کامپیوتر آل این وان V30a : تجربه کارآمدی از کمپانی بزرگ لنوو

کامپیوتر آل این وان V30a : تجربه کارآمدی از کمپانی بزرگ لنوو
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کامپیوتر آل این وان (All-in-One) که با اختصار AIO نیز شناخته می‌شود، نوعی کامپیوتر رومیزی است که مانیتور و واحد پردازش کامپیوتر (CPU) با همدیگر ترکیب می‌شوند. این طراحی باعث صرفه‌جویی در فضا، انعطاف‌پذیری و قدرت بیشتر می‌شود. اجزای اصلی یک کامپیوتر AIO شامل مادربرد، CPU، مموری و حافظه ذخیره‌سازی است که در داخل کیس مانیتور قرار می‌گیرند و این بارزترین تفاوت کامپیوتر آل این وان با کامپیوترهای رومیزی سنتی است که همین اجزا در یک کیس جداگانه قرار دارند.

کامپیوترهای AIO با اندازه‌های مختلف نمایشگر و معمولاً از ۲۳ اینچ شروع می‌شوند. آن‌ها بیشتر شبیه به لپ‌تاپ‌های ارتقاء یافته از نظر قابلیت هستند، زیرا یکپارچگی کاملی را از نظر عملکرد و ویژگی ارائه می‌دهند.

یکی از کمپانی‌های پیشتاز و پیشرو در زمینه‌ی تولید کامپیوترهای آل این وان برند لنوو (Lenovo) است که طیف وسیعی از آل این وان‌ ها را برای کاربردهای گوناگون از کارهای عمومی خانگی گرفته تا عملکردهای اداری و برنامه‌های سخت سازمانی با مشخصات پیشرفته و پرقدرت تولید و به بازار عرضه کرده است.

در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از جدیدترین مدل‌های این برند یعنی کامپیوتر آل این وان V30a برویم و آن را از نظر عملکرد و ویژگی بررسی کنیم.

نگاهی به شرکت لنوو و محصولات آن

Lenovo Group Limited که اغلب به‌صورت مخفف Lenovo نشان داده می‌شود، یک شرکت فن‌آوری چندملیتی است که به‌طور تخصصی در زمینه‌ی طراحی، ساخت و بازاریابی لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌ها، نرم‌افزار، راه‌حل‌های تجاری، و خدمات مرتبط به آن فعالیت دارد.

لنوو در اول نوامبر ۱۹۸۴ در پکن با نام تجاری Legend توسط لیو چوانژی و دنی لوی تأسیس شد، سپس چند دفتر مرکزی در هنگ‌کنگ، پکن و کارولینای شمالی به ثبت رساند. چشم‌انداز Lenovo ارائه فناوری هوشمندتر برای همه است و آن‌ها در حال توسعه فناوری‌های متحول کننده جهان هستند که جامعه دیجیتالی فراگیرتر، قابل اعتمادتر و پایدارتر را ایجاد می‌کنند.

کامپیوتر آل این وان V30a لنوو

لنوو در طول ۴۰ سال سابقه خود محصولات مختلفی از جمله کامیپوترهای آل این وان، لپ‌تاپ، تبلت، تلفن‌های هوشمند، ایستگاه‌‌های کاری، سرورها، ابر رایانه‌ها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده، نرم‌افزار مدیریت فناوری اطلاعات و تلویزیون‌های هوشمند را طراحی و به بازار عرضه کرده است.  این در حالی است که محصولات این کمپانی علاوه بر برند لنوو با برندها‌ی دیگری از جمله خط تجاری رایانه‌های لپ‌تاپ ThinkPad (خریداری شده از IBM)، خطوط مصرف‌کننده رایانه‌های لپ‌تاپ IdeaPad، Yoga، Legion، IdeaCentre و ThinkCentre به بازار عرضه می‌شود.

