آموزش آپدیت ویندوز 11 در محیط سیستم عامل

آموزش آپدیت ویندوز 11 در محیط سیستم عامل
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در کامپیوتر های شخصی، نوت بوک، مینی پی سی و آل این وان هایی که از سیستم عامل ویندوز ۱۱ بهره می برند، لزوم به روز رسانی یا آپدیت سیستم بیش از پیش احساس می شود و دلیل اصلی آن نیز، ارائه به روز رسانی برای برطرف سازی باگ های احتمالی و همچنین دریافت ویژگی های نرم افزاری جدید است. از این رو باید هوشیار باشید تا به محض انتشار بیلد جدید از سیستم عامل ویندوز ۱۱ مایکروسافت، عملیات به روز رسانی را آغاز کنید. این فرآیند به دو صورت قابل انجام بوده که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. در این مقاله کوتاه و تصویری به آموزش آپدیت ویندوز ۱۱ در محیط سیستم عامل از طریق دو روش بسیار ساده می پردازیم.

آموزش آپدیت ویندوز 11 در محیط سیستم عامل

به روز رسانی خودکار

همانند سیستم عامل ویندوز ۱۰، در نسخه جدید از سیستم عامل مایکروسافت نیز عملیات به روز رسانی بدون نیاز به توجه کاربران و به صورت خودکار در پس زمینه انجام می شود. برای این کار فقط کافیست که از یک اتصال امن اینترنت با حجم و پهنای باند مناسب استفاده کنید. حتی پس از دریافت چند به روز رسانی، سیستم عامل به صورت خودکار تصمیم می گیرد که در چه ساعاتی می تواند به سرعت بالاتر دست پیدا کرده و در چه ساعاتی به پهنای باند کمتری برای انجام سایر امور روزانه خود نیاز دارید.

آموزش آپدیت ویندوز 11 در محیط سیستم عامل

زمانی که عملیات دانلود و نصب به روز رسانی ویندوز ۱۱ به پایان برسد و به راه اندازی مجدد سیستم عامل نیاز شود، از طریق نمایش یک آیکن ویژه در تسک بار، این وضعیت به شما اطلاع داده می شود. مشابه این وضعیت را پیش از این در سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز مشاهده کرده بودید و شرایط مشابهی برای هر دو نسخه از ویندوز وجود دارد.

آموزش آپدیت ویندوز 11 در محیط سیستم عامل

به روز رسانی دستی ویندوز ۱۱

این پرسش برای کاربران شکل می گیرد که اگر به روز رسانی به صورت خودکار انجام نشود، چگونه ویندوز ۱۱ را آپدیت کنیم؟ برای این کار می توان روش دستی را در پیش گرفت و به Setting و سپس بخش Windows Update بروید. در این بخش می توانید به صورت دستی عملیات به روز رسانی را آغاز یا مدیریت کرده و پس از اتمام کار نیز، فرآیند راه اندازی مجدد سیستم عامل را برای نصب نهایی به روز رسانی انجام دهید.

آموزش آپدیت ویندوز 11 در محیط سیستم عامل

 

آپدیت کردن سیستم عامل می تواند علاوه بر حذف باگ های نرم افزاری و ارائه ویژگی های نرم افزاری جدید، هسته سیستم عامل شما را از نظر ایمنی نیز تغییر داده و نگرانی شما را نسبت به تهدیدات باج افزار، بد افزار و هرگونه تهدید امنیتی برطرف سازد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.