معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان

معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان
زمان مطالعه: 9 دقیقه

 

با وجود خریداری سخت افزار گران قیمت و حرفه ای برای کامپیوتر شخصی یا کامپیوتر گیمینگ، اما در نهایت خروجی کار باید روی یک صفحه نمایش در معرض دید قرار گیرد و این قطعه به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات یک PC مدرن در سال های اخیر شناخته می شود. در این مطلب به معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان می پردازیم که شامل معرفی 10 مدل صفحه نمایش مخصوص بازی می شود.

با توجه به پیشرفت های غیر قابل انکار در صنعت متنوع سخت افزار که شامل قطعات مختلفی از جمله پردازنده مرکزی، حافظه رم، حافظه ذخیره سازی و کارت گرافیک می شود، قطعاتی مانند صفحه نمایش نیز دچار تحولات اساسی شدند و اکنون دسته بندی دقیق تری از این محصول وجود دارد. به عنوان مثال شرکت های تولید کننده با درک صحیح از نیاز یک گیمر، اقدام به تولید مانیتور گیمینگ بر اساس پارامتر های مورد نیاز کاربران می کنند و شرایط تولید از حالت تک بعدی خارج شده است.

فناوری های نوین که توسط کارت های گرافیکی جدید در دسترس گیمرها و کاربران حرفه ای قرار گرفته اند، نیازمند به کارگیری انواع صفحه نمایش متناسب با آن فناوری ها هستند. یکی از اصلی ترین پارامترهای مورد توجه در مانیتور های گیمینگ جدید، وضوح تصویر 2K و 4K با نرخ تازه سازی یا Refresh Rate بیشتر از 60 هرتز است که شرکت های تولید کننده در این خصوص رقابت داغ و جذابی با یکدیگر دارند.

بهترین مانیتور گیمینگ جهان

در مطلب معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان با 8 مدل صفحه نمایش مخصوص برای اجرای بازی آشنا می شوید و به بیان مشخصات، مزایا و معایب هر کدام از مدل ها نیز می پردازیم.

مانیتور گیمینگ LG UltraGear 27GN950-B

8- مانیتور گیمینگ LG UltraGear 27GN950-B : قیمت حدودی 1370 دلار

در صورتی که یکی از کارت های گرافیکی پرچمدار نسل جدید را خریداری کرده یا قصد خرید مدل هایی مانند RTX 3090، RTX 3080 از انویدیا و RX 6900 XT یا RX 6800 XT از AMD را دارید، مانیتور گیمینگ ال جی مدل 27GN950-B یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار جهانی به شمار می رود. مهم ترین ویژگی این محصول، زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه در کنار وضوح تصویر 2160×3840 پیکسل است که آن را به عنوان سریع ترین صفحه نمایش گیمینگ 4K جهان معرفی می کند.

به کارگیری پنل Nano IPS در ارائه مشخصات بی نظیر نقش بسزایی ایفا کرده و نرخ تازه سازی 144 هرتز را به عنوان یک مانیتور پرچمدار فراهم می سازد.

ابعاد پنل : 27 اینچ
نوع پنل : Nano IPS
نسبت تصویر : 16 به 9
وضوح تصویر : 2160×3840 پیکسل 
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 144 هرتز
وزن : 7.66 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : G-Sync Compatible, FreeSync Premium Pro
مزایا: نمایش رنگ های زنده و روشن، سازگار با فناوری های G-Sync/FreeSync، زمان پاسخدهی بی نظیر در مقایسه با وضوح تصویر 4K نسبت به رقبا
معایب: حالت sRGB بیش از حد اشباع شده
مانیتور گیمینگ GIGABYTE G27Q

