هدفون گیمینگ باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

هدفون گیمینگ باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر یک گیمر حرفه ای کامپیوتری باشید احتمالا افرادی که با آنها زندگی می‌کنید از صدای بازی و شلیک گلوله بازی‌های ویدیویی شما کلافه می‌شوند. مطمئنا تاکنون به خرید یک جفت هدفون گیمینگ با خصوصیات عالی و یک وب‌کم با میکروفون که بتواند تمام نیازهای بازی چند نفره شما را پوشش دهد، فکر کرده اید. اما گاهی اوقات داشتن همه آن‌ها در یک وسیله هم خوب است، اینجاست که خرید هدست گیمینگ نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

هدفون و هدست، راه‌حلی آسان و همه‌جانبه برای گیمرها هستند که نیاز آنها را به شنیدن صداهای مختلف حین بازی، رفع می کنند. هدفون های دارای یک میکروفون، صدای مناسب و بی سیم تقریباً برای هر گیمری و با هر نوع تنظیماتی در بازی مناسب اند. البته مانند هر نوع فناوری دیگری، انواع مختلفی از هدفون های بازی در بازار وجود دارد که بسیاری از آنها فوق العاده و برخی دیگر هم ضعیف هستند.

در ادامه مقاله، تمام خصوصیات یک هدفون گیمینگ خوب که هنگام خرید باید به دنبال آن ها باشید را به شما معرفی می کنیم.

هدفونی که روی گوش های شما، راحت قرار بگیرد، انتخاب خوبی است

نحوه قرار گرفتن هدفون روی گوش یکی از خصوصیات مهمی است که باید به آن توجه کرد، مخصوصاً برای هدبون ها و هدست های گیمینگ. اگر قرار است برای مدت طولانی بازی کنید، ارگونومی بد می تواند از نظر جسمی شما را خسته کند، به این معنی که واقعاً نمی توانید تمام تمرکز خود را روی شکست دادن حریف بگذارید.

۵ دلیل برای اینکه به هدفون گیمینگ نیاز داریم

ممکن است هدفون های ارزان قیمت و غیرحرفه ای، در ابتدا خوب به نظر برسند، اما گرمای زیاد، عرق کردن و اصطکاک می‌تواند با گذشت زمان حین بازی کردن، شما را خسته کند. بعد از یک ساعت یا بیشتر، حتی یک ناراحتی جزئی می تواند روی بازی شما بسیار تاثیرگذار باشد. از طرفی، کمی وزن اضافی در محل نامناسب می تواند باعث گردن درد شود. فشار جزئی در باند می تواند به گوش درد یا سردرد کامل تبدیل شود.

به همین دلیل، برخی از انواع هدفون گیمینگ، دارای یک هدبند قابل تنظیم هستند که روی گوش شما معجزه می‌کند. با تنظیم این هدبند، اصلا احساس نمی‌کنید که سر شما اذیت شود.

ازیزوله کردن از خصوصیات مهم هدفون گیمینگ است

کیفیت ایزوله کردن هدفون به شدت بر کیفیت صدای آن تأثیر می گذارد. ایزوله ضعیف واقعاً می‌تواند چیزی را که می‌شنوید تغییر دهد، و این از خصوصیات ضروری هدست‌ها و هدفون های بازی‌ است زیرا شنیدن جهت‌ صداهای بسیار جزئی نیز با آنها، بسیار مهم است.

اندازه و جنس یک پد هدفون می تواند تأثیر زیادی در کیفیت ایزوله شدن آن داشته باشد. شاید در ابتدا فوم پد هدفون گوش را به طور مؤثری ایزوله نکند، اما به مرور زمان، به شکل سر شما در می آید و وضعیت ایزوله آن بهتر می شود. اگر خود پد به اندازه کافی بزرگ نیست که اطراف گوش شما را بگیرد، باید به خرید یک جفت هدفون بزرگتر یا پدهایی با قطر بزرگتر فکر کنید.

