نحوه طبقه بندی لپ تاپ های پرطرفدار سری ThinkPad

نحوه طبقه بندی لپ تاپ های پرطرفدار سری ThinkPad
زمان مطالعه: 7 دقیقه

برای بسیاری از کاربران فعال در حوزه کسب و کار و بخش فناوری اطلاعات شرکت های مختلف، لپ تاپ های سری تینک پد شرکت لنوو بهترین انتخاب محسوب می شوند. کیفیت ساخت قوی، صفحه کلید صنعتی، زیبایی و استحکام شناسی بدنه، تنوع در مشخصات و بسیاری از مزیت های دیگر این دسته از لپ تاپ های شرکت لنوو باعث شده است تا مخاطبان زیادی در سرتاسر جهان جذب این محصولات منحصر به فرد شوند.
 در خبرهای قبلی اشاره شد که شرکت لنوو از ابتدای سال 2017 میلادی تصمیم گرفته است تا تقریبا تمامی مدل های سری تینک پد خود را با جدیدترین فناوری های روز دنیا روانه بازار کند. این به روز رسانی ها با نسل جدید پردازنده های اینتل موسوم به کبی لیک، طراحی پورت های جدید مانند پورتThunderbolt 3 ،  حافظه های حالت جامد (SSD)، بهینه شدن طول عمر باتری و همچنین صفحه نمایش های با کیفیت در حال انجام است.

   

بهترین تینک پد چند منظوره

 
 یکی از اهداف لنوو در نظر گرفتن بودجه خرید کاربران می باشد، بر همین اساس لپ تاپ های سری تینک پد را با قیمت های مختلف تولید می کند. در حال حاضر بیش از 20 مدل لپ تاپ تینکپد در 9 خطوط مختلف تولید طراحی می شوند و در بازارهای جهانی لپ تاپ به فروش می رسند. در حقیقت لپ تاپ های تینک پد با اهداف مختلفی تولید می شوند و در این گزارش سعی داریم تا به مقایسه این دستگاه های با کیفیت در حوزه های مختلف بپردازیم.
 
 بهترین تینک پد چند منظوره
 لپ تاپ ThinkPad T460، لپ تاپی است که برای اهداف عمومی تولید می شود و مورد علاقه اکثر کاربران لنوو است. این دستگاه دارای ترکیبی از طول عمر باتری بسیار طولانی به مدت 17 ساعت، یک صفحه کلید مقاوم و با کیفیت، عملکرد قوی در پردازنده و صفحه نمایش 1080 است. لپ تاپ T460 بین 3.8 الی 4.2 پوند وزن دارد و در دسته سبک ترین لپ تاپ های سری تینک پد قرار می گیرد. طراحی باریک آن حمل و نقل را برای کاربر آسان کرده است. شروع قیمت گذاری در این لپ تاپ از حدود 700 دلار آغاز می شود که با توجه به مشخصات ذکر شده بسیار مناسب و معقول به نظر می رسد.
  

 تینک پد با طول عمر مناسب باتری

 
 بهترین تینک پدها با طول عمر مناسب باتری
 لپ تاپ هایی که با طول عمر بالای باتری در صف تولید شرکت لنوو قرار دارند، از فناوری شرکت PowerBridge استفاده می کنند. این فناوری به شما اجازه می دهد تا باتری دستگاه را تعویض کنید، بدون آنکه قدرت دستگاه شما کاهش یابد. این فناوری از دو باتری استفاده می کند، از این رو مدت زمان شارژدهی آن در لپ تاپ بسیار زیاد خواهد بود. اگر شما قصد خرید لپ تاپی با یک باتری 6 سلولی را دارید که نسبت به سایر مدل های تینک پد دارای دو برابر طول عمر باتری باشد، لپ تاپ های ThinkPad X260 و T460 با طول عمر بیش از 17 ساعت، بهترین گزینه محسوب می شوند. با این حال باید به این موضوع نیز توجه داشت که چنین لپ تاپ هایی با باریکی بدنه و باتری خود نسبت به سایر تینک پدهای لنوو از استقامت نسبتا کمتری برخوردار هستند. همچنین توجه داشته باشید که صفحه نمایش اینگونه نوت بوک ها به صورت لمسی تولید می شوند که یکی دیگر از مزیت های این دو لپ تاپ ذکر شده به حساب می آید.
 اگر چنین طول عمر طولانی باتری (حدود 17 ساعت) برای شما اهمیت چندانی ندارد، لپ تاپ های ThinkPad X1 Carbon و ThinkPad 13 انتخاب های مناسب بعدی می باشند. هر دو دستگاه با صفحه نمایش 1080 پیکربندی شده اند و با یکبار شارژ بیش از 9 ساعت شارژ باتری را به همراه خواهید داشت.

