آموزش فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید، نسخه وب و iOS

آموزش فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید، نسخه وب و iOS
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپلیکیشن محبوب اینستاگرام که همانند واتساپ تحت مالکیت فیس بوک با مدیریت مارک زاکربرگ قرار دارد، به تازگی روش ساده و سریع را برای فعال کردن دارک مود اینستاگرام در نظر گرفته است. پیش از این برای فعال کردن حالت تاریک این اپلیکیشن، به نسخه های جدید اندروید و پشتیبانی گوشی هوشمند از Dark Mode نیاز داشتید تا عملیات همگام سازی سیستم عامل و اپلیکیشن به صورت خودکار صورت پذیرد.

در نسخه های جدید Instagram می توانید با طی کردن چند مرحله بسیار ساده، حالت تاریک را فعال کرده و از مزایای آن در عدم خستگی چشم در استفاده طولانی مدت و افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند یا تبلت خود بهره مند شوید. در حال حاضر اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار به تم سیاه یا تاریک مجهز شده اند تا کاربران با انتخاب آن به طول عمر بیشتر باتری دست پیدا کنند.

فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید

برای فعال کردن حالت تاریک در گوشی یا تبلت های مجهز به سیستم عامل اندروید، قابلیت بازگردانی به حالت پیش فرض نیز وجود دارد که هر دو روش بسیار آسان و سریع هستند. به دلیل تنوع در نسخه های اینستاگرام از جمله شخصی، تجاری و … احتمال تفاوت در ترتیب قرارگیری بخش های مورد نظر وجود دارد. با این وجود روش فعال سازی تم سیاه در سیستم عامل اندروید بر اساس روش زیر صورت می پذیرد و کافیست به دنبال نام بخش مورد نظر در منوی تنظیمات باشید.

1- وارد صفحه اصلی اکانت یا حساب کاربری خود شده و سپس روی علامت سه خط (منو) در گوشه بالای سمت راست را لمس کنید.

2- از منوی باز شده، به بخش Setting بروید.

3- سپس وارد بخش Themes شوید.

4- در صورتی که از آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کنید، سه گزینه پیش روی شما قرار دارد که شامل Light (تم روشن یا سفید)، حالت Dark (تم سیاره یا تیره) و System Defaults به عنوان پیش فرض سیستم عامل می شود. برای فعال کردن دارک مود اینستاگرام در سیستم عامل اندروید، باید حالت Dark را انتخاب کنید و تغییرات مورد نظر نیز به صورت فوری اعمال می شود. در صورتی که سیستم عامل و رابط کاربری گوشی هوشمند یا تبلت شما دارای تم تاریک است، با قرار دادن تم اینستاگرام روی حالت پیش فرض (System Defaults) نیز، حالت دارک برای شما فعال می شود.

 

فعال کردن حالت تیره اینستاگرام در iOS

سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند و تبلت های کمپانی اپل، برخلاف محصولات مشابه دارای سیستم عامل اندروید فاقد گزینه های انتخابی میان حالت Light و Dark بوده و بر اساس تم تنظیم شده روی رابط کاربری، حالت تاریک اینستاگرام به صورت خودکار در iOS فعال می شود.

 

فعال کردن تم تاریک اینستاگرام در نسخه وب

نسخه وب اینستاگرام نیز به قابلیت دارک مود مجهز شده و برای فعال سازی آن دو راه پیش روی شما وجود دارد:

1- فعال کردن دارک مود مرورگر (به عنوان مثال گوگل کروم) که این کار سبب فعال شده تم تاریک در اینستاگرام به صورت خودکار می شود.

2- ورود به نسخه وب اینستاگرام از طریق لینک زیر:

https://www.instagram.com/?theme=dark

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.