معرفی کلید های میان بر ویندوز

معرفی کلید های میان بر ویندوز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیستم عامل محبوب کمپانی مایکروسافت در نسخه های مختلف خود، قادر به فراخوانی دستورات متعدد با استفاده از کلید های میان بر ویندوز بوده و به این ترتیب می توانید بسیاری از کارهای روزمره را بدون طی کردن مراحل طولانی یا بهره گیری از ماوس انجام دهید. عادت کردن به برخی از کلید ها نیاز به زمان دارد، اما پس از مدتی قادر به کاهش زمان فراخوانی دستورات پر کاربرد خواهید بود.

به طور حتم این پرسش بارها برای شما پیش آمده که در فیلم ها و سریال های مختلف یا در میان دوستان و آشنایان خود، چگونه امکان کارهای عجیب با بهره گیری از صفحه کلید وجود دارد. شاید در نگاه اول هیچ دلیل و منطقی برای انجام امور روزانه و پر کاربرد با استفاده از کلید های میان بر ویندوز وجود نداشته باشد، اما در حقیقت می توانید بسیاری از دستورات را با کلید های کیبورد فراخوانی کنید.

 

 

بسیاری از کاربران می دانند که استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+C و Ctrl+V برای کپی و پیست کردن فایل ها در سیستم عامل ویندوز به کار می رود، اما بسیاری از دستورات اصلی برای اجرای برنامه ها و فراخوانی بخش های اصلی سیستم عامل با بهره گیری از کلید Windows امکان پذیر است. در حقیقت استفاده از کلید ویندوز به همراه سایر کلید ها می تواند شما را وارد محیط رجیستری، بخش تنظیمات کلی و مواردی از این قبیل کند که برای کوچ کردن به آنها با ماوس نیازمند طی کردم مسیرهای به نسبت طولانی هستید.

دانستن کاربرد کلید های میان بر ویندوز زمانی اهمیت دارد که شما دسترسی به ماوس نداشته یا این قطعه جانبی به درستی کار نمی کند و برای بررسی مشکل، ماوس جایگزین نیز در دسترس قرار ندارد. با استفاده از کلید های ترکیبی می توانید به صورت مستقیم وارد بخش تنظیمات شده و دیگر نیازی به طی کردن مسیرهای طولانی و استفاده از چندین کلید کیبورد وجود ندارد. برخی از دستورات میان بر پر کاربرد سیستم عامل ویندوز شامل Win+R برای فراخوانی محیط RUN، کلید های ترکیبی Win+E برای اجرای فایل اکسپلورر و Win+X برای دسترسی سریع به بخش تنظیمات کلی می شود.

 

 

در تصویر بالا می توانید لیست کاملی از دستورات پر کاربرد قابل استفاده با کلید های میان بر ویندوز را مشاهده کرده و بی درنگ نسبت به تست آنها اقدام کنید. همچنین ذخیره کردن این تصویر برای روز مبادا که به هر دلیلی امکان استفاده از ماوس وجود ندارد، به شدت توصیه می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.