   

تینک پدهای قابل حمل

 
 توجه داشته باشید که تمامی موارد بالا در حالی بیان می شوند که لپ تاپ های مذکور تمامی مراحل تست باتری را در شرایطی همچون استفاده مداوم از Wi-Fi سپری کرده اند که باعث خالی شدن سریع شارژ باتری می شوند. بر همین اساس به راحتی می توانید دستگاه مورد نظر خود را با توجه به نیاز باتری تهیه کنید و این موضوع بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که در مسافرت های طولانی به سر می برند. در جدول ذیل طول عمر باتری چهار محصول به صورت دقیق ذکر شده است:
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدل طول عمر باتری (بر اساس آزمون Laptop Mag)
ThinkPad T460 (1920 x 1080, non-touch) 17:04 ساعت (با باتری 6 سلولی)
ThinkPad X260 (1366 x 768, non-touch) 17:14 ساعت (با باتری 6 سلولی) – 8:16 ساعت (باتری 3 سلولی)
ThinkPad 13 (1920 x 1080, non-touch) 9:13 ساعت
Lenovo X1 Carbon (1920 x 1080, non-touch) 9:06 ساعت

  

  
 بهترین تینک پدهای قابل حمل
 اگر به دنبال سبک ترین لپ تاپ های سری تینک پد هستید، لپ تاپ  X1 Carbonیکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود که تنها 2.6 پوند وزن دارد. هم خانواده این لپ تاپ یوگا X1 است که وزن آن به 2.8 پوند می رسد. لپ تاپ بعدی در این رده بندی ThinkPad T460s است که با صفحه کلید مقاوم، رم قابل ارتقاء و هارد ذخیره سازی خود معادل 3 پوند وزن دارد. لپ تاپ ThinkPad 13 تنها کمی سنگین تر است و 3.1 پوند وزن دارد، در حالی که X260 نیز 3.2 پوند وزن را داراست.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدل وزن ضخامت بدنه
ThinkPad X1 Carbon 2.6 پوند 65. اینچ
ThinkPad X1 Yoga 2.8 پوند 66. اینچ
ThinkPad T460s 3 پوند 74. اینچ
ThinkPad 13 3.14 پوند 78. اینچ
ThinkPad X260 3.2 پوند 80. اینچ

  

 
 بهترین تینک پدهای دو منظوره
 شرکت لنوو چندین مدل از لپ تاپ های سری تینک پد خود را با نام تجاری یوگا روانه بازار کرده است. البته در این میان، لپ تاپ 14 اینچی ThinkPad X1 Yoga یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار دارد. این لپ تاپ به دلیل ترکیبی از وزن سبک خود با طول عمر باتری بالا و صفحه نمایش بی نظیرش می تواند بیش از 100 درصد از وسعت رنگ sRGB را به نمایش بگذارد.
 طراحان حرفه ای نرم افزارهای سه بعدی ممکن است از لپ تاپ یوگا P40 استفاده کنند که از گرافیک Nvidia Quadro بهره می برد، اما عمر باتری حد متوسطی را داراست و فن خنک کننده آن دارای مقداری سر و صدا می باشد. شایان ذکر است تمامی مدل های تینک پد یوگا با قلمهای دیجیتالی بسیار دقیقی ارائه می شوند. اما اگر شما ترجیح می دهید که از یک طراحی قابل جدا شدنی استفاده نمایید، به سراغ X1 Tablet بروید. این دستگاه دارای یک صفحه کلید مناسب و قابل حمل است و از صفحه نمایش با کیفیتی نیز بهره می برد. همچنین به یک قلم دیجیتالی مجهز شده است، اما با توجه به ویژگی های ذکر شده، طول عمر باتری آن تنها به پنج و نیم ساعت می رسد.
  