از سال ۲۰۲۱، لنوو به‌عنوان بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در جهان (از نظر فروش تکی) شناخته می‌شود و در بیش از ۶۰ کشور فعالیت دارد و محصولات خود را در بیش از ۱۸۰ کشور به فروش می‌رساند. این در حالی است که شرکت بهین تکنولوژی به‌طور تخصصی ۳۱ سال فروش محصولات لنوو را در ایران فراهم کرده است. این شرکت یکی از شرکت‌های خوشنام و معتبر در صنعت IT است که کلیه‌ی محصولات لنوو را مانند آل این وان، SFF، انواع لپ‌تاپ تینک‌پد، مانیتور، مینی کامپیوتر و… را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و با ارائه سرویس و خدمات بسیار قدرتمند و پشتیبانی مستمر توانسته است به‌عنوان عرضه‌کننده تخصصی محصولات لنوو در ایران بسیار محبوب و پرطرفدار باشد. این در حالی است که آخرین کامیپوتر آل این وان لنوو که به تازگی به بازار عرضه شده، از طرف شرکت بهین تکنولوژی تأمین و در اختیار خریداران قرار گیرد.

کامپیوتر آل این وان V30a | کامپیوتر بدون کیس لنوو

نقد و بررسی کامپیوتر آل این وان لنوو V30a-22ITL

کامپیوتر آل این وان لنوو با نام تجاری V30a-22ITL در ۱۸ می ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده است. این یک آل این وان همه‌کاره ۲۲ اینچی و مجهز به پردازنده‌های نسل دهم Intel® Core است که بهره‌وری را به‌شدت افزایش می‌دهد.

لنوو V30a با بهره‌مندی از فضای ذخیره‌سازی سریع SSD و حداکثر ۳۲ مگابایت حافظه DDR4 یک کامیپوتر خانگی/تجاری قدرتمند و سریع است. صفحه‌ی نمایش ۲۱.۵ اینچی آن برای مشاهده صفحات گسترده بزرگ و فایل‌های طولانی عالی است. همچنین بهره‌مندی از فناوری Modern Standby نه تنها مصرف انرژی را کاهش می‌دهد بلکه امکان به‌روزرسانی فوری ایمیل و دسترسی به VoIP، حتی زمانی که کامپیوتر غیرفعال است را فراهم می‌سازد.

این در حالی است که صفحه‌ی نمایش با نسبت ۹۲ درصد و وضوح Full HD و ضدتابش است که شفافیت بصری قابل‌ توجهی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این اگر فضای کاری شما به‌گونه‌ای باشد که باید کامیپوتر را روی دیوار نصب کنید، آل این وان V30a با پایه‌های ارگونومیک و چرخشی این قابلیت را ارائه می‌دهد. همچنین گواهینامه‌های Low Blue Light و Ultra Low Noise راحتی شما را در حین کار تضمین می‌کنند.

لنوو V30a دارای ویژگی‌های امینتی پورت‌ها و وب‌کم از طریق بایوس مانند Trusted Platform Module (TPM) 2.0  و Lenovo Shield است و قابلیت محافظت در برابر سرقت را با بهره‌مندی از پورت Smart USB Protection و اسلات قفل Kensington lock slot فراهم می‌کند. این در حالی است که می‌توانید با استفاده از رمز عبور دسترسی به هارددیسک را محدود کنید و با یک شاتر اختصاصی (Physical camera cover) در دوربین از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

مشخصات فنی V30a-22

پردازنده اینتل Core i5 -1115G4 ( 2C/ 4T، ۳.۰/ ۴.۱ گیگاهرتز، ۶ مگابایت)
گرافیک کارت گرافیک یکپارچه اینتل HD
چیپست Intel SoC
مموری ۱ × ۴ گیگابایت DDIMM DDR4-3200
اسلات مموری ۲ اسلات DDIMM DDR4
حداکثر حافظه مموری ۸گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی پشتیبانی از درایو دوگانه:

۱ ترابایت هارد SATA  با ۷۲۰۰ دور در دقیقه

۱ ترابایت هارد SATA  ۵۴۰۰ دور در دقیقه

تا ۵۱۲ گیگابایت M.2 PCIe SSD

اسپیکر ۲ عدد بلندگوی یکپارچه ۳ ولتی
دوربین HD 720p
میکروفون Mono
ابعاد  ۴۹۰.۵× ۲۱۴ × ۴۲۰ میلی‌متر
وزن ۶ کیلوگرم
نرم‌افزارهای پیش‌فرض Lenovo Vantage، McAfee® LiveSafe (Trial) و Microsoft 365
منبع تغذیه ۹۰ وات آداپتور ۸۹ درصد

پورت ها / اسلات هاکامپیوتر یکپارچه لنوو V30a

۱-ورودی DVD RAMBO (درایو/رایتر) ۷-پورت نسل دوم  USB 3.1
۲-دکمه پاور ۸-اسلات قفل کنسینگتون (سیستم ضد سرقت)
۳-پورت HDMI ۹-دو پورت USB 2.0
۴-پورت برق (Power-in) ۱۰-پورت نسل دوم  USB 3.1
۵-ورودی کابل  RJ45 ۱۱-کارت ریدر ۳ در ۱
۶-دو پورت USB 2.0 ۱۲-پورت ترکیبی برای هدفون/میکروفون

مزایا و معایب لنوو آل این وان V30a

مزایا و معایب خرید لنوو V30a-22ITL AIO با توجه به نوع عملکرد، ترجیحات و نیازهای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین مزیت و معایب هر سیستم کامپیوتری می‌تواند احتمالی باشد و هر فردی در انتخاب یک کامپیوتر باید ابتدا نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید. با این‌حال کامپیوتر آل این وان لنوو V30a-22ITL  براساس ویژگی‌ها و مشخصات فنی دارای چندین مزیت و معایب احتمالی است که عبارتند از:

مزایا آل این وان V30a

  • طراحی جمع‌وجور و صرفه‌جویی در فضا
  • عملکرد قدرتمند
  • بهره‌مندی از وضوح بصری بالا و مجهز به صفحه نمایش ضد تابش
  • مجهز به فناوری‌های پیشرفته امنیتی به‌ویژه محافظ از USB برای محدود کردن دسترسی به پورت‌ها و محافظت در برابر سرقت داده
  • راحتی در نصب و استفاده به‌دلیل داشتن پایه‌های ارگونومیک، نور آبی کم و صدای فوق‌العاده کم،

معایب کامیپوتر آل این وان V30a

  • قابلیت ارتقاء محدود
  • یاز به تجهیزات جانبی خارجی (مثلاً اگر ماوس یا صفحه کلید از کار بیفتد باید تعویض شوند)
  • هزینه بالا برای تعمیر یا تعویض قطعات ایراد پیدا کرده

کاربرد آل این وان V30a-22 ITL

آل این وان V30a-22 ITL به‌دلیل بهره‌مندی از پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core برای محاسبات تجاری و پیچیده عالی هستند. این در حالی است که ویژگی‌های امنیتی که این کامپیوتر همه‌کاری ارائه می‌دهد برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های تجاری، داده‌ها و حریم خصوصی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. علاوه بر این به‌دلیل این‌که فضای بسیار کمی را اِشغال می‌کند، برای فضاهای کاری کوچک و محدود مانند گیم‌نت‌ها و یا کنفرانس‌های هوشمند که شلوغی را به حداقل می‌رساند، یک انتخاب مناسب خواهد بود. همچنین به‌دلیل این‌که لنوو V30a از فناوری‌های پیشرفته در زمینه VoIP پشیتبانی می‌کند، این سیستم برای کنفرانس تلفنی با صدای واضح که قابلیت حذف صداهای پس‌زمینه و تقویت صدای گوینده از هر جهت را ارائه می‌دهد، برای جلسه‌ تکی و یا چندین شرکت‌کننده بسیار کارآمد است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.