نرم افزار EXAMAG LLG اولین پکیج شبیه ساز قطعات مغناطیسی در دنیا

نرم افزار EXAMAG LLG اولین پکیج شبیه ساز قطعات مغناطیسی در دنیا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نرم افزار EXAMAG LLG اولین پکیج شبیه ساز قطعات مغناطیسی در دنیا
 با این نرم افزار می توان ریز ساختار های مواد مغناطیسی را در بازه وسیعی بررسی کرد. این پکیج را می توان در محاسبات کامپیوتری حجیم که به صورت موازی انجام می شود، استفاده کرد.
 علاوه بر امکان استفاده در محاسبات موازی که توسط فوجیتسو و آزمایشگاه های آن، توسعه یافته، نرم افزار جدید ریز مغناطیس ها را با روش  finite element ترکیب می کند. این ترکیب، به آنالیزگر یک سرور PC با مواد یا تشکیلات مغناطیسی کمک می کند دوازده برابر قبل حجم داده را بررسی کند. این نرم افزار می تواند برای گسترش و ارتقاء مواد مغناطیسی جدید و یا طراحی قطعات مغناطیسی به منظور کاهش تعداد پبش نمونه های لازم که منجر به پایین آمدن اثرات محیطی می شود، استفاده شود.
 مواد مغناطیسی به طورگسترده ای در قطعات مغناطیسی مانند هارد درایو ها، انواع حافظه، مبدل های DC/DC  و سیستم های شارژ بی سیم به کار می رود. به دست آوردن بهترین طراحی برای این قطعات که موجب نیازبه کارایی و کاربرد بالا، با توجه به کیفیت  مواد مغناطیسی به کار رفته می شود، یک چالش اساسی و بزرگ است. به عنوان مثال، ثبات نیزمانند عمل ضبط و پخش یک عامل مهم در هارد دیسک است که  آنالیز مشخصات مواد مغناطیسی را به اندازه ریز ساختار قطعه، دارای اهمیت می کند.
 ریز مغناطیس ها که بررسی ریز ساختارهای مواد مغاطیسی را میسر می کنند، بهترین روش برای اجرای این گونه بررسی ها     می باشد. گرچه این روش تنها با تقسیم مواد مغناطیسی به بخش هایی با تعداد کمی اتم در هر کدام  اکتفا نمی کند؛ بلکه  نیازمند یک شبکه ارتوگونال برای محاسبات محدودیت های هر ترکیب است.
 به طور خلاصه، با همکاری این نرم افزار با روش   finite element، علاوه برامکان محاسبات موازی، ما را قادر به کنترل مواد مغناطیسی با ساختارهای مرکب می کند.
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.