7- مانیتور گیمینگ GIGABYTE G27Q : قیمت حدودی 400 دلار

صفحه نمایش گیمینگ گیگابایت مدل G27Q یکی از بهترین گزینه ها با وضوح تصویر 1440×2560 پیکسل در بازار جهانی به شمار می رود که با قیمت حدودی 400 دلار، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. نمایش رنگ ها به لطف پنل IPS بسیار چشم نواز بوده و زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه ای آن نیز سبب عملکرد خیره کننده در بازی های مختلف می شود.
نرخ تازه سازی 144 هرتز و بهره مندی از فناوری FreeSync Premium نیز به نمایش هر چه بهتر تصاویر و متناسب با تصاویر پردازش شده توسط کارت گرافیک منجر می شود. امکانات ذکر شده سبب قرار گیری این محصول در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان می شود و جایگاه ویژه ای برای آن به وجود می آورد.
ابعاد پنل : 27 اینچ
نوع پنل : IPS
نسبت تصویر : 16 به 9
وضوح تصویر : 1440×2560 پیکسل
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 144 هرتز
وزن : 9.480 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : FreeSync Premium
مزایا: کیفیت تصویر فوق العاده، عملکرد گیمینگ بی نظیر، ابزار های کاربردی بسیار زیاد
معایب: طراحی ظاهری متعادل، پایه نصب ساده
مانیتور گیمینگ Alienware 25 AWH2521HF

6- مانیتور گیمینگ Alienware 25 AWH2521HF : قیمت حدودی 270 دلار

کمپانی گیمینگ Alienware که در زمینه تولید تجهیزات مخصوص بازی از جمله کامپیوتر های آماده، مانیتور و لپ تاپ فعالیت دارد، مانیتور گیمینگ AWH2521HF را با وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل و نرخ تازه سازی 240 هرتز به تولید رسانده و روانه بازار کرده است. صفحه نمایش ذکر شده همانند سایر محصولات این کمپانی دارای طراحی ظاهری متفاوت و جذاب بوده و مشخصات فنی آن نیز در مقایسه با رقبا، بسیار عالی است.
بهره مندی از پنل 25 اینچی از نوع IPS سبب ارائه زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه شده و دقت رنگ بسیار خوبی را پدید می آورد. فناوری تازه سازی تصویر شامل FreeSync Premium به صورت کامل ارائه می شود و مانیتور گیمینگ Alienware با فناوری G-Sync انویدیا نیز سازگاری دارد که استفاده از آن منوط به کارت گرافیک انتخاب شده برای کامپیوتر گیمینگ است. با توجه به وضوح تصویر، زمان پاسخدهی و نرخ تازه سازی در صفحه نمایش الاین ور، می توانید تجربه ای بی نظیر و سریع را در بازی های اکشن مانند Valorant و Destiny 2 به دست آورید.
ابعاد پنل : 25 اینچ
نوع پنل : IPS
نسبت تصویر : 16 به 9
وضوح تصویر : 1080×1920 پیکسل
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 240 هرتز
وزن : 3.53 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : FreeSync Premium و G-Sync Compatible
مزایا: زوایای دید عالی، زمان پاسخدهی سریع
معایب: فاقد فناوری HDR

5- مانیتور گیمینگ Pixio PX277 Prime : قیمت حدودی 300 دلار

صفحه نمایش گیمینگ Pixio PX277 Prime دارای ویژگی های ظاهری و مشخصات فنی به نسبت ساده ای بوده، اما قیمت 300 دلاری آن به خوبی نشان می دهد که دارای ارزش خرید بسیار بالایی است. به کارگیری پنل VA یکی از مهم ترین دلایل مشخصات فنی قابل توجه این محصول به شمار می رود که وضوح تصویر 2K را به همراه نرخ تازه سازی 165 هرتز و زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه ارائه می دهد.
ویژگی تازه سازی FreeSync Premium و سازگاری با فناوری G-Sync در صورت استفاده از کارت گرافیک انویدیا توسط صفحه نمایش Pixio PX277 Prime در اختیار کاربران حرفه ای قرار می گیرد. نرخ تازه سازی 165 هرتز به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول به عنوان یکی از ارزان ترین و بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان به شمار می رود که تاثیر زیادی در اجرای سریع تر بازی های اکشن ایفا می سازد.
ابعاد پنل : 27 اینچ
نوع پنل : VA
نسبت تصویر : 16 به 9
وضوح تصویر : 1440×2560 پیکسل
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 165 هرتز
وزن : 7.393 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : FreeSync Premium و G-Sync Compatible
مزایا: مقرون به صرفه از نظر هزینه پرداختی، نرخ تازه سازی 165 هرتز
معایب: ویژگی های ساده، کنتراست نه چندان ایده آل
مانیتور گیمینگ ACER Predator X38

