بایدها و نبایدهای خرید پاوربانک خوب چیست؟

بایدها و نبایدهای خرید پاوربانک خوب چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بایدها و نبایدهای خرید یک پاوربانک خوب موضوعی است که شما باید هنگام خرید این دستگاه به خوبی از آن ها آگاهی داشته باشید. پاور بانک یا شارژرهای USB قابل حمل وسایل بسیار مفیدی هستند که می توانید از آنها چه در مسافرت و یا چه در یک جشنواره به راحتی استفاده نمایید.

به همین ترتیب، اگر شرایط و یا شغل شما به گونه ای باشد که اغلب در حال سفر و بدون دسترسی مکرر به برق باشید، داشتن آنها فوق العاده راحت است. پاور بانک ها برای شارژ تلفن همراه، تبلت و یا اسپیکرهای قابل حمل بسیار مناسب می باشند.

در دنیای دیجیتال محوری که در آن زندگی می کنیم، مواجه شدن با باتری خاموش تلفن همراه حتی برای یک مدت زمان کوتاه می تواند ناخوشایند باشد. از این رو، اطمینان حاصل کنید که با خرید یک پاور بانک خوب دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید.

با رعایت نکات مفید و بایدها و نبایدهای خرید یک پاوربانک خوب که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد می توانید بیشترین بهره را از این دستگاه خارق العاده داشته باشید.

پاوربانک چیست و چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه در مورد بایدها و نبایدهای خرید یک پاوربانک خوب صحبت کنیم، مروری کوتاه بر عملکرد آن خواهیم داشت.

پاور بانک یک دستگاه قابل حمل است که می تواند از طریق پورت USB از باتری های داخلی یا قابل شارژ انرژی خود را تأمین کند. پاور بانک ها این امکان را به ما می دهند که با ذخیره انرژی الکتریکی در خود، ما بتوانیم از آن برای شارژ مجدد دستگاه خود استفاده نماییم.

از لحاظ فنی، پاور بانک ها شامل باتری های قابل شارژ لیتیوم آهن یا لیتیوم پلیمر هستند که در یک محافظ هدایت شده توسط صفحه مدار جهت کنترل ولتاژ نصب شده اند. اما این دستگاه چگونه کار می کند؟ بهتر است که شما نیز قبل از خرید پاور بانک با عملکرد آن آشنا شوید.

کار پاور بانک ساده است. این دستگاه ها از اجرای متنوعی شامل مدار کنترل، باتری های قابل شارژ، مقاومت حرارتی روی صفحه برای کنترل دما و … تشکیل شده اند. مدار کنترل که داخل دستگاه تعبیه شده است، تمام عملکردها مانند شارژ باتری ها، بررسی دما، کنترل ولتاژ (بالا یا پایین)، شارژ تلفن، شارژ بیش از اندازه، شارژ سریع و غیره را کنترل می کند. به عبارت دیگر بُرد کنترل مغز پاور بانک بوده و باتری ها تنها برای ذخیره کردن انرژی الکتریکی در آن مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی اجزاء در یک محافظ نصب شده اند.

بایدها و نبایدهای خرید یک پاوربانک خوب

هنگام خرید یک پاوربانک تمامی جوانب را در نظر داشته باشید و سعی کنید نکاتی که در ادامه می آید را به خوبی در نظر بگیرید:

1. ظرفیت پاوربانک

دوست دارید اغلب چند بار دستگاه های الکترونیکی خود را بدون پاور بانک شارژ کنید؟ این سوالی است که ظرفیت پاور بانک قادر است به آن پاسخ دهید. یک سوال مهم دیگر این است که شما برای کدام دستگاه ها از پاور بانک استفاده می کنید. برای مثال، لپ تاپ به انرژی بیشتری نسبت به تلفن همراه نیاز دارد. یک تلفن هوشمند می تواند با یک پاور بانک 3.350 میلی آمپری شارژ شود اما یک لپ تاپ قطعا به انرژی بیشتری احتیاج دارد. اگر شما نیز یه یک پاور بانک لپ تاپ نیاز دارید باید از ظرفیت 30.000 میلی آمپر ساعت با بیشتر استفاده نمایید.

2. ورودی و خروجی

یکی دیگر مواردی که باید هنگام خرید یک پاوربانک در نظر داشته باشید، ورودی و خروجی است. البته پاور بانک های امروزی به قدری پیشرفته هستند که نیازی به پرسیدن سوال در این زمینه نیست. فقط برخی از مدل هایی که امروزه در فروشگاه ها یافت می شوند ممکن است ورودی یا خروجی صحیحی برای دستگاه های تلفن همراه شما نداشته باشند. از این رو، همیشه مشخصات ورودی و خروجی را بررسی کنید و ببینید چه دستگاه هایی با پاور بانک سازگار هستند.

3. قیمت و کیفیت

قیمت و کیفیت نیز یکی از گزینه های مهمی است که باید در زمان خرید یک پاوربانک خوب در نظر داشته باشیم. اگر شما به دنبال یک پاور بانک مناسب و متناسب با نیازهای خود هستید، باید فراتر از تصاویر بیندیشید. به مشخصات نگاهی انداخته و تصمیم بگیرید که چه مشخصاتی از این دستگاه برای استفاده شما مهم هستند. گاهی اوقات مدل های ارزان تر با نیازهای شما مطابقت ندارند و ممکن است تا زمانی که شما می خواهید دوام نیاورند. دلیل دیگر برای خرید یک پاوربانک از لحاظ قیمت و کیفیت، اضافه بار است. برخی از دستگاه های بی کیفیت می توانند دستگاه های الکترونیکی شما را دچار اضافه بار نموده و در نتیجه به آنها آسیب برسانند. با تهیه پاور بانک از فروشگاه های معتبر، دیگر لازم نیست که نگران این مسئله باشید.

