پیش بینی پیشرفت های تکنولوژی در 2014

پیش بینی پیشرفت های تکنولوژی در 2014
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سایت خبری تحلیلی Mashable برای سال 2014 پیش بینی هایی خود را در غالب ویدئو کنفرانسی با متخصصان و کارشناسان خود منتشر کرد. همچنین سایت Forbes نیز نظریات کارشناسانه خود را در خصوص تکنولوژی های پیشرو ارائه داده است.
 در میان مباحث متعددی که مطرح شده است، سهم تلویزیون های هوشمند بسیار قابل توجه است. در سال 2012 تنها 84 میلیون تلویزیون هوشمند فروخته شده بود و پیش بینی می شود این روند با افزایش چشمگیری در سال 2014 به 123 میلیون برسد. در این بین رقابت بالایی مابین شرکت های سازنده تلویزیون هوشمند مانند سامسونگ، ال جی و پاناسونیک وجود خواهد داشت و این موجب می شود قابلیت های بالاتری همانند امکان استفاده از نت فلیکس، هولو، ویدئو آمازون و مرورگر وب توسط تلویزیون ارائه دهند تا در رقابت موفق تر باشند.
 البته پیشرفتی که همگی به آن چشم خواهیم دوخت رونمایی از تلویزیون هوشمند iTV اپل است. به نظر می رسد این محصول هنوز در مراحل اولیه ساخت است و اپل برای تسریع در روند برنامه ریزی بایستی با Time Warner تعامل کند.گفته می شود این دستگاه دارای سینک iCloud، توانایی کنترل iPhone و پنل های HD LCD می باشد. 

 

 
 تکنولوژی های پوشیدنی، یکی دیگر از پیش بینی های 2014 خواهند بود و مهمترین آنها ساعت های مچی هوشمند است. به جای اینکه گوشی هوشمند و تبلت خود را فقط برای چک کردن ایمیل و به روز رسانی های شبکه های اجتماعی بیرون بیاورید، تنها کافی است نگاهی به ساعت مچی خود بیاندازید. گفته ها حاکی از آن است که این دستگاه با Google Now ادغام می شود تا اطلاعات مرتبطی به کاربر ارائه دهند.  بدون شک ساعت های هوشمند هوشمند تر می شوند و یاد می گیرند که چه اخباری برای ما مهمتر است و چه زمانی باید آن را به ما نشان دهند و در برابر فرمان های صوتی پاسخ دقیق تری خواهند داد.  

 سال 2014 به نوعی سال گوگل خواهد بود. یک پوشیدنی دیگر، عینک گوگل است. در حالی که عینک گوگل به فروش عمومی نرسیده است، انتظار می رود در سال 2014 فروش این عینک به بیش از چند میلیون برسد. این عینک ها به کاربراجازه می دهد تا به اطلاعاتی مانند ایمیل، اس ام اس و غیره دسترسی داشته باشد و بدون استفاده از دست، عکس و فیلم بگیرد. همچنین این عینک صدای کاربر را ترجمه می کند و در رانندگی، دوچرخه سواری و راهپیمایی راه را به ما نشان می دهد.  

 

 و اما بازی ها؛ ایکس باکس و پلی استیشن 4 مرز بین سرگرمی و بازی ویدئویی را از بین می برند. کنسول های جدید بازی قابلیت های جدیدی از جمله اتصال به بازیکنان در شبکه های اجتماعی، همکاری با یکدیگر برای رسیدن به هدف بازی، امکان انجام چند کار در کنار استفاده از کنسول بازی و غیره را خواهند داشت.
 از نظر پژوهشگران سال 2014 از نظر تکنولوژی بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از نوآوری هایی که گام های اولیه آن در سال های پیش گذاشته شده در سال پیش رو محقق خواهند شد. همچنین پیش بینی می شود موفقیت های بیشتری در حوزه فن آوری بیومتریک، نانوتکنولوژی و cloud صورت بگیرد و کاربران بیشتری از تکنولوژی های نوظهور بهره ببرند. 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.