مقایسه مانیتور لنوو L22i-30 با سامسونگ و ال جی

مقایسه مانیتور لنوو L22i-30 با سامسونگ و ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله به مقایسه مانیتور لنوو با سامسونگ و ال جی پرداخته و هر کدام را از لحاظ مشخصات فنی ، طراحی ، قیمت و … بررسی می‌کنیم.

هنگام خرید لوازم جانبی ضروری کامپیوتر، اهمیت کیفیت بالا مانیتور بر کسی پوشیده نیست. چرا که همه کار شما با مانیتور و صفحه نمایش کامپیوتر است. حتی اگر بالاترین قطعات ممکن را برای سیستم خود انتخاب کرده اما مانیتور ضعیفی داشته باشید، نمی‌توانید از تمامی قدرت سیستم خود لذت ببرید. بنابراين قبل از خرید سیستم کامپیوتر بهتر است کمی هم در مورد خرید مانیتور مناسب تحقیق و جستجو کنید.

امروزه شرکت‌ها و برندهای بزرگی در زمینه تولید مانیتورهای کامپیوتر فعالیت دارند. برندهایی مانند لنوو Lenovo، سامسونگ، ال‌جی LG، ایسوس و BenQ جزو برترین‌ها در زمینه تولید و ساخت مانیتور هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با ٣ مدل مانیتور مقرون‌به‌صرفه و کاربردی از برندهای لنوو، سامسونگ و ال‌جی آشنا کنیم و مزیت‌ها و معایب آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقدمه

برای انتخاب یک مانیتور مناسب با قیمت خوب، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. یقیناً نوع استفاده و کاربری‌ای که شما از سیستم انتظار دارید در خرید مانیتور تاثیرگذار است. مثلاً اگر اهل بازی یا طراحی هستید، بهتر است سراغ مانیتورهای مخصوص بازی بروید که اندازه بزرگتر و جزئیات بیشتری از تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهند. در مقابل اگر برای کارهای روزمره و عادی پشت سیستم می‌نشینید، بهتر است سراغ خرید مانیتورهای مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی بروید. در هنگام خرید مانیتور این نکات را باید مدنظر داشته باشید تا انتخاب صحیحی انجام دهید.

مانیتور لنوو مدل L22i-30 – جذاب و اقتصادی

اولین مانیتوری که قصد بررسی آن را داریم، Lenovo L221-30  است. مانیتوری با پنل IPS و نور پس‌زمینه LED که رزولوشن 1920 در 1080 یا همان Full HD را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جذاب این مانیتور، مات بودن صفحه نمایش آن است که باعث می‌شود در محیط‌هایی که نور زیادی دارد و یا به‌صورت مستقیم به مانیتور نور می‌تابد، شما انعکاسی را مشاهده نکنید و با خیال راحت فعالیت کنید.

با سایز صفحه نمایش 21.5 اینچی و نرخ نوسازی 75 هرتزی این مانیتور، می‌توان از آن برای کاربری‌های عمومی مانند وبگردی، کار با نرم‌افزارهای مختلف و حتی بازی نیمه‌حرفه‌ای هم استفاده کرد. همچنین گواهی Low Blue Light باعث می‌شود پس از ساعت‌های طولانی کار با کامپیوتر، در چشمان‌تان احساس خستگی کمتری داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های مانیتور لنوو مدل L22i-30 تاخیر پاسخگویی 3 تا 6 میلی ثانیه‌ای آن است که با قیمتی که این مانیتور دارد منطقی و معقول است.

جذاب بدون حاشیه

یکی از ویژگی‌های یک مانیتور زیبا، حاشیه‌ی کم قاب آن است که در لنوو L221-30 این مورد کاملاً رعایت شده است. حاشیه سه طرف آن فقط ٢ میلیمتر است و تنها در قسمت پایینی بدلیل وجود دکمه‌های کنترل مانیتور کمی این حاشیه بیشتر است. بخاطر همین حاشیه کم، لنوو نام NearEdgeless یعنی تقريباً بدون لبه را برای آن انتخاب کرده است.

ویژگی‌های ساختاری

قاب این مانیتور پلاستیک سخت است که‌ با یک پایه فلزی شیک نگهداری می‌شود و دارای یک نگهدارنده موبایل و یک شیار برای مدیریت کابل است. وزن مانیتور 3 کیلوگرم است که می‌توان براحتی آن را جابجا کرد و از این نظر یک مانیتور سبک محسوب می‌شود. در کل خرید مانیتور لنوو مدل L221-30 می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربری‌های عمومی و حتی گیم باشد.

