چگونه سلامت هارد دیسک را بررسی کنیم؟

چگونه سلامت هارد دیسک را بررسی کنیم؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تست سلامت هارد دیسک و درایو سالید یکی از مهم ترین چالش های کاربران کامپیوتر های شخصی و انواع لپ تاپ به شمار می رود و برای این کار نیز روش های متعددی وجود دارد. پیش از این نیز در وب سایت بهین تکنولوژی به معرفی سه نرم افزار برای بررسی سلامت هارد دیسک و SSD پرداخته بودیم و توضیح کوتاهی در خصوص هر کدام از نرم افزار ها نیز ارائه کرده بودیم، اما در این مطلب به صورت اختصاصی قصد معرفی بهترین نرم افزار در این حوزه را داریم.

نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro به عنوان بهترین و معتبر ترین نرم افزار تست سلامت هارد دیسک و SSD شناخته می شود که اطلاعات دقیق خود را به صورت مختصر و مفید تحت یک رابط کاربری زیبا ارائه می دهد. این نرم افزار کم حجم و سبک، پس از نصب وارد عمل شده و تمامی دیسک های موجود روی کامپیوتر شخصی را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونه سلامت هارد دیسک را بررسی کنیم؟

در صفحه اصلی نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro می توانید مدت زمان کارکرد هارد دیسک و SSD را به همراه طول عمر باقی مانده و میزان اطلاعات نوشته شده روی دیسک را مشاهده کنید. روی هر دیسک نیز وضعیت عملکرد و سلامت به صورت درصد درج شده و به این ترتیب تمامی اطلاعات مفید در یک نگاه مقابل چشمان شما قرار می گیرد.

نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro موارد مهمی از جمله دستور TRIM را در درایو های سالید بررسی می کند و در صورتی که این ویژگی فعال بوده، به اطلاع شما می رساند. اگر وضعیت سلامت هارد دیسک یا SSD نصب شده روی کامپیوتر شخصی شما نیاز به اقدامی داشته باشد، اطلاع رسانی شده و در غیر این صورت عبارت No Actions Needed به نمایش در می آید.

چگونه سلامت هارد دیسک را بررسی کنیم؟

نمایش دمای بخش های هارد دیسک و SSD در شرایط متنوع یکی دیگر از بخش های مفید این نرم افزار است که در صورت بالا بودن نیاز به بررسی وضعیت تهویه هوای کیس یا دمای کلی لپ تاپ یا مینی پی سی دارد. در بخش پایانی نیز عملکرد و سرعت درایو به صورت لحظه ای نمایش داده می شود تا در صورت وجود مشکل به بررسی و رفع آن بپردازید.

با توجه به قیمت بسیار بالای انواع هارد دیسک و SSD در بازار داخلی، پیشنهاد می شود که نرم افزار تست سلامت هارد دیسک به نام Hard Disk Sentinel Pro را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و وضعیت دیسک های خود را بررسی کنید. بی توجهی کاربران به تجهیزات ذخیره سازی سبب خرابی و از دست رفتن اطلاعات بسیار مهم آنها می شود و در بسیاری از موارد نیز امکان تعمیر و بازیابی با هزینه منطقی وجود ندارد.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره ۸۸۱۷۷۸۹۵ و ۸۸۵۰۰۰۴۵ تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.