4- مانیتور گیمینگ ACER Predator X38 : قیمت حدودی 1700 دلار

یکی از بزرگترین محصولات موجود در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان که توسط بخش گیمینگ شرکت ACER به نام Predator تولید می شود و برچسب قیمت 1700 دلاری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. پنل 37.5 اینچی با وضوح تصویر 1600×3840 پیکسل و نسبت تصویر 24 به 9 می تواند فضای کار بسیار بزرگی را در اختیار کاربران حرفه ای قرار دهد.
پنل IPS (مخفف In-Plane Switching) به ارائه زمان پاسخدهی بسیار سریع 1 میلی ثانیه منجر شده و نرخ تازه سازی 144 هرتز را به صورت استاندارد در دسترس گیمرهای حرفه ای قرار می دهد. نرخ تازه سازی این محصول با قابلیت اورکلاک به 175 هرتز نیز افزایش می یابد و برای به کارگیری آن باید از کارت های گرافیک قدرتمند نسل جدید استفاده کنید. وجود قابلیت تازه سازی G-Sync Ultimate به شما اخطار می دهد که برای دریافت بهترین کیفیت و بالاترین نرخ فریم ها باید به خریداری یکی از کارت های گرافیک پرچمدار سری RTX 30 انویدیا فکر کنید.
ابعاد پنل : 37.5 اینچ
نوع پنل : IPS
نسبت تصویر : 24 به 9
وضوح تصویر : 1600×3840 پیکسل
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 144 هرتز (175 هرتز به صورت اورکلاک شده)
وزن : 9.525 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : G-Sync Ultimate
مزایا: وضوح تصویر گسترده، کیفیت تصویر بالا، پنل IPS با پاسخدهی سریع، نرخ تازه سازی 175 هرتز
معایب: عملکرد ضعیف HDR
مانیتور گیمینگ SAMSUNG Odyssey Neo G9

3- مانیتور گیمینگ SAMSUNG Odyssey Neo G9 : قیمت حدودی 2300 دلار

صفحه نمایش پرچمدار سامسونگ مدل Odyssey Neo G9 یکی از گران ترین و بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان به شمار می رود که با بهره گیری از پنل خمیده VA قادر به ارائه وضوح تصویر 5120 در 1440 پیکسل است. زمان پاسخدهی در این محصول برابر با 1 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی ان نیز 240 هرتز است که هر دو مورد بسیار عالی ارزیابی می شوند.
در بخش فناوری های تازه سازی نیز پشتیبانی کامل از FreeSync Premium Pro ارائه شده و با فناوری G-Sync انویدیا نیز سازگاری دارد و بهره مندی از آن نیازمند خریداری کارت گرافیک انویدیا است. قیمت بسیار بالای مانیتور گیمینگ سامسونگ، بسیاری از کاربران را به سمت خریداری تلویزیون سایز بزرگ گیمینگ سوق می دهد.
ابعاد پنل : 49 اینچ
نوع پنل : VA
نسبت تصویر : 32 به 9
وضوح تصویر : 1440×5120 پیکسل
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 240 هرتز
وزن : 14.515 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر :G-Sync Compatible, FreeSync Premium Pro
مزایا: پنل VA خمیده 49 اینچی شگفت انگیز، حداکثر شدت روشنایی بی نظیر، زمان پاسخدهی و نرخ تازه سازی فوق العاده سریع
معایب: دشواری در اجرای نور پس زمینه Mini LED، قیمت بسیار بالا در مقایسه با تلویزیون های سایز بزرگ گیمینگ
مانیتور گیمینگ ASUS ROG SWIFT PG259QN

