انتشار اولین بنچمارک از معماری Adler Lake اینتل

انتشار اولین بنچمارک از معماری Adler Lake اینتل
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پردازنده های نسل دوازدهم اینتل به همراه چیپ ست Z690 اینتل در نوبت رونمایی و معرفی رسمی قرار دارند و در فاصله های زمان نامشخص، اطلاعات و تصاویر جدیدی از آنها در رسانه ها منتشر می شود. پس از آنکه تصاویر اولیه از چیپ ست Z690 اینتل در دسترس رسانه ها و کاربران قرار گرفت، اکنون نوبت به انتشار اولین بنچمارک و مشخصات رسمی از یک پردازنده مبتنی بر معماری Adler Lake اینتل فرا رسیده است.

مهم ترین ویژگی معرفی شده در معماری Adler Lake اینتل، بهره مندی از حافظه رم DDR5 برای اولین بار در یک پلتفرم اینتلی به شمار می رود که به طور حتم پهنای باند و سرعت کار با کامپیوتر های حرفه ای را افزایش می دهد. در اولین بنچمارک منتشر شده از پردازنده Core i5-12600K که یک پردازشگر ۱۰ هسته ای به شمار می رود، حافظه رم DDR5 با فرکانس ۶۴۰۰ مگاهرتز مورد استفاده قرار گرفته و پهنای باند قابل توجه ۹۰ گیگابایت بر ثانیه به ثبت رسیده است.

قطعات ذکر شده روی یک کامپیوتر آماده کمپانی Dell اسمبل شده اند که مدل دقیق این دستگاه تاکنون مشخص نشده است. این رویه بر خلاف روال سابق بوده و اثری از سیستم های گیمینگ و حرفه ای اسمبل شده با قطعات رده بالا مشاهده نمی شود و یک پردازنده Core i5 وظیفه به نمایش گذاشتن قدرت بالای معماری Adler Lake اینتل را بر عهده دارد. زمان تاخیر ماژول های دوگانه حافظه رم DDR5 برابر با رقم ۹۲.۵ نانو ثانیه بوده و زمان CAS Latency در آنها نیز از نوع CL40 با اعداد دقیق ۸۵-۴۰-۴۰-۴۰ است.

انتشار اولین بنچمارک از معماری Adler Lake اینتل

در بنچمارک تک هسته ای پردازنده Core i5-12600K که یک محصول دارای ۱۰ هسته پردازشی با فرکانس پایه ۳.۲ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴.۶ گیگاهرتز است، مقدار ۷۸۵.۶ را نمایش می دهد. با توجه به اینکه در حال حاضر با نسخه مهندسی یا ES از پردازنده جدید با معماری Adler Lake اینتل به همراه حافظه های استاندارد DDR5 هستیم، می توانیم در آینده امیدوار به نمایش عملکرد بسیار بهتر با عرضه حافظه های رم سریع تر و بهینه سازی شده بمانیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.