هدفون و هدست گیمینگ چقدر در کیفیت بازی گیمرها موثر است؟

هدفون و هدست گیمینگ چقدر در کیفیت بازی گیمرها موثر است؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازی های الکترونیکی، مجازی و آنلاین به یکی از پرطرفدار ترین سرگرمی‌های جهانی تبدیل شده اند، بنابراین، فرقی ندارد خودتان را یک گیمر معمولی می دانید یا حرفه‌ای، در هر صورت، دلایل زیادی برای خرید هدفون و هدست گیمینگ وجود دارد.

برندهای مشهور در تلاشند تا هدفون ها و هدست‌هایی بسازند که تجربه شنیداری فوق العاده ای را برای گیمرها بسازد، و این می‌تواند به معنای تفاوت بین بازی با تجهیزات طراحی شده برای گیمینگ و تجهیزات معمولی باشد.

شاید با خودتان فکر می کنید آیا خرید هدفون و هدست گیمینگ واقعا ارزش دارد یا خیر. به طور خلاصه باید بگوییم اگر می خواهید از بازی کردن لذت ببرید، هیچ چیز جای شنیدن صدای سه بعدی با هدست و هدفون های مخصوص بازی نمی گیرد.

در ادامه مقاله بیشتر درباره این تجهیزات پیشرفته و دلایلی که شما را قانع می کند خرید هدفون و هدست گیمینگ واقعا ارزشش را دارد، صحبت می کنیم.

در هدفون و هدست گیمینگ از نرم افزار برای تولید صدای سه بعدی استفاده می کنند

اکثر هدفون ها و هدست های گیمینگ دارای نرم افزاری هستند که به نوعی پشتیبانی صوتی سه بعدی را فراهم می کند. برخی از هدست ها، برای ایجاد صدای سه بعدی، صوت را به صورت یک سیستم چند کاناله پردازش می کند و برخی دیگر از آبجکت های صوتی (به جای کانال های ثابت) برای تقلید نحوه درک طبیعی صدا استفاده می کند که دقیقا همان روشی است که صدای سه بعدی در پلی استیشن 5 و  دالبی اتموس شنیده می شود.

 

هدفون و هدست های گیمینگ با ایزوله سازی مناسب، باعث بهبود گیم پلی می شوند

یک گیمر را تصور کنید که در حالی که هدست بی‌سیم سونی Pulse 3D و یک کنترلر PlayStation DualSense در دست دارد، روی کاناپه نشسته و با پلی‌استیشن 5 بازی می‌کند. این هدست، به طور کامل گوش های او را بدون هیچگونه درزی به بیرون پوشانده و به خوبی روی سر او جا گرفته است. این گیمر کاملا ایزوله شده و هیچ صدایی از بیرون در بازی او تداخل ایجاد نمی کند.

اگر شما هم یک گیمر حرفه ای باشید، دقیقا با مفهوم ایزوله کردن در بازی های الکترونیکی آشنا هستید که فقط با استفاده از هدست و هدفون مخصوص بازی امکان پذیر است. بالشتک هدست‌های بازی از مواد با کیفیت بالا ساخته می شوند که صدای پس‌زمینه را به شدت کاهش می دهد. هدست‌هایی مانند Beyerdynamic Custom Game حتی به گیمرها امکان کنترل EQ و ورود نویز اطراف را می‌دهند.

هدفون و هدست گیمینگ
هدفون و هدست گیمینگ ریمکس / Remax

هدفون و هدست مخصوص بازی موجب مسدود کردن نویزهای خارجی می شوند

واقعیت این است که هیچ چیز آزاردهنده‌تر از شنیدن موسیقی از رادیو در اتاق دیگر، صدای تلویزیون اطراف یا افرادی که در حال صحبت کردن هستند، حین بازی نیست. هرچه سعی کنید این صداهای خارجی را نادیده بگیرید، بازهم حواس تان پرت می شود.

بسیاری از هدست‌ها و هدفون های گیمینگ دارای قابلیت حذف نویز هستند که از میکروفون‌های کوچکی استفاده می‌کنند که به صدای بیرون اطراف شما گوش می‌دهند. سپس این صداها توسط ریزتراشه های موجود در هدست بازی تجزیه و تحلیل می شوند و یک سیگنال متقابل تولید می شود که نویز را خنثی می کند.

