خرید پاوربانک وایرلس چه مزایایی دارد؟

خرید پاوربانک وایرلس چه مزایایی دارد؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این دنیای هوشمند که به سرعت در حال تغییر است، برای شارژ تلفن های هوشمند خود نیاز به شارژرهای هوشمند داریم. به همین علت است که این روزها خرید پاوربانک وایرلس بسیار رایج است.

این فناوری، مسیری طولانی را در ایجاد یک اکوسیستم گسترده نه تنها برای تلفن های هوشمند ما بلکه برای دستگاه های مختلف شارژ بی سیم طی نموده است. این وسایل نه تنها در مشاغل عمومی مورد استفاده قرار می گیرند بلکه در منازل نیز بسیار کاربرد دارند.

پاور بانک بی سیم با حذف کابل ها و اتصالات، مزایای زیادی را نسبت به نوع سیمی خود کسب نموده است. گرچه مزایای این نوع وسایل را می توان به راحتی حدس زد اما اگر می خواهید مزایای خرید پاوربانک وایرلس را دقیق تر بدانید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع پاور بانک یونیوو در نسل جدید
معرفی انواع پاور بانک یونیوو در نسل جدید

پاور بانک وایرلس چیست؟

قبل از آنکه در مورد مزایای خرید پاوربانک وایرلس توضیح دهیم بهتر است درآمدی بر خود این دستگاه کاربردی و خارق العاده داشته باشیم.

پاور بانک وایرلس نوعی شارژر بی سیم برای انتقال برق به دستگاه شما (نظیر لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت و …)، بدون نیاز به کابل اتصال است. این دستگاه از یک پد انتقال نیرو و گیرنده تشکیل شده است که گاهی اوقات به صورت یک قاب به دستگاه تلفن همراه متصل بوده و یا در خود تلفن تعبیه شده است. البته زمانی که می گوییم این وسیاه، فاقد کابل است شاید مناسب نباشد زیرا این پد دارای کابلی است که از خروجی به داخل می رود اما در اصل برای شارژ کردن تلفن همراه یا وسیله های دیگر نیازی به اتصال کابل نیست.

به طور خلاصه بگوییم که در پاور بانک وایرلس یک سیم پیچ تعبیه شده که انرژی را از پد شارژر به گجت در حال شارژ انتقال می دهد. در واقع از آنجایی که انتقال انرژی به صورت القایی می باشد، نیاز به اتصالات و استفاده از کابل از بین می رود.

استاندارد پاور بانک وایرلس چیست؟

بهتر است قبل از آشنا شدن با مزایای خرید پاوربانک وایرلس، در مورد استاندارد این دستگاه نیز اطلاعاتی را کسب کنید. پرکاربرد ترین استانداردی که در ساختار یک پاور بانک بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد استاندارد Qi بوده که تقریبا با تمامی تلفن های هوشمند و گجت های اصلی سازگاری دارد.

تلفظ صحیح Qi به صورت Chee می باشد و استانداردی است که توسط WPC یا کنسرسیوم پاور بی سیم (Wireless Power Consortium) برای شارژ القایی تا مسافت بالای 40mm گسترش یافته است. تاکنون شارژر یا پاور بانک وایرلس Qi توسط بسیاری از سازندگان مطرح تلفن های هوشمند از جمله سامسونگ، اپل، سونی، ال جی، اچ تی سی، هوآوی، نوکیا، موتورولا و بلک بری تولید شده است،.

یکی دیگر از استانداردهای پاور بانک وایرلس، Powermat است که توسط برخی از خرده فروشان نظیر Starbucks مورد استفاده قرار گرفت تا این امکان را به مشتریان بدهد تا تلفن خود را شارژ کنند. اما این شرکت، رویه خود را تغییر داد و در سال 2018، تکنولوژی پاور بانک وایرلس تجاری سازگار با Qi را تولید کرد.

Qi دارای سه مشخصه پاور جداگانه است که از پاور پایین آغاز می شود و منظور ما هم در این مقاله همین پاور است که عمدتا برای دستگاه­های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. تا بدین جا سه wattages وجود دارند که می توانند اعمال شوند: 5W که حداقل است و سپس 7.5W، 10W و بالای 15W و در نهایت 30W که آخرین نسخه از این استاندارد می باشد. در هر صورت، شرکت های خصوصی می توانند برای انتقال سرعت پاور بانک سریع تر و بهره وری بیشتر از مزایای خرید یک پاور بانک وایرلس، تکنولوژی های خود را گسترش دهند.

پاوربانک-یونیوو-مدل-UN10W
پاوربانک-یونیوو-مدل-UN10W

مزایای خرید پاور بانک وایرلس

خرید پاور بانک وایرلس با وجود اینکه تکنولوژی جدیدی به شمار می آید، مزایای بسیار زیادی دارد:

1. راحتی

اصلی ترین مزیت، خرید پاور بانک وایرلس، این است که دیگر مجبور نیستید با سیم کار کنید. کار با پاور بانک وایرلس بسیار راحت بوده و به کارهای شما نظم می بخشد. علاوه بر این شما دیگر نگران محل اتصال سیم و نیاز به شارژرهای مختلف نخواهید بود. با پاور بانک وایرلس می توانید تمام دستگاه های هوشمند خود را به طور همزمان شارژ کنید.