مانیتور 22 اینچی لنوو

مانیتور 21.5 اینچ لنوو مدل L22i-30

مانیتور سامسونگ  LS22A330NH

اگر به‌دنبال یک مانیتور گیمینگ با قیمت مناسب باشید، سامسونگ LS22A330NH مخصوص شما طراحی شده است. این مانیتور 21.5 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920 در 1080 تولید شده است که با وجود ویژگی مات بودن، می‌توان از آن در محیط‌های پرنور نیز استفاده کرد.

هرچند پنل استفاده‌شده در این مانیتور،VA  می‌باشد و از کیفیت و شفافیت بالایی برخوردار است اما در مقایسه با پنل IPS در درجه پایین‌تری قرار می‌گیرد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این مانیتور 60 هرتز و مدت زمان پاسخگویی 6.5 میلی‌ثانیه می‌باشد.

با توجه به ویژگی Eye Saver Mode در مانیتور LS22A330NH سامسونگ، در استفاده‌های طولانی مانند بازی احساس خستگی کمتری می‌کنید.

ویژگی‌های ساختاری

جنس بدنه مانیتور از پلاستیک سخت و پایه آن نیز پلاستیکی است. این مانیتور از طریق یک پورت HDMI می‌تواند به سیستم شما متصل شود.

خرید مانیتور | لیست قیمت مانیتور سامسونگ

مانیتور ال جی  MK430H

بطور کلی ویژگی‌های این مانیتور را می‌توان با لنوو مدل L221-30 مقایسه کرد:

  • پنل IPS
  • کیفیت Full HD
  • رزولوشن 1920 در 1080
  • صفحه نمایش مات
  • وزن حدود 3 کیلوگرمی
  • و…

سایز صفحه نمایش ال‌جی MK430H بصورت اسمی 24 اینچ اما در اصل 23.5 اینچ است. نور پس‌زمینه LED در کنار پنل IPS  و نرخ نوسازی 60 هرتزی، این مانیتور ال‌جی را به یک گزینه مناسب برای کاربری‌های عمومی تبدیل کرده است. قیمت این مانیتور مشابه مانیتور لنوو و سامسونگ است و از این نظر با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند و همه آنها جزو مقرون‌به‌صرفه‌های بازار مانیتور محسوب می‌شوند.

خرید مانیتور ال جی | لیست قیمت مانیتور

طراحی و جنس بدنه الجی  MK430H

یکی از معایب این مدل، حاشیه قاب صفحه نمایش است که 15 درصد از فضای کلی را اشغال کرده است و اگر این میزان کمتر بود قطعاً گزینه جذاب‌تری برای خرید مانیتور محسوب می‌شد. یک پورت HDMI و یک خروجی جک 3.5 میلی‌متری در فضای عقب مانیتور قرار دارد. بدنه و پایه نیز از جنس پلاستیک سخت و محکم ساخته شده‌اند.

مقایسه

در جدول زیر برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم به خرید مانیتور مناسبی داشته باشید، ویژگی‌های ۳ مدل معرفی‌شده در بالا را باهم مقایسه کردیم:

خصوصیات لنوو مدل L221-30 سامسونگ  LS22A330NH الجی  MK430H
نوع پنل صفحه نمایش IPS VA IPS
سایز صفحه نمایش 21.5 21.5 23.5
صفحه مات دارد دارد دارد
نرخ نوسازی 75 هرتز 60 هرتز 75 هرتز
کیفیت صفحه نمایش Full HD Full HD Full HD
مدت زمان پاسخگویی 3 تا 6 میلی‌ثانیه 6 میلی‌ثانیه 3 تا 5 میلی‌ثانیه
جنس بدنه پلاستیک و فلز پلاستیک پلاستیک
قابلیت مراقبت از چشم گواهی Low Blue Light Eye Saver Mode
نوع کاربری عمومی – مالتی‌مدیا بازی – عمومی عمومی – مالتی‌مدیا
خروجی HDMI ۱ عدد ۱ عدد ۱ عدد

نکته پایانی

همانطورکه در ابتدا ذکر کردیم خرید مانیتور مناسب با توجه به نوع کاربری‌ای که از سیستم انتظار دارید می‌تواند تجربه بهتری را در اختیار شما قرار دهد. در این نوشته ٣ مدل از بهترین مانیتورهای با بودجه 4 میلیون تومان را معرفی و مقایسه کردیم.

هرکدام از این مانیتورها ویژگی‌های خاص خود را دارند اما اگر بصورت کلی بخواهیم توصیه به خرید مانیتور مناسبی از بین آنها داشته باشیم، مانیتور لنوو مدل L221-30 می‌تواند با داشتن صفحه نمایش با کیفیت و پنل IPS، نرخ نوسازی 75 هرتزی، جنس بدنه و پایه محکم و مات بودن صفحه نمایش، گزینه بهتری برای خرید مانیتور مقرون‌به‌صرفه از بین این ٣ مدل در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.