آشنایی با ویژگی حذف نویز هدفون های گیمینگ

آشنایی با ویژگی حذف نویز هدفون های گیمینگ
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

حذف نویز هدفون گیمینگ می‌تواند گیج کننده باشد زیرا به دو فناوری مختلف مربوط می‌شود. قبل از سال ۲۰۰۰، یک هدست حذف نویز فقط برای تماس گیرنده شما مفید بود و هیچ تاثیر مستقیمی بر روی هدست کاربر نداشت.

فناوری حذف نویز در میکروفون تعبیه شده تا صدای پس زمینه اطراف شما را کاهش دهد و به تماس گیرنده اجازه ‌دهد صدای شما را واضح‌تر بشنود. سازندگان تخمین می‌زنند که با این فناوری تا ۷۵ درصد از نویز پس زمینه شما به تماس گیرنده شما کاهش می‌یابد.

در حدود سال ۲۰۱۵، سازندگان شروع به معرفی فناوری هایبرید و حذف نویز فعال در هدست کردند. این به کاربر هدست با کاهش صدای پس زمینه و حواس پرتی و بهبود توانایی آن‌ها برای شنیدن واضح‌تر کمک می‌کند.

یک هدست حذف نویز با کیفیت بالا با تلفن‌های رومیزی، تلفن‌های نرم افزاری رایانه VoIP، برنامه‌های موبایل و دستگاه‌های بلوتوث سازگار خواهد بود.

هدست گیمینگ یکی از گجت‌هایی است که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و تجربه‌ای عالی از بازی را به وجود می‌آورند. اگر بازی‌های چندنفره PS5 را بازی می‌کنید و نیاز به برقراری ارتباط با اعضای تیم دارید، به کیفیت صدای خوب و هم به یک میکروفون بدون نویز شفاف نیز نیاز خواهید داشت.

در این مقاله ما درباره آشنایی با ویژگی‌های حذف نویز هدفون گیمینگ صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

 

هدفون حذف نویز( noise cancelling ) چیست؟

اگر مشخصات هدست‌ها و هدفون های ساخته شده برای محیط‌های پر سر و صدا را در نظر بگیرید، اکثر آنها در سطح تجاری دارای قابلیت حذف نویز در میکروفون خود هستند.

پیشرفت در فناوری و افزایش تقاضا، در کنار افزایش تعداد کاربرانی که در محیط‌های اداری و خانگی با صدای بلند کار می‌کنند، اکنون روندی را آغاز کرده است که در آن هدست‌ها قابلیت حذف نویز را به طور جداگانه به بلندگوها اضافه می‌کنند.

این به کاربران هدست کمک می‌کند تا نویز پس‌زمینه را تنظیم کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با حواس‌پرتی کمتر روی تماس‌های خود تمرکز کنند.

 

حذف نویز هدفون‌های گیمینگ چگونه کار می‌کند؟

فناوری حذف نویز هدفون‌های گیمینگ دارای دو یا چند میکروفون است که صدا را از جهات مختلف دریافت می‌کنند. میکروفون اصلی رو به دهان شما است، در حالی که میکروفون‌های ثانویه صدای پس زمینه را در همه جهات دریافت می‌کنند.

هدست صدای شما را هدف قرار می‌دهد و به صورت الکترونیکی نویز پس زمینه را کاهش می‌دهد. این کار صدای شما را برای تماس گیرنده واضح و شفاف می‌کند.

طرح های مختلفی از سوراخ‌های کوچک گرفته تا شکاف های گروهی و حتی صفحه‌هایی که همگی اجازه می‌دهند صدا به میکروفون الکترونیکی منتقل شود، برای حذف نویز در هدفون های گیمینگ وجود دارد.

همه آن‌ها بسیار شبیه به هم کار می‌کنند و هیچ مزیت واضحی از لحاظ طراحی ندارند. میکروفون اصلی، حذف نویز همیشه رو به دهان شما خواهد بود و در انتهای بوم میکروفون قرار دارد.

 

نکاتی که هنگام خرید بهترین هدست بازی باید در نظر بگیرید

یک هدست بازی با هدفون‌های دیگر متفاوت است زیرا دارای نوعی میکروفون خارجی است. اینها معمولاً روی بوم هستند که می‌توان آن را جابجا کرد و برای راحتی و کیفیت صدای بهینه تنظیم کرد.

