رونمایی از اولین لپ‌تاپ هیبریدی با قابلیت شارژ بی سیم

رونمایی از اولین لپ‌تاپ هیبریدی با قابلیت شارژ بی سیم
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت دل از اولین لپ‌تاپ با قابلیت شارژ بی‌سیم در جهان رونمایی کرد. این محصول جدید شرکت دل که Dell Latitude 7285 نام دارد، از فناوری شارژ وایرلس بهره می‌برد که برای اولین بار در جهان عرضه می‌شود. این دستگاه 12 اینچی از نوع هیبریدی بوده و قابلیت جدا شدن صفحه نمایش از کیبورد را نیز داراست. لپ تاپ Latitude 7285 برای اولین بار در نمایشگاه CES معرفی گردید و در حال حاضر با قیمت پایه 1750 دلار به فروش می‌رسد. 

 لپ تاپ هیبریدی دل

 
 شرکت دل برای عرضه این محصول از خریداران هزینه اضافی دریافت می‌کند. اما این هزینه اضافی به چه دلیل است؟ به گفته مقامات دل، برای ارائه این خدمات ویژه و جدید، کاربران باید 550 دلار اضافه‌تر بابت هزینه کیبورد شارژ وایرلس 7285 و شارژر آن پرداخت نمایند (مبلغ 380 دلار بابت کیبورد و 200 دلار برای شارژر). در حقیقت این کیبورد مخصوص به عنوان یک پایه شارژ بی‌سیم عمل می‌کند.
 موضوعی که باعث متفاوت بودن شارژر بی سیم 7285 نسبت به سایر شارژهای بی سیم دیگر شده است، استفاده از فناوری مغناطیسی است که می‌تواند دستگاه را از راه دور نیز شارژ کند و نیازی به قرار گرفتن صفحه نمایش به صورت دقیق بر روی این کیبورد وایرلس نیست. این فناوری “رزونانس مغناطیسی WiTricity” نام دارد که برای اولین توسط شرکت دل به صورت یکپارچه ارائه شده است.
 همچنین این لپ‌تاپ می‌تواند به صورت پویا به یک اکوسیستم داک WiGig وصل شود. این موضوع پیشنهادی است که در ابتدا شرکت لنوو برای یک تجربه واقعی بی‌سیم در محل کار آن را ارائه داده است.
  

 دل با قابلیت شارژ بی سیم

 
 
 نکته جالب دیگری که در طراحی کیبورد این لپ‌تاپ وجود دارد این است که پد شارژی برای استفاده بر روی سطوح فلزی طراحی نشده است. در نتیجه اگر می‌خواهید این رایانه را بر روی یک سطح فلزی قرار دهید، حتما باید از یک شی‌ غیرفلزی برای زیر آن استفاده کنید که دست‌کم ارتفاعی برابر با 500 میلی‌متر داشته باشد. لازم به ذکر است که قیمت این محصول بدون امکانات ویژه مذکور در حدود 1200 دلار قیمت دارد.
 در ارتباط با مشخصات فنی لپ‌تاپ Latitude 7285 باید عنوان داشت که این دستگاه از یک پردازنده Core i5 7Y54 همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند شده است. همچنین 8 گیگابایت حافظه رم، صفحه نمایش 12 اینچی و وزن سبک 7285 باعث شده است تا این دستگاه به یکی از قابل حمل‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های بازار تبدیل شود.
 شرکت دل در طراحی این دستگاه از جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند الهام گرفته‌ است که به شارژر وایرلس مجهز می‌باشند. این مزیت باعث شده است تا استفاده از لپ‌تاپ در جایی که امکان دسترسی به پریز برق میسر نمی‌باشد برای کاربر آسان گردد. البته در نظر داشته باشید که برای شارژ کردن این کیبورد باید از اتصال کابل به برق استفاده نمایید.
  به غیر از ویژگی شارژ بی سیم، Latitude 7285 با قابلیت جدا شدن صفحه نمایش از کیبورد، مشابه لپ‌تاپ‌های Surface Pro شرکت مایکروسافت طراحی شده است. به نظر می‌رسد نحوه طراحی 7285 شرکت دل گام نوینی برای ساخت لپ‌تاپ‌های هیبریدی توسط سایر غول‌های فناوری از جمله لنوو، ایسوز، مایکروسافت و فوجیتسو باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.