اگر عینک می‌زنید، واقعاً باید به فکر تهیه پدهای مخملی برای هدست خود باشید، یا حداقل هدفون های گیمینگ و مخصوص بازی یخرید که جای دسته عینک در پدهای آنها تعبیه شده است. بدون داشتن جای دسته عینک، مطمئناً صدای بیس زیادی را از دست خواهید داد. اگر به نمودار زیر نگاه کنید، تفاوت را بهتر درک خواهید کرد:هدفون گیمینگ

 

در این شکل، خط خاکستری، فرکانس دریافتی با عینک برای هدفون هایی است که جای دسته عینک ندارند و خط رنگی همان فرکانس است برای هدفون هایی با جای دسته عینک.

یکی از خصوصیات برخی از هدفون های گیمینگ و هدست های بازی، قابلیت حذف نویز است که می تواند نویز پس زمینه را فیلتر کرده و خروجی صدای شما را واضح تر کند. حتی اگر در خانه بازی می کنید که محیط نسبتاً آرام است، این ویژگی می تواند به شما کمک کند، بیشتر از بازی لذت ببرید.

شنیدن تمام قدم‌ها و صدای شلیک‌های گلوله ها از جهات مختلف می‌تواند زندگی شما را در Fatal Fields بازی Fortnite نجات دهد. واقعا حیف است اگر هر کدام از آنها را حین بازی از دست بدهیم.

آشنایی با ویژگی حذف نویز هدفون های گیمینگ

کیفیت ساخت هد فون گیمینگ اهمیت زیادی دارد

اکثر هدفون های بازی از پلاستیک ساخته شده‌اند که اغلب، پلاستیک ارزان‌قیمتی است. مهم است هدستی پیدا کنید که محکم به نظر برسد و حتی اگر می توانید هدفونی با قاب فلزی یا سیمی پیدا کنید که کاملا ایده آل باشد. اما اگر جز جنس پلاستیک، هدست دیگری پیدا نکردید، حداقل، مدلی با دامنه حرکتی کافی پیدا کنید تا بتوانید آن را با شکل سر خود تنظیم کنید.

اگر هدفون گیمینگ از پلاستیک ارزان یا ضعیف ساخته شده باشد، حتی کمی کشش یا فشار روی هدست می تواند موجب شکسته شدن آن شود. از طرف دیگر، اگر روی پلاستیک، اندکی فشار بیاورید ممکن است صدای بلند خرخر را بشنوید.

برخی از هدفون های گیمینگ، از یک قاب تمام فلزی استفاده می‌کنند، به این معنی که در اثر ضربه، آسیبی به آن وارد نمی شود. پس اگر یک گیمر حرفه ای هستید که می خواهید به طور مداوم از هدست استفاده کنید، حتما این خصوصیات را در نظر داشته باشید.

 

بررسی خصوصیات میکروفون هدست گیمینگ را فراموش نکنید

هدست گیمینگ معمولا دارای یک میکروفون قابل جداشدن از بدنه است که آن را به یک هدفون بازی تبدیل می کند. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که اگر می خواهید یک دستگاه همه کاره بخرید بهتر است به فکر خرید هدست گیمینگ باشید اما معمولا خصوصیات میکروفون یک هدست بازی نادیده گرفته می شود، اما مهم است که هنگام خرید به چند نکته مهم دقت کنید.

برای شروع، زیاد به دنبال پیدا کردن یک میکروفون هدست بازی با کیفیت ضبط صدای بالا نباشید – چنین هدست بازی وجود ندارد. میکروفون‌های هدست گیمینگ اغلب در محدوده باس طیف فرکانس، با مشکل مواجه هستند، که می‌تواند باعث شود صدای افرادی که تن بم دارند، شبیه به حرف زدن داخل قوطی حلبی به نظر برسد.

این میکروفون‌ها معمولاً از طریق اتصال داده، چه از نوع جک 3.5 میلی‌متری یا از طریق USB، قدرت کافی برای انتقال صدا را دریافت نمی‌کنند، بنابراین، صدای شما ممکن است کمی با تاخیر ارسال شود یا کیفیت صدا چندان بالا نباشد. حتی شاید به نظر برسد که آهسته صحبت می کنید. البته خصوصیات میکروفن هدست های گیمینگ پیشرفته تر را می توان در قسمت تنظیمات اصلاح کرد تا این مشکلات برطرف شود.

