کاربرد مینی پی سی در پروژه های هوش مصنوعی

کاربرد مینی پی سی در پروژه های هوش مصنوعی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با روی کار آمدن انواع پروژه های هوش مصنوعی و پیشبرد دراز مدت برنامه های هوشمند سازی در کشور، لزوم استفاده از تجهیزات رایانه ای مدرن و به روز بیش از پیش احساس می شود. از این رو شرکت ها و سازمان هایی که در پروژه های هوشمند سازی مشارکت دارند، به ارتقا و تعویض کامپیوتر های قدیمی خود روی آوردند. مینی پی سی ها به دلیل ابعاد جمع و جور و مزایای بسیار مهم دیگری که دارند، همواره جزو گزینه های محبوب برای شرکت ها و سازمان ها به شمار می روند و این بار در بحث هوش مصنوعی نیز قرعه به نام این محصول جذاب افتاده است.

کاربرد مینی پی سی در پروژه های هوش مصنوعی

دسته بندی کاربرد هوش مصنوعی

ابتدا بهتر است یک دسته بندی برای کاربرد پروژه های هوش مصنوعی ایجاد کنیم و بر اساس آنها به معرفی سخت افزار مورد نیاز بپردازیم. مدل های متنوع مینی پی سی یونیوو که توسط شرکت بهین تکنولوژی در داخل کشور تولید می شوند، قابلیت نصب پردازنده، حافظه رم و تجهیزات ذخیره سازی به دلخواه کاربران را دارند، هر چند مدل های آماده و دارای کانفیگ های متنوع نیز به همراه گارانتی نیز به بازار عرضه می شوند تا کاربران درگیر انتخاب، خرید و نصب سخت افزار داخلی نشوند.

کاربرد مینی پی سی در پروژه های هوش مصنوعی

کاربرد دانشجویی

دانشجویان رشته هوش مصنوعی و رباتیک که همواره با کد نویسی و پردازش های مختلف سر و کار دارند، به طور حتم باید از یک کامپیوتر شخصی به روز و قدرتمند استفاده کنند. یکی از بهترین گزینه های موجود که از قیمت، کارایی و ابعاد بسیار مناسبی برخوردار بوده، انواع مینی پی سی است. با توجه به اینکه کاربران در محصولات جدید با کانفیگ های متنوعی مواجه می شوند، حق انتخاب آنها افزایش یافته و البته این موضوع در برخی موارد نیز سبب سر‌‌در‌گمی آنها می شود.

دانشجویان رشته هوش مصنوعی و رباتیم می توانند از مینی پی سی های دارای پردازنده های سری Core i3 و Core i5 به عنوان گزینه های قابل قبول و کارآمد به همراه ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم استفاده کنند. با توجه به استقبال قابل توجه کاربران از درایو های سالید و فضای داخلی محدود انواع Mini PC، تولید کنندگان در حال استفاده از SSD به جای هارد دیسک های ۲.۵ اینچی بسیار کند هستند. از این رو سرعت اجرای سیستم عامل و پردازش های هوش مصنوعی به شدت افزایش می یابد.

دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و زمانی که برای اولین بار با مفاهیم کلی Artificial Intelligence آشنا می شوند، در حال آزمون و خطا روی پروژه های هوش مصنوعی هستند و به طور حتم می توانند روی مینی پی سی های میان رده نسل جدید حساب ویژه ای باز کنند. در بسیاری از مدل های جدید مینی پی سی شاهد به کارگیری سوکت های LGA با قابلیت تعویض پردازنده هستیم که دست کاربران را برای ارتقا در آینده باز می گذارد. به این ترتیب در صورت حصول پیشرفت در انجام پروژه های هوش مصنوعی، قادر به بهینه سازی و ارتقای مینی پی سی خواهید بود.

کاربرد مینی پی سی در پروژه های هوش مصنوعی

کاربرد تجاری و صنعتی

در بعد صنعتی و تجاری، به طور حتم به سخت افزار قدرتمندتری نیاز دارید و برای دستیابی به ایده آل خود باید نظارت روی تجهیزات فراوانی را بر عهده گیرید. در فاز تجاری که به طور معمول برای مدیریت پروژه های هوشمند سازی در خانه، کلاس درس مدرسه و دانشگاه، کسب و کار های کوچک تا متوسط اشاره می شود، سخت افزاری مشابه با کاربرد دانشجویی نیز در برخی موارد پاسخگوی نیازها خواهد بود، اما برای دستیابی به بهترین کارایی توصیه می شود که از پردازنده های قدرتمند سری Core i7 به همراه بالاترین حجم حافظه رم قابل پشتیبانی توسط Mini PC استفاده کنید.

در فاز صنعتی هر چند با بهره گیری از سخت افزار قدرتمندی مانند پردازنده Core i7 به همراه بالاترین حجم حافظه رم قابل پشتیبانی و همچنین به کارگیری درایو سالید M.2 نیز می توان به نتیجه دلخواه دست یافت، اما توصیه کمپانی بزرگی مانند اینتل برای بهینه سازی پروژه های هوش مصنوعی، بهره مندی از تجهیزات دارای VPU (مخفف Vision Processing Unit به معنای واحد پردازش بینایی) است که تفاوت آشکاری با واحد گرافیکی به کار رفته در انواع تجهیزات رایانه ای دارد.

کاربرد مینی پی سی در پروژه های هوش مصنوعی

واحد پردازش بینایی به طور کلی برای بهینه سازی پردازش تصاویر در پروژه های هوش مصنوعی طراحی و تولید شده و به همین دلیل تفاوت بسیار زیادی با GPU (واحد پردازش گرافیکی) به کار رفته در انواع کامپیوتر شخصی از جمله مینی پی سی دارد. با این حال دسترسی به این واحد فقط در برخی مدل های خاص از مینی پی سی های کمپانی اینتل امکان پذیر بوده که به دلیل قیمت بسیار بالای آنها، قابل خریداری توسط درصد بسیار زیادی از شرکت ها و کارخانجات بزرگ نیستند.

به همین دلیل شرکت ها و کارخانجات بزرگ ترجیح می دهند با بهره گیری از قدرتمندترین سخت افزار قابل پشتیبانی روی یک مینی پی سی، پروژه های خود را در سطح ایده آل به سرانجام برسانند. در نتیجه در چنین شرایطی میزان استقبال از انواع Mini PC با قابلیت ارتقا و به روز رسانی سخت افزار در اولویت قرار می گیرند و محصولات برند ایرانی یونیوو نیز با دارا بودن چنین قابلیتی، یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار به شمار می روند.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره ۸۸۱۷۷۸۹۵ و ۸۸۵۰۰۰۴۵ تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.