مزایای استفاده از تکنولوژی PCoIP در زیرو کلاینت ها

مزایای استفاده از تکنولوژی PCoIP در زیرو کلاینت ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

قصد داریم در این مقاله به مزایای استفاده از تکنولوژی PCoIP در زیرو کلاینت بپردازیم تا سازمان یا شرکت ها متناسب با نیاز خود بتوانند خرید زیرو کلاینت خود را انجام دهند. همان‌طور که می دانید هر تغییر بزرگی توسط فناوری های پیشرو ایجاد می شود. تغییر در محیط کار نیز توسط تکنولوژی PCoIP آغاز می شود. تکنولوژی PC-over-IP (PCoIP) پردازش داده ایمن، با کیفیت و بسیار پاسخگو را فراهم می کند. شرکت شما چطور در سال 2022 پیشرفت می کند؟ حتی با در دسترس شدن واکسن کووید -19، ما انتظار داریم که در آینده قابل پیش‌بینی، کار از خانه به عنوان یک گزینه محبوب در بسیاری از سازمان‌ها باقی بماند، اما لزومی ندارد که امنیت آن کمتر اما در عین حال گران‌تر از کار حضوری در محل باشد.

در گذشته نه چندان دور، ورود از راه دور به جلسات از طریق رایانه رومیزی کند و تقریباً غیر کاربردی بود. اما بسیاری از سیستم های دسکتاپ از راه دور امروزی، مانند راه حل های تکنولوژی Teradici PCoIP®، دسترسی به سیستم ها، فایل ها و داده های شرکت شما را آسان و سریع کرده اند.

ما قصد داریم قبل از پرداختن به تکنولوژی PCoIP ، سه نوع اصلی کلاینت دسکتاپ از راه دور را با هم مقایسه کرده و توضیح دهیم که چگونه عمر زیرو کلاینت خود را افزایش دهید؛ با ما همراه باشید:

تفاوت میان  zero clients، thin و thick

هنگام دسترسی به دسکتاپ های راه دور خود، می توانید بین انواع مختلف دستگاه ها، از جمله تیک، تین یا زیرو کلاینت را انتخاب کنید:

تیک کلاینت ها (رایانه‌های بزرگ)

رایانه های شخصی سنتی یا رایانه های شخصی هستند که تغییر کاربری داده اند. جایگزینی این کلاینت‌ها پرهزینه است و بیشتر در معرض نقض‌های امنیتی هستند، زیرا کپی‌هایی از دسکتاپ را که کاربران به آن دسترسی دارند حفظ می‌کنند.

تین کلاینت ها (رایانه‌های کوچک)

تین کلاینت ها پایانه های کامپیوتری هستند که صرفاً با هدف کار از راه دور در سرور ساخته شده اند، از یک سیستم عامل ساده استفاده می کنند و هیچ هارد دیسکی ندارند. نگهداری و تعویض این سیستم ها هزینه بر است.

زیرو کلاینت ها

مشابه تین کلاینت ها هستند، اما تمام کارهای محاسباتی آن ها از طریق یک مرکز داده انجام می شود و تنها پیکسل ها به دسکتاپ داده می شوند، بنابراین بسیار ایمن تر از نمونه قبلی هستند.

زیرو کلاینت ها سیستم عامل ندارند و از بین سه نوع کلاینت معرفی شده، ایمن ترین هستند.

تفاوت کلاینت ها

جدا از تفاوت های امنیتی و تفاوت های ابعاد فیزیکی کلاینت ها، تفاوت هزینه قابل توجهی نیز بین آنها وجود دارد.

هزینه اولیه یک زیرو کلاینت کم است و اشتراک از طریق Teradici برای حفظ امنیت و ویژگی های مشتری فقط 2.50 دلار در ماه است. این هزینه 25٪ از هزینه ای است که باید برای کلاینت های تین یا تیک پرداخت کنید.

مشتریان Zero همچنین طولانی ترین عمر پیش بینی شده دستگاه را دارند. (به طور متوسط ​​بیش از 7 سال) بنابراین Teradici PCoIP Zero Clients از امن ترین دستگاه های کاربر نهایی در بازار هستند.

چگونه عمر زیرو کلاینت خود را افزایش دهید؟

به روز رسانی سیستم عامل کم هزینه بهترین کاری است که می توانید برای حفظ زیرو کلاینت خود انجام دهید؛ بنابراین همیشه اطمینان حاصل کنید که از آخرین سیستم عامل منتشر شده، استفاده می کنید.

تکنولوژی PCoIP در زیرو کلاینت

به عنوان مثال اگر در حال حاضر از نسخه 5.5 سیستم عامل زیرو کلاینت استفاده می کنید، باید بدانید که سیستم عامل شما ایمن نیست و بهتر است در اسرع وقت از طریق اشتراک Teradici آن را ارتقا دهید.

اما اگر اخیراً سیستم عامل زیرو کلاینت خود را به روز رسانی کرده و ارتقا داده اید، احتمالاً برخی از ویژگی های کلیدی معرفی شده در 3 تا 4 سال گذشته را از دست داده اید که از آن جمله می توان به وضوح 4K، پشتیبانی از دستگاه های Wacom جدید، نوع جلسه AWS (بدون MFA، فقط اتصال از طریق TAA)، اعلان راه اندازی مجدد، کم بودن حالت نور و موارد دیگر اشاره کرد.