از طرف دیگر، هدست های بازی مانند هدست بازی Razer Kraken Pro V2 برای رایانه شخصی، یا هدست PDP Afterglow LVL 5 Plus برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان می توانند نویز خارجی را مسدود کنند. با استفاده از گوش کاپ‌های عایق صدا که ایزوله سازی کامل، اطراف گوش شما ایجاد می‌کنند، اکثر نویزهای خارجی مسدود می‌شود.

 

هدفون و هدست گیمینگ، مزاحمت برای دیگران را محدود می کند

علاوه بر جلوگیری از نویزهای خارجی، هدست و هدفون های مخصوص بازی به شما امکان می دهند هر زمانی حتی وقتی بقیه خواب هستند، بازی کنید، چون فقط خودتان صدای بازی را می شنوید و برای بقیه مزاحمتی ایجاد نمی کنید.

هدفون و هدست مخصوص بازی برای گیمرهایی که آخر شب بازی می کنند و نمی خواهند بقیه اعضای خانواده یا هم اتاقی هایشان را بیدار کنند، انتخابی عالی هستند.

با استفاده از این تجهیزات، می‌توانید صدای بازی را هرچقدر که می خواهید بالا ببرید، بدون اینکه نگران ایجاد مزاحمت برای دیگران باشید. هدست بازی بی سیم Turtle Beach Ear Force Stealth 520 برای پلی استیشن 4 هدستی عالی است که بدون ایجاد مزاحمت برای خانواده و دوستان شما یک تجربه صوتی واقعاً همه جانبه از گیم را به شما ارائه می دهد.

آشنایی با ویژگی حذف نویز هدفون های گیمینگ 

کیفیت بازی خود را با هدفون و هدست مخصوی بازی افزایش دهید

هدفون و هدست گیمینگ، صدایی برتر، واضح و شفاف را نسبت به بلندگوهای قدیمی ایجاد می کند که برای گیمرهای حرفه ای ضروری است. هدست‌های گیمینگ برای رایانه شخصی مانند هدست بازی Logitech G633 صدای بلند و بیس عمیق و غنی را ارائه می‌دهند. نمی توان گفت صدایی که از بلندگوها شنیده می شود، بد است، اما وقتی صدا مستقیماً از یک هدست بازی به گوش شما می رسد، تجربه فوق العاده ای خواهید داشت.

بازی های امروزی نیاز به حرکات دقیق و ظریف دارند که بسیاری از آنها در طول بازی به صداهایی که می شنوید، متکی هستند. هدست بازی به شما امکان بیشتری برای نشان دادن واکنش سریع به دشمنان می دهد. با واکنش های سریع و برق آسا نسبت به صداهایی مانند رد پا و شلیک گلوله، رقبای شما هرگز نمی دانند چگونه شکست خورده اند. علاوه بر صدای استریو، برخی از هدست های بازی صدای فراگیر نیز ارائه می دهند که یک تجربه شنیداری بسیار واقع گرایانه ایجاد می کند که به شما امکان می دهد صداها را از زوایای مختلف بشنوید.

اگر عمدتاً بازی‌های تیراندازی اول شخص یا بازی‌های اکشن انجام می‌دهید، بهتر است یک هدست گیمینگ با عملکرد صدای فراگیر تهیه کنید. هدست های گیمینگ بی سیم Fantech یک انتخاب عالی برای هر گیمر است، زیرا صدایی با کیفیت عالی و بدون نگرانی از وجود سیم های مزاحم را ارائه می دهد.

هدفون گیمینگ فنتک / هدفون و هدست گیمینگ

عملکرد نسبت به قیمت و هزینه، بی نظیر است

در مقایسه با یک سیستم صوتی مناسب، هدفون و هدست گیمینگ نسبتاً ارزان است. برای به دست آوردن تجربه ای مشابه که می توانید با یک هدست بازی به دست آورید، به احتمال زیاد باید چندین صد هزار تومن بیشتر برای یک سیستم صوتی خرج کنید. به عنوان مثال، نگاهی به هدست بازی Razer Kraken 7.1 Chroma USB برای کامپیوتر بیندازید. صدای فراگیر 7.1 و صداهای واضح و شفاف را با قیمتی شگفت انگیز ارائه می دهد.

