چه انتظاراتی از رویداد اکتبر اپل ( Far out ) خواهیم داشت؟

چه انتظاراتی از رویداد اکتبر اپل ( Far out ) خواهیم داشت؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

این روزها اپل در حال آماده‌سازی رویداد اکتبر است و می‌خواهد در آن آی پدها، مک‌های جدید و سیستم عامل‌های آینده را معرفی کند. از جمله محصولات آتی این شرکت، آی پد نسل 10 اپل، مک او اس ونتورا، آی پد او اس 16 و مک‌های M2 هستند.

 

در رویداد اپل باید منتظر رونمایی از آی پد پرو با پردازنده M2 باشیم. بر اساس خبرها اپل می‌خواهد دو نسخه آی پد پرو 11 اینچی با نمایشگر LCD و آی پد پرو 12.9 اینچی با فناوری miniLED را به بازار معرفی کند. در این رویداد، نسل دهم آی پد با دو تغییر بزرگ ارائه می‌شود که عبارتند از انتقال TouchID به دکمه کناری دستگاه و تغییر محل دوربین FaceTime HD به سمت دیگر صفحه نمایشگر. در این مقاله قصد داریم به بررسی آی پد نسل 10 اپل، مک او اس ونتورا و دیگر محصولات جدید اپل بپردازیم.

همه چیز درباره آی پد نسل 10 اپل

آی پد نسل 10 اپل بیشترین تغییرات در دهه اخیر را همراه خود می‌آورد. در این آی پد لایتنینگ جای خود را به پورت USB-C داده است؛ به این معنا که بالاخره اپل قصد دارد USB-C را به خط تولید خود وارد کند. با این پورت، کاربران می‌توانند به راحتی دستگاه خود را به نمایشگرهای مدرن مثل نمایشگر اپل استودیو متصل کنند. علاوه‌براین آی پد 10 دارای صفحه نمایش رتینا با وضوح نمایشگر آی پد ایر خواهد بود.

البته در رویداد اپل باید منتظر تغییر ابعاد صفحه نمایش به 10.5 اینچ یا 10.9 اینچ نیز باشیم. مشخصات این دستگاه مثل طیف رنگی گسترده DCI-P3 و وضوح تصویر آن همانند مدل‌های گران‌قیمت خواهد بود. توجه داشته باشید که آی پد 10 نسبت به سایر محصولات جدید اپل، با قیمت ارزان‌تری وارد بازار می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، قرار است در این مدل دکمه هوم حذف شده و دکمه پاور Touch ID آی پد نسل 10 اپل همانند آخرین مدل‌های آی پد ایر و مینی آی پد در لبه بالایی دستگاه قرار می‌گیرد. البته این موضوع هنوز توسط مدیران اپل تأیید نشده و باید منتظر رویداد اپل باشیم.

رویداد اکتبر اپل

دومین موضوع این است که بر اساس اخبار، دوربین FaceTime در نسل جدید آی پد در سمت راست دستگاه قرار گرفته است. این ویژگی موجب می‌شود که کاربران بتوانند دستگاه را به‌راحتی به صورت افقی قرار داده و تماس‌های تصویری باکیفیتی برقرار کنند. علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر شده، این دستگاه نسبت به سایر آی پدهای اپل نازک‌تر خواهد بود.

ویژگی‌های آی پد نسل 10 اپل عبارتند از:

  • قیمت ارزان‌تر
  • صفحه نمایش 10.5 اینچی
  • پورت USB-C
  • تراشه A14 Bionic
  • پشتیبانی از 5G در مدل‌های سلولی
  • لبه‌های نازک‌تر
  • تغییر محل Touch ID
  • تغییر محل دوربین FaceTime

رویداد اکتبر اپل و معرفی مک‌های M2

بر اساس گزارش‌ها، شرکت اپل قرار است در رویداد اکتبر مک‌های M2 جدید را نیز به بازار عرضه کند. اخیرا شرکت اپل روی ورژن‌های M2 مینی مک، مک پرو و مک‌بوک پرو کار کرده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که در اکتبر حداقل یک یا دو نمونه از این محصولات را معرفی کند.

البته اخبار مربوط به مک پرو قبلا توسط شرکت اپل اعلام شده و قرار است نسل بعدی مک‌بوک‌های پرو 14 و 16 اینچ باشند و در پاییز 2022 و بهار 2023 با پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max عرضه شوند. از آنجایی‌که اپل اخیرا مک استودیو را به بازار معرفی کرده، مشخص نیست که آیا در رویداد اکتبر مینی مک سیلیکونی با چه ویژگی‌هایی وارد بازار می‌شود.

