است. همچنین 3 سال گارانتی سازنده دارد.

برد ASRock X370 واقعا برای گیمینگ خوب کار می‌کند و نوار وضعیت Bios آن بسیار ساده است و هیچ مشکلی برای اجرای Patriot Ram با سرعت مناسب ندارد.

توصیه می‌کنیم AMD 7 1700 را با کولر اسپایر نصب کنید تا خنک  باقی بماند و بتواند بازی ها را به خوبی اداره کند. این مادربرد در قاب Raidmax Prime Alpha نصب شده و AMD RGB CPU/ fans را راه اندازی کرده و ظاهر خوبی دارد.

کیفیت عالی آن در گیمینگ با تست کامل پس از ارتقا تضمین می‌شود. عملکرد قوی و پایدار شما را از لحاظ VR کاملاً مسحور می‌کند. می‌توان به خریداران اطمینان داد که بدون هیچ گونه مشکل سازگاری می‌توانند از ارتقای این مادربرد ارزان لذت ببرند.

مزایای مادربرد ارزان ASRock برای گیمینگ

  • اورکلاک پردازنده رقابتی
  • کارایی مشابه بردهای گران قیمت
  • ارزش خرید بالا

معایب:

  • عملکرد آن چندان ایده آل نیست

 

مادربرد گیمینگ ارزان قیمت

گیگابایت GA-A320M-S2H

گیگابایت یک مادربرد بسیار محبوب و مقرون به صرفه است. از هارد دیسک های NVME پشتیبانی می‌کند و آنقدر ارزان هست که گیمرها می‌توانند به راحتی آن را خریداری کنند. مادربرد از BIOS نسخه F51 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود نسل سوم RYZEN با آن هماهنگ شود. علاوه بر این، از پردازنده‌های AMD Ryzen و نسل هفتم سری A/Athlon پشتیبانی می‌کند.

شامل DDR4 بدون بافر بدون ECC دو کاناله، DIMM 2 روی چیپ ست است. سیستم عامل آن از ویندوز 10 64 بیتی و ویندوز 7 64 بیتی پشتیبانی می‌کند. برای پشتیبانی از ویندوز 7 64 بیتی، باید CPU AMD Pinnacle Ridge، Summit Ridge و Bristol Ridge را نصب کنید.

همچنین، یک خازن صوتی با کیفیت بالا و یک محافظ نویز صدا دارد و سرعت حافظه آن 3200 مگاهرتز است. این مادربرد به راحتی نصب می‌شود و با اولین تلاش روشن می‌شود. همچنین عملکردهای نظارت بر H/W مانند تشخیص ولتاژ، تشخیص دما، تشخیص سرعت فن، هشدار گرمای بیش از حد، هشدار خرابی فن و کنترل سرعت فن دارد که آن را برای گیمینگ کاملا مناسب می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن، این است که از مرکز برنامه مانند BIOS @، EasyTune، Fast Boot، Game Boost، ON/OFF Charge، Smart Backup، System Information Viewer پشتیبانی می‌کند. این مادربرد شامل 5 فن هوشمند با سنسورهای دما و 2 فن هدر هیبریدی است. راه حل M.2 گیگابایت آن به طور قابل ملاحظه ای از عملکرد ذخیره سازی سریع و از رابط‌های PCIe و SATA برای دستگاه های S.2 M.2 پشتیبانی می‌کند.

مزایای مادر برد ارزان قیمت گیمینگ گیگابایت

آیا به دنبال یک مادربرد با بودجه مناسب و با کیفیت بالا هستید، ما این مادربرد را به شدت توصیه می‌کنیم. گیمرها همیشه گیگابایت را دوست دارند، زیرا این مادربرد به راحتی نصب می‌شود. این مادربرد دارای پورت USB 3.1 است که BIOS GUI بسیار سریع است.

از دیگر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل صدا را ایجاد می‌کند
  • مجهز به خازن‌های صوتی درجه یک و محافظ نویز صدا است
  • از پردازنده‌های AMD Ryzen نسل 7 سری 11A پشتیبانی می‌کند

معایب:

  • عملکرد متوسط

 

مادربرد مقرون به صرفه گیمینگ B360M

ایسوس پرایم B-360M-A

سری مادربردهای ASUS Prime در عین زیبایی، یک محصول عالی متناسب با بودجه شما است و برای برنامه‌های فایروال ایده آل است. این دستگاه منحصراً برای نسل هشتم پردازنده‌های Intel Core طراحی شده است تا حداکثر اتصال و سرعت را با دو اسلات M.2 یکپارچه با سازگاری Intel Optane Memory و USB 3.1 Gen2 افزایش دهد.

دارای 5 سطح حفاظتی سخت افزار 5X است که طول عمر و قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این مادربرد ارزان قیمت این است که FanXpert 2 آن، دارای کنترل پیشرفته فن خنک کننده پویا است. علاوه بر این، ASUS OptiMem با بهبود عایق ردیابی بین لایه‌های PCB برای حفظ یکپارچگی سیگنال حتی در فرکانس‌های بالاتر، ثبات و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد. همچنین، دارای صدای 8 کاناله HD روی برد است که صدای فراگیر با وضوح شفاف را فراهم می‌کند.

این ، حافظه‌ای با سرعت عالی 2666 مگاهرتز دارد. با دقت طراحی شده است تا بتواند یکپارچگی سیگنال و ثبات حافظه را برقرار کند. این مادربرد کنترلر های انعطاف پذیری برای خنک کردن و سکوت نهایی و همچنین تشخیص دمای GPU برای گیمینگ دارد. چندین حفاظت سخت افزاری برای حفاظت همه جانبه ارائه می‌دهد. همچنین شامل یک کانکتور برای نوارهای LED RGB است که به راحتی با مجموعه ای از سخت افزارهای دارای قابلیت Aura Sync همگام سازی می‌شود.

