نسل جدید کارت گرافیک با درایو SSD

نسل جدید کارت گرافیک با درایو SSD
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت AMD نوع جدیدی از کارت گرافیک را معرفی کرده است که در ساخت آن از درایو حالت جامد یا SSD استفاده شده است.
 در کنار راه اندازی سری های جدید کارت گرافیک Radeon Pro WX، شرکت AMD ازمحصول جالب توجه و پر قدرت خود با عنوان کارت گرافیک SSG رونمایی کرد. کارت گرافیک SSG بر پایه‌ی معماری فیجی (Fiji) توسعه داده شده است. در این معماری، درایو حالت جامد در کنار پردازنده‌ی گرافیکی قرار گرفته است تا مشکل محدودیت پهنای باند نیز برطرف گردد.
 

 نسل جدید کارت گرافیک

 
 
 مقامات این شرکت ادعا می‌کنند هدف از طراحی این کارت گرافیک حرفه ای جدید، انجام محاسبات و بازی‌ کامپیوتری با  گرافیکی با حجم بالا است. گفته می شود کارت گرافیک SSG، از 1 ترابایت درایو حالت جامد استفاده می‌کند. این در حالی است که کارت‌های گرافیکی AMD بیشتر باظرفیت 32 گیگابایت در بازار به فروش می رسند و این موضوع باعث می‌شود محدودیت‌هایی در پردازش داده‌هایی با حجم بالا به وجود آید. اما ارائه ظرفیت 1 ترابایتی در کارت گرافیک جدید، امکان پردازش اطلاعات در حجم بالا را به ما می دهد.
 یکی دیگر از ویژگی های بارز کارت گرافیک جدید SSG، کاهش محسوس تأخیر زمانی در ارسال اطلاعات است. همچنین ارائه تصاویر با قابلیت 4K از مزایای ویژه آن محسوب می شود.
 طراحی SSG به گونه ای است که به طراحان بازی های رایانه ای اجازه می دهد تا بازی‌های خود را در یک محیط بزرگ‌تر و گرافیکی بهتر تولید نمایند، چرا که درایو حالت جامد ظرفیت بالایی را برای کارت گرافیک فراهم آورده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.