 

هدست‌های برتر بازی مانند هدست ASTRO A40 TR و Mix Amp M80 برای ایکس‌باکس وان، تجربه‌ای کاملاً قابل تنظیم را فراهم می‌کنند. می توانید اجزایی مانند بالشتک های گوش، برچسب های بلندگو و حتی میکروفون خود را تعویض کنید. حتی اگر بخواهید یک سیستم صوتی بخرید، باز هم تمام مزایای ذکر شده در بالا را که یک هدست بازی ارائه می دهد، از دست خواهید داد.

 

اگر به‌دنبال هدست‌های گیمینگ بی سیم هستید، بهتر است به نسخه کاملاً بی‌سیم هدست بازی ASTRO A50 برای پلی‌استیشن 4 و رایانه شخصی نگاه کنید. هدست گیمینگ ASTRO A50 بی سیم با فرکانس 5 گیگاهرتز کار می کند و امکان استفاده تا ۵ متر دورتر را نیز فراهم می کند. علاوه بر این، موسیقی و صداهای درون بازی را از طریق صدای فراگیر Dolby Headphone 7.1 ارائه می دهد. این هدست گیمینگ شما را وادار می کند که بگویید “عجب کیفیتی”!

هدفون بخریم یا هدست؟

هرچند یک جفت هدفون استاندارد ممکن است به عنوان هدست گیمینگ، مورد استفاده قرار گیرد، اما برای انجام بازی های تیمی مناسب نیست، زیرا، میکروفون ندارد. این بدان معناست که شما باید یک میکروفون را جداگانه بخرید، که هزینه اضافی برای شما در بر دارد، مگر اینکه بازی‌های تک‌نفره را ترجیح بدهید. اگر هدفون می خرید حتما برای بازی تیمی، به یک میکروفون خوب نیاز دارید. خرید یک میکروفون نامرغوب و ارزان‌قیمت، نویز پس‌زمینه ایجاد می‌کند، و حتی آن را تقویت می‌کند.

هدست‌های گیمینگ دارای یک میکروفون داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد با دوستان یا هم تیمی‌های خود در حین بازی آنلاین ارتباط برقرار کنید. این موضوع در بازی های تیمی مانند Overwatch که یک تیراندازی اول شخص تیمی است، اهمیت دارد. در بازی‌های تیمی، ارتباط مداوم با هم تیمی‌ها، بسیار مهم است.

پس با خرید یک هدست گیمینگ، همیشه با تیم خود در ارتباط خواهید بود که به شما امکان می دهد تصمیمات مهمی بگیرید و استراتژی ها را هماهنگ کنید، که می تواند به قیمت برد و باخت در یک بازی تمام شود.

۵ دلیل برای اینکه به هدفون گیمینگ نیاز داریم 

هدفون و هدست باسیم بخریم یا بی سیم؟

شاید فکر کنید، یک جفت هدفون باسیم می تواند بهتر از هدست و هدفون گیمینگ، صدا را منتقل کند، اما حتی بهترین هدفون های باسیم نیز نمی توانند هنگام پخش صدا ورتیکالیتی و هد ترکینگ را در نظر بگیرند. این ویژگی، شناسایی دشمنان نزدیک به شما و شکست دادن آنها را در بازی، بسیار آسان تر می کند.

از طرف دیگر، می‌توانید یک جفت هدفون سیمی مورد علاقه خود را به کنترلر Xbox وصل کنید، اما هدفون های با سیم نمی توانند روی گوش شما را به اندازه هدفون‌هایی که دور گوش یا روی گوش قرار می گیرند، ایزوله کنند. بنابراین، خرید هدفون و هدست گیمینگ بی سیم منطقی تر به نظر میرسد.

هدفون و هدست گیمینگ
هدفون و هدست گیمینگ ریمکس ( Remax )

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، هدست و هدفون گیمینگ، یک سرمایه گذاری عالی است و مزایای مختلفی را حین بازی برای شما ایجاد می کند که به برخی از آنها در این مقاله اشاره کردیم. بهین تکنولوژی دارای طیف گسترده ای از هدست و هدفون های گیمینگ از برندهای فنتک و ریمکس و … است که مطابق با نیازهای شما طراحی شده اند و می توانید آنها را به صورت آنلاین سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر از محصولات گیمینگ به پیج اینستاگرام ما به نشانی @behin_technology مراجعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.