راهنمای کامل نصب ویندوز در تین کلاینت و لینک دانلود

راهنمای کامل نصب ویندوز در تین کلاینت و لینک دانلود
زمان مطالعه: 4 دقیقه

راهنمای کامل نصب ویندوز تین کلاینت ها نیز مانند کامپیوتر بدون سیستم عامل نمی توانند کار کنند، بنابراین نصب ویندوز 10 یک مرحله حیاتی برای هر کاربری است که می خواهد با تین کلاینت کار کند و باید بداند چگونه آن را انجام دهد.

البته، بیشتر دستگاه‌های تین کلاینت از قبل پیکربندی شده‌اند، به این معنی که ویندوز از قبل روی آنها نصب شده است و نیازی نیست نگران اضافه کردن سیستم‌عامل به صورت دستی باشید. با این حال، شرایطی وجود دارد که ممکن است لازم باشد ویندوز 10 را خودتان در تینکلاینت نصب کنید.

هفت دلیل برای عوض کردن ویندوز

به عنوان مثال، شاید دستگاه شما از نسخه قدیمی ویندوز استفاده می کند و می خواهید آن را به ویندوز 10 ارتقا دهید. یا شاید سیستم عامل شما با مشکلاتی مواجه است و می خواهید مجددا ویندوز را نصب کنید تا این مشکلات برطرف شود.

در هر صورت به هر دلیلی که بخواهید می توانید از راهنمای ما برای نصب کامل ویندوز 10 در تینکلاینت استفاده کنید.

قبل از اینکه به نصب ویندوز 10 در تین کلاینت بپردازیم بهتر است بدانید که این فرایند می تواند طولانی باشد، بنابراین، قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام آن را دارید.

راهنمای پارتیشن بندی ویندوز

 

راهنمای نصب ویندوز 10 در تین کلاینت

سخت افزار تینکلاینت را برای نصب ویندوز ۱۰ چک کنید

ابتدا باید مطمئن شوید که سخت افزار دستگاه شما با سیستم مورد نیاز ویندوز 10 مطابقت دارد. در زیر حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای ویندوز 10 را مشاهده خواهید کرد، بنابراین بررسی کنید که دستگاه شما این حداقل ها را دارد:

CPU: پردازنده 1 گیگاهرتز یا سریعتر

رم: 1 گیگابایت برای ویندوز 10 32 بیتی یا 2 گیگابایت برای ویندوز 10 64 بیتی

فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت فضا یا بیشتر

GPU  : DirectX 9 یا جدیدتر که با درایور WDDM 1.0 سازگار است

صفحه نمایش: وضوح 800x 600 یا بالاتر

اگر تینکلاینت شما از نظر مشخصات این حداقل ها را براورده نمی کند، می توانید دستگاه های تینکلاینت سایت ما را بررسی کنید و با انتخاب یکی از بهترین دستگاه ها، ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کنید.

۲. یک USBرا به عنوان درایور نصب آماده کنید

از آنجاییکه تینکلاینت ها دارای درایور دی وی دی نیستند، باید ویندوز ۱۰ را از طریق USB روی آنها نصب کنید. البته می توانید یک درایور دی وی دی اکسترنال نیز به دستگاه متصل کرده و با استفاده از دی وی دی ویندوز ۱۰ اقدام به نصب نمایید. اما اگر دی وی دی اکسترنال ندارید، بهتر است فلش یو اس بی خود را تبدیل به یک درایور نصب ویندوز کنید.

برای آماده کردن یو اس بی، ابتدا به صفحه دانلود ویندوز 10 در سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

Windows 10 download page

سپس در قسمت « create Windows 10 installation media» گزینه « » Download tool now را انتخاب کنید تا فایل ویندوز را دریافت کنید. فایل دانلود شده را به درایو USB منتقل کنید.

3. فایل نصب ویندوز ۱۰ را اجرا کنید.

