غیرفعال کردن تصحیح خودکار صفحه کلید لمسی در ویندوز 11

غیرفعال کردن تصحیح خودکار صفحه کلید لمسی در ویندوز 11
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سیستم عامل ویندوز 11 مایکروسافت با بهره گیری از ویژگی های متنوع و جدید به بازار عرضه شده و با صرف نظر کردن از چالش های TPM 2.0 برای کامپیوتر های قدیمی، می توانید از رابط کاربری جدید و ابزار های متنوع آن لذت ببرید. یکی از ابزار های سیستم عامل جدید مایکروسافت که در مواقع ضروری و به خصوص برای کامپیوتر ها و تبلت های دارای صفحه نمایش لمسی مفید واقع می شود، قابلیت تصحیح خودکار صفحه کلید لمسی است.

ویژگی تصحیح خودکار صفحه کلید لمسی ویندوز 11 با وجود اینکه در بسیاری از موارد به درستی کار کرده و اشتباهات کاربران را هنگام تایپ تصحیح می کند، اما به هر حال درصدی خطا داشته و همچنین پیشنهاد کلمات آن به نوعی سبب رنجش خاطر کاربران شده است. در نتیجه از زمان عرضه ویندوز 11 درخواست های فراوانی برای غیر فعال کردن آن دریافت شده و در این مقاله آموزشی، نحوه غیر فعال کردن قابلیت تصحیح خودکار کیبرد لمسی Windows 11 را ارائه می دهیم.

برای غیر فعال کردن تصحیح خودکار صفحه کلید لمسی ویندوز 11 باید مراحل زیر را طی کنید:

1- با استفاده از کلید های ترکیبی Windows+i به صفحه تنظیمات بروید. البته با راست کلیک روی منوی استارت و انتخاب گزینه “Setting” نیز می توانید به بخش تنظیمات بروید.

2- اکنون به بخش “Time & Language” بروید.

3- سپس در سایدبار نمایش داده شده، روی گزینه “Typing” کلیک کنید.

4- در نهایت با برداشتن تیک “Autocorrect Misspelled Words”، ویژگی تصحیح خودکار صفحه کلید لمسی را غیر فعال کنید.

قابلیت دیگری که در بخش Typing به چشم می خورد و احتمال آزار دادن کاربران با فعال بودن آن وجود دارد، ویژگی “Highlight Misspelled Words” است. این ویژگی مربوط به بررسی اشتباهات نگارشی و غلط های املایی کاربران هنگام تایپ کردن است که در صورت استفاده از کیبرد لمسی می تواند سبب رنجش خاطر شود، به همین دلیل کاربران ترجیح می دهند تا این ویژگی را غیر فعال کرده و از تایپ کردن بدون وجود راهنمای هوشمند، نهایت لذت را ببرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.