2- مانیتور گیمینگ ASUS ROG SWIFT PG259QN : قیمت حدودی 596 دلار

مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG SWIFT PG259QN با بهره گیری از وضوح تصویر Full HD و نرخ تازه سازی 360 هرتز، محدودیت هایی را برای استفاده از کارت های گرافیک میان رده به وجود می آورد و برای دست یابی به حداکثر کارایی باید کارت های سطح بالای بازار مانند RTX 3090 و RX 6900 XT را انتخاب کنید.
هر چند برخورداری از فناوری تازه سازی تصویر G-Sync انویدیا به شما اخطار می دهد که برای دریافت بالاترین سطح سازگاری و کارایی باید از کارت های انویدیا در سری RTX (ترجیحا سری RTX 30) استفاده کنید. فناوری NVIDIA Reflex به شما کمک می کند که دلیل تاخیر در پردازش فریم ها را به صورت دقیق شناسایی کرده و از پرداخت هزینه نادرست برای خریداری قطعات اشتباه پرهیز کنید. با وجود مشخصات ذکر شده و طراحی ظاهری قابل توجه، اما برچسب قیمت 569 دلار صفحه نمایش گیمینگ ایسوس، دست کاربران را برای خریداری آن باز می گذارد.
ابعاد پنل : 24 اینچ
نوع پنل : IPS
نسبت تصویر : 16 به 9
وضوح تصویر : 1080×1920 پیکسل
زمان پاسخدهی : 1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 360 هرتز
وزن : 3.53 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : G-Sync
مزایا: نرخ تازه سازی 360 هرتز، زمان پاسخدهی بسیار سریع 1 میلی ثانیه
معایب: نیازمند استفاده از کارت های گرافیک پرچمدار

1- مانیتور گیمینگ پرتابل ASUS ROG STRIX XG17AHPE : قیمت حدودی 490 دلار

کمپانی ایسوس با عرضه صفحه نمایش گیمینگ پرتابل ROG STRIX XG17AHPE قدم در مسیر جدیدی گذاشته تا گیمرها بتوانند در هر لحظه و هر مکانی به اجرای بازی بپردازند. مانیتور 17.3 اینچی ایسوس با بهره گیری از پنل IPS قادر به ارائه دقت و تفکیک رنگ بسیار خوبی بوده و زمان پاسخدهی در این محصول نیز برابر با 3 میلی ثانیه اعلام شده است. قرارگیری یک صفحه نمایش قابل حمل در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان به خوبی نشان می دهد که ایسوس کار خود را در طراحی و تولید این محصول به درستی انجام داده است.
وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل نیز برای چنین محصولی با ویژگی قابلیت حمل بسیار مناسب ارزیابی می شود و کمپانی ایسوس با سبک طراحی هوشمندانه خود، وزن مانیتور را در حدود 1 کیلوگرم حفظ کرده تا امکان جابجایی آن آسان تر از حد ممکن شود. نرخ تازه سازی 240 هرتزی که بیشتر در محصولات ثابت و حرفه ای مشاهده می شود، اکنون به لطف صفحه نمایش پرتابل ایسوس در دسترس گیمرهای بیشتری قرار گرفته است. ایسوس در بدنه باریک ROG STRIX XG17AHPE یک باتری داخلی 7800 میلی آمپری نصب کرده که توان کافی برای فعالیت 3.5 ساعته را فراهم می سازد.
ابعاد پنل : 17.3 اینچ
نوع پنل : IPS
نسبت تصویر : 16 به 9
وضوح تصویر : 1080×1920 پیکسل
زمان پاسخدهی : 3 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی : 240 هرتز
وزن : 1.04 کیلوگرم
فناوری های تازه سازی تصویر : سازگاری با Adaptive Sync
مزایا: استفاده آسان، ضخامت و وزن کم، پنل سریع 240 هرتزی، باتری داخلی مناسب
معایب: قاب هوشمند سست و بی دوام
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.