4. سایز پاوربانک

استفاده از پاور بانک در صورتی که پریز برق در دسترس شما نباشید بسیار آسان بوده و شما می توانید دستگاه های الکترونیکی مورد نیاز خود را تا زمانی که به مقصد می رسید با آن شارژ کنید. در همین راستا، اندازه یا سایز دستگاه هنگام خرید یک پاور بانک بسیار مهم است زیرا شما باید آن را با خود حمل کنید. مثلا یک پاور بانک برای تلفن همراه یا تبلت به راحتی در جیب یا کیف شما جای می گیرند اما پاور بانک برای لپ تاپ این گونه نیست و شما باید آن را در یک کوله پشتی جای دهید.

5. آمپر پاوربانک

علاوه بر ظرفیت پاور بانک، قدرت آمپر نیز بسیار مهم است. آمپر به شما می گوید که پاور بانک با چه سرعتی دستگاه های الکترونیکی شما را شارژ می کند. پاور بانک های معمولی دارای آمپراژ بین 1 تا 3.5 هستند. هر اندازه آمپر بیشتر باشد، پاور بانک سریع تر دستگاه های مورد نظر شما را شارژ می کند.

6. استفاده از پاوربانک

استفاده از پاور بانک یا به عبارتی نحوه خرید آن یکی دیگر از موارد مهمی است که باید هنگام خرید یک پاور بانک در نظر داشته باشیم. پاور بانک ها برای بیش از یک هدف مورد  استفاده قرار می گیرند. دانش آموزان یا دانشجویان می توانند از این دستگاه در اتوبوس و زمانی که به مدرسه می روند و به برق دسترسی ندارند استفاده کنند. یک کوهنورد می تواند از پاور بانک برای شارژ تلفن همراه خود و زمانی که خطری او را تهدید می کند بهره ببرد و بسیاری کاربردهای دیگر.

7. استفاده از پاوربانک برای بیش از یک دستگاه

پاور بانک برای شارژ تلفن همراه شما یا تبلت در لحظاتی که هیچ سوکتی در دسترس نیست بسیار مفید می باشد. شما می توانید از پاور بانک خود به جز شارژ تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ برای دستگاه های دیگری نیز استفاده نمایید. برای مثال شما می توانید برای شارژ دوربین، چراغ LED قابل حمل و یا هر وسیله دیگری که دارای ورودی USB-C یا USB است استفاده کنید.

8. نهایت استفاده را از پاوربانک خود ببرید

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید پاور بانک باید در نظر داشته باشید، استفاده حداکثری از آن است. اگر شما پاور بانک خود را شارژ نکنید آن می تواند قدرت خود را از دست بدهد. حتی وقتی زیاد به آن نیازی ندارید و یا برای چند ماه یا حتی یک سال از دستگاه استفاده نمی کنید، باید هر چند وقت یک بار آن را شارژ نمایید. با این کار یعنی شارژ منظم پاور بانک می توانید عمر آن را افزایش دهید.

9. پاوربانک را با یک صفحه خورشیدی ترکیب کنید

آیا می توانید باتری های خود را کاملا سازگار با محیط زیست شارژ کنید؟ این امر زمانی امکان پذیر است که شما استفاده از یک پاور بانک و یک صفحه خورشیدی قابل حمل را ترکیب کنید. برای نمونه، می توانید پاور بانک خود را با صفحه خورشیدی شارژ کنید و در نهایت دستگاه های مورد نظر خود را با پاور بانک. این ترکیب نه تنها با محیط زیست سازگار است بلکه سرگرم کننده نیز می باشد.

10. آیا پاور بانک شما شاخص قدرت دارد؟

نشانگر برق یکی از ویژگی هایی است که معمولا هنگام خرید یک پاوربانک خوب نادیده گرفته می شود. اما باید بگوییم که این ویژگی بسیار مهم است. پاور بانک ها معمولا با گذشت زمان شارژ خود را از دست داده و اگر مراقبت شارژ و چرخه های آن نباشید، دستگاه شما به زودی غیر قابل استفاده خواهد شد.

در اینجاست که پای نشانگرهای قدرت به میان می آیند. این ویژگی جالب و کوچک که معمولا به صورت چراغ های ریز LED روی دستگاه وجود دارند، به شما این امکان را می دهد تا انرژی ذخیره شده در محصول را بشناسید.

سخن پایانی

طیف وسیعی از محصولات با ویژگی های متنوعی در بازار موجود هستند که شما باید هنگام خرید یک پاوربانک خوب تمامی جوانب را با دقت در نظر داشته باشید. این ویژگی ها عبارتند از ظرفیت های مختلف یا به عبارتی زمان شارژ متفاوت، برخورداری از پورت های دوگانه، طراحی کم حجم، قابلیت شارژ سریع و … . نکته مهم دیگر، اعتبار فروشگاهی است که از آن خرید می کنید. سعی کنید محصول مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا بهترین مطابقت را با نیازهای شما داشته و بتوانید بهترین استفاده را با خرید پاور بانک داشته باشید.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.