ویژگی‌های جدیدی که در سال 2021 ارائه شده اند شامل گزینه‌های مدیریت از راه دور برای استفاده از خانه، پشتیبانی اضافی وب‌کم و اعتبارسنجی FIPS می‌شوند.

اگر در حال حاضر اشتراک دارید، مطمئن شوید که هر سه ماه یکبار یا زمانی که یک نسخه سیستم عامل اصلی اعلام  و ارائه می شود، حتماً زیرو کلاینت خود را به روز رسانی می کنید.

حالا که تا حدودی با انواع کلاینت ها آشنا شدید، بیایید مزایای استفاده از تکنولوژی PCoIP را در این دستگاه ها بررسی کنیم:

ایمن سازی داده ها با تکنولوژی PCoIP

با استفاده از تکنولوژی PCoIP اطلاعات کسب و کار شما هرگز از فضای ابری یا سرور شما خارج نمی‌شوند زیرا این پروتکل فقط اطلاعات تصویر را به شکل خود پیکسل ارسال می کند. علاوه بر این، از آنجایی که داده‌ها و نرم‌افزارهای سازمانی به طور ایمن در سیستم‌های مرکزی ذخیره می‌شوند، هیچ‌کس نمی‌تواند با حمله به دستگاه فیزیکی و محلی، داده‌های شما را دست‌کاری یا به برنامه‌های شما نفوذ کند. ترافیک تکنولوژی PCoIP با رمزگذاری AES 256 ایمن می شود که بالاترین سطح امنیتی مورد نیاز دولت ها را نیز برآورده می کند.

ایجاد یک ایستگاه کاری امن

هر دستگاهی که از تکنولوژی PCoIP پشتیبانی می کند مانند Windows ˛ macOS رومیزی، لپ تاپ، iOS یا Android، Chromebook یا PCoIP Zero Client می تواند اتصال شما به یک ایستگاه کاری امن باشد.

در صنایعی که تعامل، نکته کلیدی است و خطر از دست دادن داده ها زیاد است، تکنولوژی PCoIP لایه دیگری از محافظت را ارائه داده و این امکان را فراهم می کند که افراد از هر جایی به همکاری پرداخته و بدانند که اطلاعات محرمانه آن ها هرگز از مرکز داده ها خارج نشده و کار آن ها از دست نخواهد رفت.

 

افزایش بهره‌وری با تکنولوژی PCoIP

تکنولوژی PCoIP با ارائه بالاترین عملکرد برای کاربرانی که حتی سخت‌ترین برنامه‌های گرافیکی را اجرا می‌کنند، طراحی شده است. کاربران پیشرفته می‌توانند روی نمایشگرهای متعدد، با گرافیک سه‌بعدی کار کنند، از لوازم جانبی USB بهره ببرند و از دستگاه‌هایی استفاده کنند که از رسانه‌های با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کنند. با تکنولوژی PCoIP، برنامه ها را می توان در فضای ابری یا در یک مرکز داده میزبانی و مدیریت کرد، در حالی که کاربران به طور مداوم از مکان های مختلف آنها استفاده می کنند.

 

مانیتور تکنولوژی PCoIP

ASUS CP220 یک مانیتور VMware Ready PCoIP (PC-over-IP) All in One است که به لطف پردازنده داخلی Teradici Tera 2321 با تکنولوژی PCoIP داخلی (PC-over-IP)، مانیتور CP220 Zero Client به طور یکپارچه با محیط های مبتنی بر VMware ادغام می شود تا بخشی از راه حل زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) شما شود.

 

نتیجه تصویر و تکنولوژی PCoIP

PCoIP توسط بسیاری از غول‌های فناوری استفاده می‌شود، زیرا در محیط‌های VDI با نتایج بصری بسیار واضح، کارایی در پهنای باند مناسب و عملکرد قدرتمند در وظایف سنگین، بر رقبایش برتری محسوسی دارد. از سوی دیگر، Blast Extreme به تنظیماتی که سیستم‌ها از پردازنده‌های گرافیکی با قابلیت کدگذاری H. 264 استفاده می‌کنند، ترجیح داده می‌شود.

 

تکنولوژی PCoIP و VPN

شاید این سؤال شما نیز باشد که آیا می شود  از PCoIP و RDP به عنوان VPN  استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که از هر دو پروتکل PCoIP و RDP می توان به جای شبکه خصوصی مجازی یک شرکت، زمانی که فایروال شرکتی در دسترس نیست یا غیرفعال است، استفاده کرد.

 

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که از تکنولوژی PCoIP داده شد و کارکرد آن، شما تقریباً با این تکنولوژی آشنایی پیدا کرده و راحت تر می توانید گزینه های خود را پیش از خرید بررسی کنید.

برای اطلاعات بیشتر همواره می توانید به وب سایت بهین تکنولوژی مراجعه کرده و در قسمت ارتباط با ما از پشتیبانی متخصصان این سایت استفاده کرده و به انتخاب مطمئن خود برسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.