نمونه اولیه عصای مجهز به GPS فوجیتسو: آینده مراقبت از سالمندان

نمونه اولیه عصای مجهز به GPS فوجیتسو: آینده مراقبت از سالمندان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

Fujitsu Stylistic S01 تنها تلاش شرکت برای ارائه خدمت به سالمندان نبوده است. فناوری به سرعت در حرکت است و مراقبت های بهداشتی و درمانی یکی از سریع ترین نرخ های رشد را در میان بازارهای فناوری های نو داراست.
 فوجیتسو در حال کار بر روی یک عصای کلاسیک است که شاید پیش از این تنها آن را در فیلم های علمی تخیلی می دیدیم. بخش فوقانی و در واقع سر عصا، از ترکیبی الکترونیک از گیرنده های بلوتوث ، GPS و Wi-Fi و یک فرستنده رادیویی ساخته شده است. قسمت جلویی این بخش از صفحه نمایش کوچکی استفاده می کند که از آرایه ای از LED های چند رنگ ساخته شده است. از این LED ها برای به نمایش در آوردن تصاویر خاص چون جهت نماها و یا هشدار بر روی عصا مورد استفاده قرار می گیرند. این عصا به کاربر امکان می دهد تا به آسانی مسیر خود را به سوی مقصدی خاص بیابد. 

 

  

 اما مسیریابی تنها قابلیت این عصا نیست. با اینکه GPS می تواند به ردیابی مسیر حرکت بپردازد ، سنسورهای دیگر وظیفه نظارت بر روی دما، رطوبت و ضربان قلب را بر عهده دارند. اگر انگشت تان را بر روی پد کوچک تعبیه شده در سر عصا قرار دهید، می توانید تعداد ضربان قلب در هر دقیقه را هم بر روی نمایشگر مشاهده کنید.
 اگر دمای بدن و یا تعداد ضربان های قلب کاربر بالا برود ، می توان از راه دور برای وی مقصدی تعیین کرده و او را بدان جا هدایت کرد. فوجیتسو می گوید نمونه اولیه فعلی پس از هر بار شارژ امکان دو تا سه ساعت کار متوالی را دارد اما مسلما برای تبدیل شدن به راهکاری کاربردی و روزمره به زمانی بیش از این نیاز است. هنوز خبری از زمان عرضه این محصول به بازار در دسترس نیست اما انتظار می رود یک یا دو سال بعد شاهد حضور آن در بازار باشیم.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.