 تینک پدهای دو منظوره

 
 بهترین تینک پد با بهترین صفحه کلید
 در وصف صفحه کلیدهای لپ تاپ های سری تینک پد باید عنوان داشت که حتی بدترین آنها هم بسیار خوب عمل می کنند. در برخی از مدل ها، صفحه کلید به گونه ای طراحی شده است که برای سفر راحت بوده و احساس بهتری را برای کاربر به دنبال دارد. لپ تاپ ThinkPad 13 یکی از آنهاست که بسیار مقرون به صرفه بوده و از بهترین ترکیب طراحی برای یک لپ تاپ قابل حمل بهره می برد. اما با این حال دارای نور پس زمینه کیبورد نمی باشد.
 دو لپ تاپ حرفه ای T460 و Carbon X1 نیز با وجود آنکه نسبت به مدل های سری T، P و لپ تاپ ThinkPad 13 دارای عمق کمتری در کلیدهای کیبورد هستند، اما از یک طراحی بسیار مناسبی در صفحه کلید بهره مند شده اند و کاربر در هنگام تایپ کردن با آنها احساس راحتی خواهد داشت.
  

 تینک پد با بهترین صفحه کلید

 
 بهترین تینک پد با بهترین صفحه نمایش
 بسیاری از تینک پدهای شرکت لنوو با گزینه های مختلفی در نوع صفحه نمایش تولید می شوند و به شما اجازه می دهند تا به راحتی رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب نمایید و یا تصمیم گیری مناسبی بین پانل های لمسی و غیر لمسی داشته باشید. کارشناسان لنوو توصیه می کنند که در انتخاب لپ تاپ های سری تینکپد از صفحه نمایش هایی با وضوح حداقل 1920 در 1080 استفاده نمایید و از رزولیشن های پایین تر خودداری نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که انتخاب صفحه نمایش های لمسی، مصرف بیشتر باتری را به دنبال دارند.
 سری لپ تاپ های X1 ThinkPad مانند X1 Carbon، X1 Yoga و X1 tablet ، همگی دارای کیفیت رنگ بالایی هستند و از توانایی صد درصد sRGB بهره می برند. لپ تاپ هایی مانند P50 و P70 نیز با کیفیت 4K تولید می شوند که دارای بالاترین کیفیت صفحه نمایش هستند.

   

 تینک پد با بهترین صفحه نمایش

 
 بهترین تینک پد از لحاظ قیمت گذاری
 لپ تاپ ThinkPad 13 با توجه به کیفیت تولید خود، در رده اول طبقه بندی لپ تاپ های سری تینک پد از لحاظ ارزش کالا قرار دارد. شروع قیمت زیر 600 دلار، صفحه نمایش 1080 و هارد ذخیره سازی SSD از ویژگی های کامل این دستگاه محسوب می شوند. لپ تاپ های تینک پد E460 و E560 لنوو که در حوزه کسب و کارهای کوچک متمرکز شده اند، با قیمت حدودی 521 دلار شروع به قیمت گذاری می شوند، اما شما می توانید با انتخاب انواع مختلف SSD، صفحه نمایش های با کیفیت بالا، و پردازنده های Core i5 و Core i7 هزینه بالاتری را پرداخت نمایید تا از پیکربندی قویتری بهره مند شوید.
  

تینک پد از لحاظ قیمت گذاری

 
 تینک پدهایی با بالاترین قدرت پردازنده
 بسیاری از مدل های سری تینک پد لنوو با تنوع پردازنده از جمله دو هسته ای اینتل، Core i3، Core i5 و حتی پردازنده های پر قدرت Core i7 تولید می شوند. اگر می خواهید سرعت بسیار بیشتری را برای انجام وظایفی مانند مدل سازی سه بعدی، CAD و یا کار مهندسی به همراه داشته باشید، بهتر است یکی از لپ تاپ های سری P را تهیه نمایید. اگر می خواهید قدرتمند ترین ایستگاه کاری (workstation) را در اختیار داشته باشید و اندازه صفحه نمایش نیز برای شما اهمیت چندانی ندارد،  لپ تاپ 17 اینچی ThinkPad P70 بهترین گزینه خواهد بود. این لپ تاپ قدرتمند با پردازنده Xeon اینتل موسوم به E3-1505M و پردازنده گرافیکی NVIDIA Quadro M5000M در دسترس است.
 مدل پایین تر P50 نیز در رده بعدی قرار دارد که همانند P70 از پردازنده های Xeon استفاده می کند اما پردازنده گرافیکی آن با مدل پایین تر NVIDIA Quadro M2000M ارائه می گردد.

 
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.