2. انسجام

یکی دیگر از بهترین مزایای خرید پاور بانک وایرلس، این است که می تواند تقریبا با تمامی تلفن های همراه و بدون توجه به شکل اندازه سوکت شارژ آن، ادغام شود. علاوه بر این، دستگاه های خاصی غیر از تلفن های همراه هوشمند وجود دارند که می تواند با استفاده از این پاور بانک آنها را شارژ نمود.

3. دوام و ماندگاری بالاتر

استفاده مداوم از شارژرهای معمولی و وارد کردن دستگاه های هوشمند به پریز و شارژ آنها با کابل شارژر ممکن است که به پریز، کانکتور یا پورت ها آسیب برساند. اما با خرید پاور بانک وایرلس دیگر این نگرانی ها وجود نداشته و شما می توانید شاهد ماندگاری و دوام بالاتر آن ها باشید.

بهترین پاور بانک 2020 چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اکنون که با مزایای خرید پاور بانک وایرلس آشنا شدید، بهتر است بدانید که بهترین برند پاور بانک ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند. گرچه عدم وجود کابل ها و ضرورت به همراه داشتن آنها در پاور بانک بسیار کار را ساده نموده اما قبل از خرید آن نیز باید مواردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب خوب و خرید رضایت بخشی را تجربه نمایید.

مهمترین عواملی که باید به جز مزایای خرید پاور بانک وایرلس در هنگام خرید آن در نظر داشته باشید عبارتند از:

– سرعت بالای شارژدهی

امروزه گوشی های هوشمند به دلیل توسعه فناوری، خیلی سریع شارژ می شوند. از این رو، لازم است پاور بانکی را که خریداری می نمایید، با سرعت شارژ بالا، گوشی یا دستگاه مورد نظر شما را شارژ کند، در غیر این صورت، دستگاه مورد نظر با سرعت کمتری شارژ خواهد شد.

برخی تبلیغات اذعان می دارند که پاور بانک بیسیم همیشه گوشی را با سرعت بالاتری شارژ می کند. اما شما نباید فریب آنها را بخورید و باید توجه داشته باشید که گوشی شما از این سرعت شارژ پشتیبانی نماید. برای مثال، گوشی قدیمی شما حتی با بهترین برند پاور بانک نیز به سرعت شارژ نخواهد شد.

– ظرفیت شارژ

ظرفیت شارژ نیز یکی از مهمترین مواردی است که باید به جز مزایای خرید پاور بانک وایرلس آن را در نظر داشته باشید. شما باید گزینه ای را برگزینید که دستگاه مورد نظرتان را به صورت کامل شارژ کند. در حقیقت، اگر پاور بانک بیسیم شما نتواند در هر بار استفاده، گوشی موبایل یا دستگاه مورد نظر شما را به صورت کامل شارژ نماید، آن پاور بانک ناکارآمد تلقی خواهد شد.

در نهایت شما باید گونه ای از پاور بانک وایرلس را خریداری نمایید که ظرفیت شارژ آن اندازه و با کمی بالاتر از ظرفیت شارژ باتری گوشی و یا گجت مورد نظر شما باشد.

– سهولت استفاده

منظور از سهولت استفاده در این اینجا یعنی گوشی شما برای اینکه با پاور بانک وایرلس، شارژ شود باید حتما روی آن و بدون هیچ حرکتی قرار گیرد. در واقع در این نوع پاور بانک ها برخلاف انواع معمولی آنها که گوشی از طریق کابل به آن متصل می شود باید کاملا در موقعیت مناسبی با گوشی قرار داشته باشد وگرنه فرآیند شارژ شدن تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

– پشتیبانی از کابل و اتصالات

توجه به پشتیبانی از سیم و اتصالات در هنگام در نظر داشتن مزایای خرید پاور بانک وایرلس بسیار مهم است. از آنجایی که همه دستگاه ها از پاور بانک بیسیم پشتیبانی نمی کنند بهتر است نوعی از آن را خریداری کنید که به جز وایرلس با کابل شارژ هم قابل استفاده باشد.

سخن آخر

 

حتما قبل از خرید پاوربانک وایرلس توجه داشته باشید که موبایل یا گجت هوشمندتان از تکنولوژی Qi پشتیبانی کند، در غیر اینصورت خرید این شارژر وایرلس بیهوده خواهد بود و خرید پاوربانک معمولی را در نظر بگیرید.

با توجه به نیازها و شرایط امروزی افراد، همه دوست دارند که پاور بانک وایرلس را تهیه کنند، زیرا آن ها، سبک، مقرون به صرفه و از همه مهمتر قابل حمل هستند. در واقع می توان گفت آنها را بسیار راحت می توان جابجا نمود، از پرواز گرفته تا رفتن به پیاده روی روزانه.

نکته مهمی که شما باید در کنار مزایای خرید پاور بانک وایرلس در نظر داشته باشید این است که آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. چرا که در صورت عدم دقت هنگام خرید نه تنها هزینه خود را هدر داده اید بلکه می توانید با دستگاه های نامعتبر، گوشی و یا گجت خود را در معرض آسیب قرار دهید.

خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.