 

صدای فراگیر از دیگر خصوصیات مهم هدفون گیمینگ است

صدای فراگیر هدفون بازی نباید با صدای سه بعدی اشتباه گرفته شود، صدای فراگیر یک ویژگی نسبتا رایج در هدست های گیمینگ است و بسته به سبک بازی شما، می تواند بسیار مهم باشد. هدست‌های با صدای فراگیر تا گستره صوتی 360 درجه را پوشش می‌دهند و چندین بلندگو در آنها، هر گوش را می‌پوشاند.

دلیل وجود چندین بلندگو این است که مثلا اگر چیزی از پشت سر به سمت راست می آید، صدای آن را از همان جهت بشنوید. در هدفون های گیمینگ، این یکی از خصوصیات کالاهای لوکس است که در بازی ها، می تواند یک مزیت رقابتی واقعی ایجاد کند. اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که فورتنایت را بازی می‌کنند، داشتن چنین هدفونی واقعا ضروری است.

صدای فراگیر استانداردهای مختلفی دارد. Dolby Atmos برای هدفون، DTS:X 2، Windows Sonic و انواع دیگری وجود دارد که شرکت‌های تولید هدفون خودشان آن را می‌سازند. این روزها، تقریباً هر پلتفرم بازی شکل خاص خود را از صدای فضایی داخلی دارد – کنسول های ویندوز و ایکس باکس هر دو از Windows Sonic استفاده می کنند و پلی استیشن 5 دارای موتور صوتی Tempest 3D است. این استانداردهای داخلی با هر نوع هدستی کار می کنند، چه از طریق USB وصل شود یا جک 3.5 میلی متر، اما باکیفیت بودن صدایی که پخش می شود به این بستگی دارد که هدفون شما از چه خصوصیاتی پشتیبانی می کند.

هدفون های گیمینگ معمولا از صدای استریو نیز پشتیبانی می‌کنند، و چون مجبور نیستید مرحله تنظیم صدای فضایی را انجام دهید، احتمالاً به راحتی از آنها استفاده خواهید کرد. بازیکنان بازی‌های MOBA مانند League of Legends و DOTA 2، یا بازی‌های اکشن شخصیت‌ها، یا تقریباً هر بازی تک نفره، اصلاً با هدست استریو مشکلی ندارند. در نهایت بهتر است بدانید که گزینه های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و حتی اگر هدفونی که خریداری می کنید از DTS یا Dolby Atmos پشتیبانی نکند، دلیلی ندارد که نگران از دست دادن کیفیت صدا باشید.

 

به خصوصيات ظاهری هدفون گیمینگ توجه کنید

هدفون های بازی معمولاً دارای الگوهای طراحی هندسی هستند. برخی از هدست‌های بازی نیز مانند هدفون‌های معمولی فقط با یک میکروفون متصل به آنها، به نظر می‌رسند. برخی دیگر دارای خصوصیاتی هستند که بیشتر شبیه یک سفینه فضایی بیگانه دیده می شوند.

ظاهر هدفون های گیمینگ، رنگ های بسیار متنوعی دارد و گاهی اوقات طرح های زاویه ای عجیب، LED های رنگی، و دکمه هایی که نور لیزر را روشن می کند، روی آنها دیده می شود.

اگر قصد دارید هدست خود را در مکان های عمومی روی سرتان بگذارید، توجه به ظاهر آن،  بسیار مهم است.

جمع بندی

خرید هدفون گیمینگ با خصوصیات مناسب و قیمت مقرون به صرفه کار سختی نیست. با وجود فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند فروشگاه بهین تکنولوژی، نیازی نیست برای پیدا کردن هدفون و هدست بازی مناسب خود، ساعت ها در فروشگاه های مختلف بگردید و وقت خودتان را تلف کنید. فقط کافی است مدل های متنوع هدفون گیمینگ را در سایت ما مشاهده کرده و خصوصیات آنها را بررسی کنید. با توجه به نکاتی که به شما گوشزد کردیم، به راحتی می توانید مدل مناسب خود را پیدا کرده و به صورت آنلاین سفارش دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.