آن‌ها همچنین معمولاً هدفون‌های بزرگ و روگوشی هستند که به حذف نویز هدفون‌های گیمینگ کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به طور کامل وارد بازی شوید و استفاده از آنها همچنین می‌تواند برای بازی‌های طولانی راحت‌تر باشد.

 

بی‌سیم یا با سیم

نحوه اتصال هدست‌های بازی کمی متفاوت از هدفون‌های دیگر است. به طور کلی سه نوع هدفون گیمینگ اصلی وجود دارد: بلوتوث، باسیم و بی‌سیم با دانگل. هدفون بلوتوثی به طور کلی نباید برای بازی استفاده شود چون جفت شدن با برخی از کنسول‌ها می‌تواند مشکل باشد و کیفیت صدای بلوتوث با گزینه‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

هدست‌های باسیم کیفیت صدای بالایی برای گیمینگ خواهند داشت، اما همه ما تجربه شکسته شدن، تقسیم شدن یا پاره شدن کابل هدفون باسیم را داشته ایم.

اگر قصد خرید هدفون گیمینگ با سیم را دارید به دنبال یک هدست با کابل قابل تعویض باشید. اینها کابل‌های استاندارد ۳.۵ میلی متری هستند که تقریباً در هر جایی که لوازم الکترونیکی می‌فروشند، می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

چون هدفون های باسیم و بی سیم دارای قابلیت حذف نویز برای گیمینگ هستند، در ادامه چند مدل از بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم:

هدفون گیمینگ

بهترین هدست بازی باسیم HyperX Cloud Alpha S

این هدست بازی باسیم، دارای یک قاب آلومینیومی برای سبکی و استحکام و دارای کابل جداشدنی است، میکروفون دارای حذف نویز هدفون‌های گیمینگ است تا صدای پس زمینه به حداقل رسیده و کیفیت صدای فوق العاده‌ای برای شما به وجود آرود.

اگر نگران راحتی آن هستید، باید بگوییم بالشتک‌های گوشی قابل تعویض هستند، بنابراین می‌توانید بهترین بالشک را برای راحتی گوش خود انتخاب کنید.

 

حذف نویز هدفون گیمینگ

هدست گیمینگ بی‌سیم سری SteelSeries Arctis ۱

SteelSeries برخی از بهترین هدست‌های بازی موجود در بازار را تولید می‌کند و هدست بازی بی‌سیم Arctis ۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با یک دانگل بی‌سیم USB-C، می‌توانید از مزایای پخش بی‌سیم بدون نقص در کیفیت صدای بلوتوث بهره‌مند شوید.

به علاوه، دانگل با انواع دستگاه‌های USB-C، از جمله نینتندو سوییچ، بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی و آی‌پد پرو سازگار است.

همچنین، از نظر طراحی نسبت به بسیاری از هدست‌های گیمینگ مناسب تر است و اگر می‌خواهید از آن به عنوان یک مجموعه هدفون معمولی استفاده کنید، می‌توانید میکروفون بوم را از آن جدا کنید. این مدل یکی از بهترین هدفون های بی سیم دارای فناوری حذف نویز هدفون‌های گیمینگ می‌باشد.

 

بهترین هدفون گیمینگ با سازگاری جهانی: Razer BlackShark V۲ X

Razer یکی از معتبرترین سازندگان لوازم جانبی و سخت‌افزار بازی است و BlackShark V۲ X ، نظرات کاملاً خیره کننده‌ای دارد.

با وزن تنها ۲۴۰ گرم، بسیار سبک وزن است، اما دارای ویژگی‌های فراوانی است، از جمله دکمه تنظیم صدا روی هدفون، جک ۳.۵ میلی متری برای سازگاری کامل و درایورهای ۵۰ میلی متری، قابلیت حذف نویز برای کیفیت صدای عالی در گیمینگ.

 

هدفون گیمینگ با چه کنسول‌هایی سازگار است؟

هر سخت‌افزار بازی که وجود دارد یک جک هدفون مخصوص به خود دارد. حتی می‌توانید هدفون ها و هدست‌هایی مخصوص PS4 یا PS5، Xbox، PC یا هر سیستم دیگری را پیدا کنید.