آی پد او اس 16 و مک او اس ونتورا

در حالیکه انتظار می‌رود که در رویداد اکتبر شرکت اپل محصولاتی از قبیل iOS 16، watchOS 9 و tvOS 16 را معرفی کند، این شرکت برنامه‌ریزی کرده است که از iPadOS 16 و macOS Ventura نیز رونمایی کرده و آنها را در اختیار کاربران قرار دهد.

آی پد او اس 16 و مک او اس ونتورا ویژگی‌های مشترک زیادی دارند که مهمترین آنها Stage Manager است. با این گزینه کابران به این توانایی‌ها خواهند رسید::

  • قابلیت تغییر اندازه پنجره‌ها

کاربران می‌توانند اندازه پنجره‌ها را به دلخواه تغییر داده و اندازه مناسب را انتخاب کنند.

  • برنامه مرکزی

با این ویژگی کاربران اپل می‌توانند بدون اینکه برنامه‌ای را به حالت فول‌اسکرین دربیاورند، روی آن تمرکز و کار کنند.

  • دسترسی سریع به برنامه‌ها و پنجره‌ها

در این محصولات تمامی برنامه‌ها و پنجره‌هایی که با آنها کار می‌کنید، در مرکز صفحه نمایش داده می‌شوند و سایر برنامه‌ها به ترتیب زمان استفاده آنها، در سمت چپ صفحه مرتب شده و نشان داده می‌شوند.

  • پنجره‌های مشترک

این ویژگی موجب می‌شود تا کاربران بتوانند پنجره‌های مشترک را در یک نمای واحد قرار داده و فضای کاری ایده‌آل خود را ایجاد کنند.

  • گروه‌بندی برنامه‌ها

از دیگر مزیت‌های این گزینه، دسته‌بندی برنامه‌ها است. شما می‌توانید با کشیدن و رها کردن پنجره‌‌ها اط گوشه صفحه، آنها را باز کنید یا برنامه‌ها را از Dock باز کنید. به این شکل می‌توانید مجموعه برنامه‌ها مورد نیاز خود را دسته‌بندی کرده تا همیشه در دسترس شما باشند.

رویدادهای شرکت اپل

همانطور که می‌دانید شرکت اپل در طول سال چهار مراسم مختلف برای معرفی محصولات و دستاوردهای جدید خود برگزار می‌کند که رویداد اکتبر یکی از آنهاست. معمولا در فصل بهار در رویداد اپل از آی پدهای جدید خود و پیشرفت‌های اخیر و خلاقیت‌های خود پرده‌برداری می‌کند. رویداد اپل ماه ژوئن یا WWDC در خصوص پیشرفت‌های نرم‌افزاری و ارائه سخت‌افزارهای حرفه‌ای می‌باشد.

رویداد اکتبر اپل

یکی دیگر از رویدادهای شرکت اپل در ماه سپتامبر برگزار می‌شود که معمولا در آن آیفون و اپل واچ جدید به بازار معرفی می‌شوند. رویداد اپل ماه اکتبر نیز مختص ارائه آی پد و کامپیوترهای مک است. البته شرکت اپل همیشه از این برنامه پیروی نمی‌کند و گاهی کاربران را غافلگیر کرده و محصولات گوناگونی در رویدادهای خود معرفی می‌کند.

نتیجه‌گیری

در رویداد اپل ماه اکتبر، شرکت اپل قصد دارد از محصولاتی آی پد نسل 10 اپل، مک او اس ونتورا، آی پد او اس 16 و مک‌های M2 رونمایی کرده و آنها را به بازار عرضه کند. در این رویداد قرار است آی پد نسل 10 اپل با ویژگی‌های متفاوتی معرفی شود که از جمله می‌توان به پورت USB-C، قیمت ارزان‌تر، تغییر محل دوربین FaceTime و تغییر مکان TouchID اشاره کرد. آی پد نسل 10 اپل دارای لبه‌های نازک‌تر، صفحه نمایش 10.5 یا 10.9 اینچی خواهد بود. علاوه‌براین در این محصول تراشه A14 Bionic وجود دارد.  آی پد او اس 16 و مک او اس ونتورا نیز با ویژگی‌های مشترک زیادی در این رویداد عرضه می‌شوند. مک‌های M2 نیز از دیگر محصولاتی هستند که تنظار می‌رود شرکت اپل در رویداد اکتبر خود آنها را معرفی کند.