گوگل در تلاش برای مبارزه با دیابت

گوگل در تلاش برای مبارزه با دیابت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این تکنولوژی که توسط شرکتGoogle X ، شرکت سازنده عینک های گوگل ساخته شده است در زمان استفاده هر ثانیه با استفاده از تراشه بی سیم کوچک و حسگر تعبیه شده بین دو لنز میزان گلوکوز کاربر را می سنجد. برایان اوتیس و بابک پرویز مسئولان پروژه می گویند که امکان ایجاد لامپ های LED به وجود آورده اند که در زمان بالا یا پایین آمدن بیش از اندازه سطح گلوکوز روشن می شود و کاربر را مطلع می سازد. دیابت که از هر 19 نفر در دنیا یک نفر را درگیر خود کرده است در صورتی که مدام کنترل نشود می تواند به چشم، کلیه و قلب آسیب بزند. برای جلوگیری ازاین کار افراد مبتلا به دیابت روزی چند بار با استفاده از سوزن مخصوص سوراخ کوچکی بر روی نوک انگشت ایجاد می کنند تا قطره خون را بر روی دستگاه کنترل قند خون گذاشته و اندازه گلوکوز خون خود را بسنجند. پژوهشگران در تلاشند به جای استفاده از خون از اشک فرد مبتلا به دیابت برای چک کردن میزان گلوکوز استفاده کنند. ولی مهندسان گوگل معتقدند جمع آوری و مطالعه اشک کار بسیار مشکلی است. آنها می گویند با کوچک کردن وسایل الکترونیکی، با استفاده از تراشه و حسگرهای بسیار کوچک و آنتنی باریک تر از مو می توان گلوکوز اشک را با دقت بسیار بالایی ارزیابی کرد. 

 
 در حال حاضر در مرحله آزمایش، لنزهای هوشمند تماس چشمی به گونه ای ساخته می شوند که هر ثانیه گلوکوز را بسنجند.
 اوتیس و پرویز می گویند هنوز اول کاریم و در حال گردآوری چند مطالعه بالینی هستیم که ما را در انجام این پروژه کمک می کند. این تیم به دنبال همکاری با کارشناسان پزشکی و تولیدکنندگان اپلیکیشن هایی هستند که خواندن میزان گلوکوز کاربر لنز را برای پزشک آسان کنند.
 مهندسان گوگل اضافه می کنند که در حال حاضر که انجمن بین المللی دیابت اعلام کرده است که دنیا دارد مبارزه را به دیابت می بازد، این تکنولوژی می تواند نقطه امیدی باشد.
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.