همه هدفون ها و هدست‌ها با همه کنسول‌ها سازگار نیستند و آخرین چیزی که می‌خواهید یک جفت هدفون است که در واقع نمی‌تواند به سخت‌افزاری که برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌کنید، متصل شود.

سازگاری با هدست‌های بازی می‌تواند کمی مشکل باشد، به خصوص اگر آن‌ها را به عنوان هدیه می‌خرید.

پس اگر به عنوان هدیه خرید می‌کنید و مطمئن نیستید که آیا آن‌ها با کنسول بازی مورد نظرتان سازگار هستند یا خیر، به سراغ یک هدفون استاندارد دارای فناوری حذف نویز هدفون گیمینگ بروید.

نکات مهم درباره بهترین هدفون‌های گیمینگ

۱- ایزوله بودن اهمیت دارد

میزان ایزوله بودن هدفون به شدت بر کیفیت صدای آن تأثیر می‌گذارد. ایزوله ضعیف واقعاً می‌تواند چیزی را که می‌شنوید تغییر دهد و این برای هدست‌ها و بازی‌هایی که از هدایتگرهای صوتی بسیار جزئی استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

اندازه و جنس یک پد هدفون می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت ایزوله آن داشته باشد. اگر فوم پد هدفون دارای ایزوله مناسبی نباشد، به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد.

اگر پد به اندازه کافی بزرگ نیست که در اطراف گوش شما قرار بگیرد، باید به یک جفت هدفون بزرگتر یا پدهای جایگزین با قطر بزرگتر فکر کنید.

اگر عینک می‌زنید، واقعاً باید به فکر تهیه پدهای مخملی برای هدست خود باشید، یا حداقل هدست‌های مخصوص بازی دارای کانال قرار گرفتن عینک در پدها خریداری کنید. بدون آن‌ها، تقریباً مطمئناً صدای بیس زیادی را از دست خواهید داد.

برخی از هدست‌ها دارای قابلیت حذف نویز هدفون‌های گیمینگ هستند که می‌تواند نویز پس زمینه را فیلتر کرده و خروجی صدای شما را واضح‌تر کند.

حتی اگر در خانه بازی می‌کنید که اطراف نسبتاً ساکت است، فناوری حذف نویز هدفون های گیمینگ می‌تواند به تجربه بهتر شما از بازی کردن کمک کند.

 

۲- کیفیت ساخت

اکثر هدست‌های بازی از پلاستیک ساخته شده‌اند که اغلب از پلاستیک ارزان‌قیمت است. مهم است که هدستی پیدا کنید که محکم به نظر برسد.

با هدفونی که از پلاستیک ساخته شده است، حتی کمی کشش یا فشار روی هدست می‌تواند آن را خراب کند. وقتی پلاستیک حتی کمی تحت فشار قرار ‌گیرد، می‌تواند صدای بلند خرخر را ایجاد کند.

برخی از هدست‌ها، مانند Beyerdynamic’s Custom Game، از یک اسکلت تمام فلزی استفاده می‌کنند، به این معنی که می‌تواند ضربه را تحمل کرده و با حفظ کیفیت، به کار خود ادامه دهد. اگر قرار است یک گیمر حرفه ای از هدست استفاده کند، قطعاً باید ویژگی حذف نویز هدفون‌های گیمینگ را در نظر داشته باشد.

 

۳- ملاحظات میکروفون

میکروفون هدست بازی اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما مهم است که در هنگام خرید به چند نکته درباره آن فکر کنید.

برای شروع، زیاد دلبسته پیدا کردن یک میکروفون هدست بازی با کیفیت ضبط نباشید، آن‌ها وجود ندارند. میکروفون‌ها و هدست های گیمینگ اغلب در محدوده باس طیف فرکانس با مشکل مواجه هستند، که می‌تواند باعث شود برخی صداها را بی کیفیت بشنوید انگار که از داخل قوطی حلبی پخش می شوند.

 

۴- صدای فراگیر

صدای فراگیر نباید با صدای سه بعدی اشتباه گرفته شود، صدای فراگیر یک ویژگی نسبتا رایج در هدست‌های بازی است و بسته به سبک بازی شما، می‌تواند بسیار مهم باشد.

