لپ تاپ دل Precision 7 به حافظه DDR5 سفارشی مجهز می شود

لپ تاپ دل Precision 7 به حافظه DDR5 سفارشی مجهز می شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افشای جزئیات مربوط به نسل جدید لپ تاپ دل Precision 7 نشان می دهد که نوت بوک های آینده این کمپانی با حافظه DDR5 دارای یک ماژول حافظه سفارشی هستند که دل آن را CAMM یا ماژول حافظه فشرده می نامد. با توجه به فاش شدت اطلاعات، ماژول حافظه سفارشی دل به نام CAMM می تواند تا ۱۲۸ گیگابایت رم را پشتیبانی کند و ماژول های اولیه از سرعت حافظه ۴۸۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کنند. مشخص نیست که آیا نوت‌بوک‌هایی که از CAMM پشتیبانی می‌کنند نیز حافظه را روی مادربورد لحیم می‌کنند یا خیر، اما آنچه واضح است این است که Dell به دنبال استفاده از ماژول‌های سنتی نوع SO-DIMM نیست.

به نظر می‌رسد اولین سری از محصولات کمپانی که این ماژول جدید را ارائه می‌کند، خانواده لپ تاپ دل ۷ Precision است که همچنین از پردازنده مرکزی ۵۵ واتی اینتل سری Alder Lake-HX به همراه گزینه های انتخابی از پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX A5000 یا گرافیک مبتنی بر Intel Arc DG2 با ۹۰ وات توان حرارتی و همچنین تا ۱۲ گیگابایت حافظه NVMe از طریق رابط PCIe 4.0 بهره می برد.

 

لپ تاپ دل Precision 7 به حافظه DDR5 سفارشی مجهز می شود

 

به نظر می رسد که کمپانی Dell فناوری را که به اختصار DGFF (مخفف Dell Graphics Form Factor) می‌نامد برای این لپ‌تاپ‌ها توسعه داده که نشان می‌دهد نسل جدید لپ تاپ دل Precision 7 به نوعی راه‌حل گرافیکی ماژولار دارند. با توجه به اینکه برخی از مدل‌های سری ۷ Precision از نمایشگرهای ۱۶ اینچی برخوردارند، باید فضای زیادی برای یک واحد گرافیکی وجود داشته باشد. البته تا زمان رونمایی رسمی از لپ تاپ دل Precision 7 باید در انتظار بمانیم تا در جریان فناوری های جدید دل در حوزه تولید نوت بوک قرار بگیریم.

قابلیت توسعه برخی فناوری ها توسط شرکت های تولید کننده محصول در سال های اخیر به تولید محصولاتی قابل توجه و تامل برانگیز منجر شده و کمپانی دل نیز در همین راستا قدم برداشته است. ماژول سفارشی حافظه رم DDR5 که به اختصار CAMM نامیده می شود، از ۱۲۸ گیگابایت حافظه پشتیبانی می کند که برای یک لپ تاپ با کاربری فوق حرفه ای نیز بسیار مناسب است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.