جریمه انویدیا به دلیل عدم افشای درآمد ارزهای دیجیتال در سال 2018

جریمه انویدیا به دلیل عدم افشای درآمد ارزهای دیجیتال در سال 2018
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چهار سال از اوج گرفتن ناگهانی روند ماینینگ در سطح جهان می گذرد و شرکت انویدیا به عنوان یکی از تولید کنندگان کارت گرافیک، با اتهاماتی در خصوص عدم افشای درآمد ارزهای دیجیتال مواجه شده است. این کمپانی در سال 2018 به سود سرشاری از فروش کارت گرافیک دست پیدا کرد، اما میزان درآمد خود را از نهادهای نظارتی مخفی کرده است.

پس از تحقیقات انجام شده و عدم افشای میزان درآمد انویدیا، سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، این کمپانی را به دلیل عدم افشای درآمد ارزهای دیجیتال در سال 2018 متهم دانست. در حقیقت انویدیا اطلاعات کامل مالی خود را در سال 2018 در اختیار نهادهای نظارتی قرار نداد و این موضوع سبب ایجاد اتهام عدم شفافیت مالی را در پی داشته است.

انویدیا در سه ماهه ابتدایی سال 2018 به ارائه میزان درآمد و سود مالی از فروش کارت های گرافیک گیمینگ پرداخته و به نقش رونق گرفتن بازار ماینینگ بر فروش کارت گرافیک اشاره نکرده است. هر چند در آن بازه زمانی قابلیت تفکیک فروش کارت گرافیک برای مصارف ماینینگ یا گیمینگ وجود نداشت، اما به وضوح می توان حدس زد که بیشترین حجم فروش کارت گرافیک برای کاربرد ماینینگ ارزهای دیجیتال بوده است.

 

جریمه انویدیا به دلیل عدم افشای درآمد ارزهای دیجیتال در سال 2018

 

در حقیقت انویدیا روند افزایش چشم گیر فروش کارت گرافیک و درآمد حاصله از آن را به حوزه گیمینگ ارتباط داده و نقش ارزهای دیجیتال را مخفی کرده است. کریستینا لیتمن، رئیس بخش دارایی‌های رمزنگاری و سایبری بخش اجرای SEC، گفت: «شکست‌های افشای NVIDIA، سرمایه‌گذاران را از اطلاعات حیاتی برای ارزیابی کسب‌وکار شرکت در یک بازار کلیدی محروم کرد. همه ناشران، از جمله آنهایی که فرصت‌های مرتبط با فناوری نوظهور را دنبال می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که افشای آنها به موقع، کامل و دقیق است.

دستور SEC (سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا) نشان می‌دهد که انویدیا بخش 17(a)(2) و (3) قانون اوراق بهادار سال 1933 و مقررات افشای قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934 میلادی را نقض کرده است. این دستور همچنین نشان می‌دهد که NVIDIA نتوانسته کنترل‌های رویه ها و افشای کافی را حفظ کند و انویدیا بدون اعتراف یا انکار یافته های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، با دستور توقف تحقیقات و پرداخت جریمه 5.5 میلیون دلاری موافقت کرد.

تحقیقات SEC توسط برنت ویلنر از واحد دارایی‌های رمزنگاری و سایبری و تحت نظارت دایانا تانی و خانم لیتمن از واحد دارایی‌های رمزنگاری و سایبری انجام شد. پس از افزایش چشم گیر استقبال کاربران از ماین کردن ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت گرافیک در سال 2018، مشکلاتی زیادی از جمله کمبود شدید موجودی، بالا رفتن قیمت و عدم توانایی تولید کنندگان در تامین میزان چیپ ست مورد نیاز را به وجود آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.