فایل نصب ویندوز ۱۰ را با کلیک بر روی آن باز کنید. شرایط مایکروسافت را بپذیرید و سپس در قسمت “what do you want to do?”  گزینه “Create installation media for another PC” را انتخاب کنید. در صفحه بعد، پس از انتخاب زبان مورد نظر برای اجرای ویندوز 10 و نسخه مورد نظر (32 بیتی یا 62 بیتی)، از شما پرسیده می شود که از چه نوع درایوری می خواهید استفاده کنید.

نصب از درایو USB قطعاً گزینه مورد نظر ما است، با انتخاب درایو USB فایل های مورد نیاز ویندوز به صورت  ISO  دانلود شده و در درایو شما قرار می گیرد.

4. از USB برای نصب ویندوز ۱۰ روی تین کلاینت استفاده کنید.

درایور USB شما آماده است پس برای نصب ویندوز ۱۰، آن را در دستگاه تینکلاینت قرار دهید و سپس به BIOS یا UEFI دستگاه دسترسی پیدا کنید. اینها سیستم هایی هستند که به شما امکان می دهند سخت افزار اصلی را کنترل کنید.

فرآیند دسترسی به این سیستم ها برای هر دستگاه منحصر به فرد است، اما وب سایت سازنده باید بتواند در اینجا به شما کمک کند. به طور کلی، می توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

بوت شدن درایو فلش USBروی تینکلاینت

برای بوت کردن درایو فلش USB ایجاد شده در بخش قبل:

۱. دستگاه تینکلاینت را خاموش کنید.

2.درایو USB را در یکی از اسلات های USB موجود در تینکلاینت قرار دهید.

3.دکمه پاور را فشار داده و رها کنید و سپس به سرعت دکمه پاور را دوباره فشار داده و رها کنید.

4.پس از حدود 15 ثانیه، دستگاه بوق می‌زند و یک صفحه نمایش داده می‌شود که تأیید می‌کند می‌خواهید دستگاه با یو اس بی بوت شود. این پیام را تایید کنید.

توجه داشته باشید:

برخی از درایوهای فلش USB ممکن است کار نکنند. اگر دستگاه از درایو فلش USB بوت نمی شود، تمام USB های دیگر را بردارید و درایو فلش USB را در یکی از درگاه های USB پشت تینکلاینت قرار دهید. اگر دستگاه هنوز از درایو فلش USB بوت نمی شود، فلش مموری دیگری را امتحان کنید.

5. نوع بوت تین کلاینت را تغییر دهید.

هنگامی که به BIOS/UEFI دسترسی پیدا کردید، باید تنظیمات مربوط به نوع بوت را پیدا کنید. شما باید درایو USB را برای نصب ویندوز 10 بالاتر از درایو بوت فعلی دستگاه قرار دهید: که احتمالا SSD یا HDD است. با این کار، هنگامی که دستگاه خود را مجددا راه اندازی می کنید، درایور نصب کننده ویندوز 10 بارگیری می شود.

6. دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

تنظیمات مربوط به درایور USB را در BIOS/UEFI ذخیره کنید و تینکلاینت را مجددا راه اندازی کنید.

7. مراحل نصب ویندوز ۱۰ روی تین کلاینت را کامل کنید.

اکنون دستگاه شما باید درایور نصب ویندوز 10 را هنگام راه اندازی مجدد بارگیری کند که شما را در بقیه مراحل نصب راهنمایی می کند.

فقط کافی است، مراحل نصب را دنبال کنید تا نصب کامل شده و در پایان ویندوز 10 را روی دستگاه شما اجرا می شود.

جمع بندی

تین کلاینت ها به یکی از دستگاه های مفید و مورد نیاز سازمان ها و شرکت های بزرگ تبدیل شده اند. تفاوتی ندارد که سیستم عامل پایه آنها Windows 10 IoT Enterprise یا Linux باشد به هرحال هر دستگاه تین کلاینت برای اینکه عملکرد درستی داشته باشد، نیاز به سیستم عامل دارد. بنابراین، اگر به فکر خرید یک دستگاه جدید تین کلاینت هستید بهتر است نحوه نصب سیستم عامل مورد نظرتان را نیز فرا بگیرید تا در استفاده از این دستگاه ها به مشکلی بر نخورید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.