هدست‌های با صدای فراگیر تا ۳۶۰ درجه را پوشش می‌دهند و چندین بلندگو در آنها، هر گوش را می‌پوشاند. با این ویژگی ها، اگر چیزی از پشت سر شما به سمت راستتان بیاید، دقیقا آن را از همان جهت خواهید شنید.

صدای فراگیر استانداردهای مختلفی دارد. Dolby Atmos برای هدفون، DTS:X ۲، Windows Sonic و انواع دیگر که شرکت‌های سازنده هدفون آن ها را می‌سازند.

این روزها، تقریباً هر پلتفرم بازی شکل خاص خود را از صدای فضایی داخلی دارد، کنسول‌های ویندوز و ایکس باکس هر دو از Windows Sonic استفاده می‌کنند و پلی استیشن ۵ دارای موتور صوتی Tempest ۳D خود است.

پس به دنبال هدفونی برای گیمینگ باشید که این قابلیت ها را علاوه بر حذف نویز داشته باشد.

تنظیماتی برای بهبود اثربخشی حذف نویز هدفون‌های گیمینگ

۱) اگر از هدستی استفاده می‌کنید که تنظیمات میکروفون دارد یا به شما امکان می‌دهد از رایانه شخصی، سطح صدای میکروفون را در تنظیمات صدا، تنظیم کنید، یک تماس آزمایشی با دوست خود برقرار کنید و از او بخواهید در حالی که مرتباً از ۱ تا ۱۰ می‌شمارید، با دقت به صحبت‌های شما گوش دهند.

از دوستتان بخواهید، محدوده‌ای را پیدا کند که صدای شما عالی است.

به این ترتیب صدای شما در بهترین حالت تنظیم می شود و حذف نویز هدفون‌های گیمینگ نیز به شما کمک می کند صدای شفاف و واضحی در طول بازی داشته باشید.

۲) بوم میکروفون خود را طوری تنظیم کنید که انتهای آن، جایی که میکروفون واقعی در آن قرار دارد، ۱ تا ۲ انگشت (۱/۴ اینچ تا ۱/۲ اینچ) از گوشه دهان شما برای عملکرد بهینه، فاصله داشته باشد.

 

بزرگترین مزایای حذف نویز هدفون‌های گیمینگ چیست؟

اگر یک هدست ساده با قابلیت حذف نویز کم یا بدون قابلیت حذف نویز دارید، در حین صحبت با تماس گیرنده، علاوه بر صدای شما، صدای اطراف تان را نیز خواهند شنید.

این برای اکثر تماس‌گیرندگان خوشایند نیست. هر زمان که در طول مکالمه شما سکوت برقرار شود، تماس گیرنده تمامی صدای اطراف را خواهد شنید.

با یک هدست حذف نویز خوب، تماس‌گیرنده صدای شما را به خوبی بالاتر از نویز پس‌زمینه می‌شنود و در زمان‌های سکوت، به‌جای شنیدن صدای کاملی از پس زمینه، فقط زمزمه‌های خفیفی شنیده خواهد شد.

هدست‌های باکیفیت دارای فناوری حذف نویز هدفون‌های گیمینگ، نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهند و به تماس‌گیرنده اجازه می‌دهند صدای شما را واضح‌تر بشنوند.

این بسیار مهم است، زیرا هرچه صدای شما واضح‌تر باشد، اطلاعات کمتری نیاز به تکرار دارد و مکالمه شما دقیق‌تر خواهد بود.

همچنین، باعث می‌شود تماس‌گیرنده روی مکالمه‌تان متمرکز شود و با نویز پس‌زمینه کمتر، حواس پرتی کمتری داشته باشد. این در یک بازی حرفه‌ای بسیار مهم است.

 

سخن پایانی

پیدا کردن یک هدست بازی مناسب با قیمت مناسب کار سختی نیست. هدست‌هایی مانند هدفون یونیوو UN800 و هدفون بی‌سیم مدل RB-U9 هر دو تجربه‌ای خوب و بدون حاشیه را با قیمت ارزان ارائه می‌دهند و از فناوری حذف نویز هدفون گیمینگ نیز پشتیبانی می کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.