نکته مهم این است که دارای اتصال فوق سریع با انعطاف پذیری فوق العاده با حافظه USB 3.1 Gen 2 Intel Optane Intel است و از M.2 داخلی با سرعت ذخیره سازی سریع برخوردار است.

مزایای مادربرد ارزان قیمت ایسوس پرایم برای گیمینگ

بدون شک این محصول از نظر قیمت برای گیمینگ عالی است، و می توان گفت جزو ارزان ترین مادربردهای موجود در بازار است که از نظر کیفیت و تجهیزات برای گیمینگ مناسب است. گاهی اوقات، مجبور می‌شوید بایوس را به روز کرده و جزئیاتی را تنظیم کنید تا بتوانید عملکرد مطلوب را در گیمینگ بدست آورید.

این قابلیت منحصر به فرد را دارا است که لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس یا کنترل از راه دور حتی در صورت خاموش بودن رایانه را فعال می‌کنند. البته اگر به آن نیازی ندارید، می‌توانید آن را از ویندوز غیرفعال کنید. این قابلیت برای هر دستگاه ورودی به صورت جداگانه غیرفعال می‌شود.

این مادربرد، به گیمرهایی که می‌خواهند یک سیستم با Optane و SSD m.2 قابل تنظیم داشته باشند توصیه می‌شود زیرا دارای 2 اسلات M.2 است.

سایر مزایا:

  • صدای HD 8 کاناله روی برد
  • سیستم خنک کننده پیشرفته
  • ارزش خرید بالا

معایب:

  • فاقد RGB برای گیمرها

 

مادربرد مناسب بازی MSI H310 LGA 1151

مادربرد MSI H310 LGA 1151

این مادربرد برتر MSI از سوکت نسل هشتم Intel Core و Pentium Gold برای سوکت LGA 1151 پشتیبانی می‌کند.

این برد، فناوری پیشرفته ای را برای ارائه سیگنال‌های داده با بهترین عملکرد و ثبات بازی ارائه می‌دهد. همچنین شامل کیفیت صدای استودیویی است که برای گیمینگ فوق العاده است. علاوه بر این، از M.2 و NVMe، تا 20 گیگابایت بر ثانیه با استفاده از PCI-Express Gen2 x4 نیز پشتیبانی می‌کند و عیب یابی مشکلات احتمالی آن بسیار ساده است.

این مادربرد شامل کارت‌های VGA است که عملکرد بهتر، ثبات و قدرت بیشتری برای گیمرها فراهم می‌کند. همچنین دارای نرم افزاری است که قابلیت تشخیص خودکار دارد و به شما اجازه می‌دهد عملکرد هر دستگاه ذخیره سازی، Optane یا دستگاه USB را افزایش دهید. دارای ظاهری مناسب و طراحی پر قدرت کاملا دیجیتالی برای پشتیبانی از هسته‌های بیشتر و ارائه عملکرد بهتر می‌باشد. با این ویژگی‌ها حتی سخت گیرترین گیمرهای حرفه ای را نیز راضی کرده است و این مادربردها در هر رایانه ای برای گیمینگ مناسب خواهند بود.

به خاطر داشته باشید، خنک کردن رایانه برای عملکرد قابل اطمینان ضروری است. در این مادربرد، روی فن هدرها، کنترل کاملی دارید و می‌توانید سیستم خود را با حداکثر ظرفیت در طول بازی خنک کنید. این مادربرد در ساخت رایانه‌های اداری استفاده می‌شد چون بلافاصله پس از اتصال کار می‌کند و بلافاصله با درایو M.2 بوت می‌شود.

  • این مادربرد، با رم Intel -5-9400f و DDR4 2666 کاملاً سازگار است.
  • مشکلی در نصب پردازنده یا فن آن وجود ندارد.
  • همه پورت‌ها و پین‌های پاور آن به خوبی کار می‌کنند.
  • دوام فوق العاده‌ای دارد ؛ بنابراین مطمئن هستید که سالها دوام می‌آورد.
  • این مادربرد ارزان قیمت، با مواد باکیفیتی ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

اگر بایوس را به آخرین نسخه به روز کنید به خوبی برای گیمینگ نیز قابل استفاده است هرچند تمام ویژگی‌هایی موردنیاز یک کامپیوتر اداری را نیز دارد. نصب آن آسان و بدون زحمت کار می‌کند. این مادربرد یک انتخاب خوب و ارزان است زیرا کیفیت و قابلیت اطمینان اولین و مهمترین استانداردهای آن است.

مزایا مادر برد ارزان  MSI

  • پشتیبانی از پردازنده‌های مدرن پشتیبانی
  • X-Boost برای افزایش عملکرد خودکار
  • PCI-E Steel Armor برای محافظت بهتر

معایب:

  • عملکرد خنک کننده ایده آل نیست

 

مینی کامپیوتر یونیوو مدل UR1 H310

جمع بندی

در این مقاله ارزان قیمت ترین مادربردهای گیمینگ با عملکرد مناسب را به شما معرفی کردیم. اما لیست این مادربردها به این تعداد انگشت شمار ختم نمی‌شود، شما می‌توانید مادربردهای فوق العاده دیگری که نیازهای یک گیمر را برآورده می‌کنند با قیمت مناسب از سایت بهین تکنولوژی سفارش دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.