اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز 11 امکان پذیر شد

اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز 11 امکان پذیر شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال ها قبل و هنگام معرفی ویندوز 10 به این نکته اشاره شده بود که قابلیت اجرای برنامه های اندروید روی این سیستم عامل وجود دارد، اما چنین طرحی هیچگاه نهایی نشد و همه چیز در سکوت خبری به اتمام رسید. اکنون با معرفی سیستم عامل جدید مایکروسافت، وعده این کمپانی برای اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز 11 به سرانجام رسیده و کاربران ویندوزی می توانند نرم افزار های اندروید را بدون نرم افزار های شبیه ساز و به صورت مستقیم روی کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ خود اجرا کنند.

طبق خبر درج شده در بلاگ مایکروسافت، کاربران سیستم عامل جدید ویندوز قادر به اجرای برنامه های اندروید روی ویندوز 11 خواهند بود و برای این کار باید بخشی از برنامه توسعه Windows Insiders شوید. با عضویت در این برنامه توسعه می توانید به روز رسانی ها و قابلیت های سیستم عامل مایکروسافت را پیش از سایر کاربران تست کرده و در صورت وجود مشکل، آنها را گزارش دهید.

 

 

برای عضویت در برنامه توسعه Windows Insiders به یک اکانت مایکروسافت و فعال کردن آن روی سیستم عامل نیاز دارید که پروسه سخت یا زمان بری به شمار نمی رود. ردموندی ها این ویژگی جدید را به همراه شرکای خود یعنی آمازون و اینتل مورد تست قرار داده و هم اکنون می توانید برنامه های اندروید روی ویندوز 11 را با استفاده از دستگاه های مجهز به پلفترم های اینتل، کوالکام و AMD اجرا کنید. پس از موفقیت آمیز بودن و عدم وجود مشکلات جدی، امکان عرضه سریع یک به روز رسانی برای ارائه قابلیت اجرای اپلیکیشن های Android روی سیستم عامل جدید مایکروسافت فراهم خواهد شد.

طبق اعلام مایکروسافت، این طرح هم اکنون در حالت Beta قرار دارد و به زودی در قالب نسخه نهایی و به صورت یک به روز رسانی در دسترس همه کاربران ویندوز 11 قرار خواهد گرفت. هم اکنون 50 اپلیکیشن اندرویدی در کانال توسعه نسخه بتا قرار گرفته که شامل Lords Mobile، June’s Journey، Coin Master، Kindle، Khan Academy Kids و مواردی از این قبیل می شود. ردموندی ها در خصوص زمان عرضه نهایی به روز رسانی ویندوز 11 به منظور اجرای برنامه های اندروید، تاریخ دقیقی را اعلام نکرده و امیدواریم که این ویژگی هر چه سریع تر به صورت نسخه نهایی وارد سیستم عامل جدید مایکروسافت شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.